Το Born αποτελεί το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρίας. Οι κατασκευαστές έχουν ως στόχο να προσφέρουν οχήματα που συνδυάζουν επιδόσεις, προχωρημένη τεχνολογία και αειφορία, με το Born να τα καταφέρνει πολύ καλά σε όλους αυτούς τους τομείς.
Το όνομα της εταιρίας ήταν συνυφασμένο με τα σπορ μοντέλα της SEAT. Από το 2018 αποτελεί ξεχωριστή μπράντα, διατηρώντας όμως τον σπορ χαρακτήρα και την εντυπωσιακή εμφάνιση. Προσφέρει μοντέρνο και δυναμικό σχεδιασμό συνδυάζοντας αισθητική και λειτουργικότητα.
Το Born διαθέτει καθαρές αεροδυναμικές γραμμές, που βελτιώνουν την αποδοτικότητά του. Εκλεπτυσμένη και ιδιαίτερη εμφάνιση με το έμβλημα της εταιρίας, όπως και αρκετές ακόμη διακοσμητικές λεπτομέρειες, να είναι στο χρώμα του χαλκού.
Το εμπρός τμήμα θυμίζει το βλέμμα επιθετικού λιονταριού με ελαφρώς κλειστά τα μάτια το οποίο έχει «κλειδώσει» τον στόχο του και ετοιμάζεται να επιτεθεί. Φώτα τεχνολογίας led στο περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων, ενώ στο κέντρο της μάσκας διακριτικά και με μικρά γράμματα ολογράφως το όνομα της εταιρίας.
Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα διάτρητο κυψελοειδές πλέγμα με μια διακοσμητική γραμμή στο χρώμα του χαλκού να «σπάει» το piano black χρώμα δίνοντας μια σπορ πινελιά.
Διαμορφωτές ροής αέρα με μικρά πτερύγια στα άκρα του προφυλακτήρα για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.
Οι τροχοί με ζάντες αλουμινίου Typhoon 19″ καλύπτονται από τα μυώδη φτερά αφήνοντας πολύ μικρό κενό μεταξύ ελαστικού και θόλου για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, συνεπώς και αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Αναδιπλούμενοι καθρέπτες μαύρου χρώματος σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, κάνουν αντίθεση σε σχέση με το λευκό (Glacial white) του αυτοκινήτου δοκιμής.
Το πίσω μέρος με τον διαχύτη και την αεροτομή που αγκαλιάζει το πάνω μέρος του παρμπρίζ ως προέκταση της οροφής εντείνει τον σπορ χαρακτήρα του Born.
Τα πίσω φώτα led είναι ενωμένα με μια γραμμή στο ενδιάμεσο, η οποία αποτελεί σήμα κατατεθέν της εταιρίας, στο σκοτάδι προκαλεί εντύπωση και σίγουρα τραβάει τα βλέμματα άλλων οδηγών και πεζών.
Το εσωτερικό προσφέρει εμπειρία υψηλής ποιότητας και άνεσης. Η καμπίνα του έχεις σχεδιαστεί ώστε να μεγιστοποιεί κάθε χώρο, δίνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας ενώ τονίζεται η αφοσίωση της εταιρίας στην βιωσιμότητα, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά σε συνδυασμό με προοδευτικό σχεδιασμό.
Καθίσματα τύπου μπάκετ κατασκευασμένα σε συνεργασία με την εταιρία Seaqual Yarn, για ξεχωριστή σπορ άνεση σε σκούρο γκρι χρώμα με πολλά εμβλήματα της εταιρίας σε μικρογραφία στο διαπνέον υλικό.
Δερμάτινο πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι με φλατ κάτω μέρος, κουμπιά για τον χειρισμό του ήχου και τον σταθεροποιητή ταχύτητας και δύο ξεχωριστά στρογγυλά κουμπιά στο κάτω μέρος για άμεση επιλογή του προφίλ οδήγησης Cupra.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3″ με τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης και ένα γραφικό το οποίο αναγνωρίζει αν μπροστά μας είναι μηχανή, αυτοκίνητο, φορτηγό ή πεζός τα οποία μας τα εμφανίζει, ενώ στο πλάι του εδράζεται και ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων.
Στην κεντρική κονσόλα έχει τοποθετηθεί μια «αιωρούμενη» οθόνη αφής 12″ για το σύστημα ψυχαγωγίας, στην οποία συνδέουμε ασύρματα το κινητό μας (Apple car play & Android auto) και αξιοποιούμε τις εφαρμογές όπως χάρτες και μουσική, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.
Παρατηρήσαμε μια μικρή καθυστέρηση στην αποδοχή της εντολής σε κάποιες λειτουργίες της οθόνης, η οποία με ενημέρωση (update) πιθανόν να διορθώνεται.
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η άνεση και οι χώροι υπάρχουν σε αφθονία. Όλοι οι επιβάτες, εμπρός αλλά και δύο πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και δεν νιώθουν εγκλωβισμένοι, αντιθέτως έχουν την αίσθηση πως βρίσκονται σε μεγαλύτερου όγκου αυτοκίνητο. Αντίστοιχα στον χώρο αποσκευών τα 385 lt επαρκούν για τις βαλίτσες όλων των επιβατών.
Αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, ποτηροθήκες και αρκετές θήκες ανάμεσα στα καθίσματα προσφέρουν αρκετές λύσεις για τα μικροαντικείμενα. Σύστημα ξεκλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί προσφέρει ευκολία στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρικού κινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 231 PS/ 170kW και μέγιστης ροπής 310 Nm.
Με επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,6 sec σε «κολλάει» στο κάθισμα και συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό μέχρι και την τελική ταχύτητα των 160 km/h ακόμη και σε ανηφορικό κομμάτι δρόμου.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 58kWh εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία περίπου στα 380 km.
Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης eco και το B στον επιλογέα ταχυτήτων είχαμε μέση κατανάλωση 15,1 kWh/100 km κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.
Για πιο εκρηκτικές επιδόσεις μπορούμε να επιλέξουμε προφίλ οδήγησης Sport, Cupra ή να ρυθμίσουμε όπως εμείς επιθυμούμε το πρόγραμμα individual. Ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο καθώς το Born ρυθμίζει την ανάρτηση για ομαλή προσαρμογή σε κάθε τύπο οδοστρώματος και διαδρομής. Μέσα στην πόλη κινείται άνετα, ήσυχα, εκπέμποντας έναν εξωτερικό ήχο για να ειδοποιεί τους πεζούς μέσω του συστήματος e-sound.
Στο εσωτερικό οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν αθόρυβη κύλιση με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να αποσβένονται επαρκώς παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες σε κλειστή διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές πορείας, όπου σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης ο οδηγός νιώθει σίγουρος και ασφαλής.
Είναι ευέλικτο και το παρκάρισμα γίνεται πιο εύκολο από ποτέ με το τιμόνι να «κόβει» αρκετά και το έξυπνο σύστημα παρκαρίσματος (Intelligent Park Assist) να παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου καθώς εμείς χαλαρώνουμε στο κάθισμά μας.
Αυτόματα εκτελεί τις βέλτιστες κινήσεις του τιμονιού κατά την είσοδο και έξοδο από τη θέση στάθμευσης η οποία μπορεί να είναι κάθετη ή παράλληλη στο πεζοδρόμιο, ανάμεσα σε αυτοκίνητα ή άλλα εμπόδια.
Συνολικά ο οδηγός απολαμβάνει ξεκούραστες μετακινήσεις, χωρίς άγχος, με πληθώρα προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης με τεχνολογία αιχμής χωρίς να παρεμβαίνει ενοχλητικά στον τρόπο οδήγησής μας. Υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και ενδεικτικά αναφέρουμε:
– Front Assist: Προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες.
– Σύστημα διατήρησης λωρίδας.
– Περιοριστής ταχύτητας και Adaptive Cruise Control Predictive.
– Σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Tiredness Recognition).
– Προειδοποίηση απώλειας πίεσης ελαστικών.
– Κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός / πίσω.
– Υποβοήθηση τιμονιού που σχετίζεται με την ταχύτητα.
– Αισθητήρας φωτός και βροχής, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης.
– Traffic sigh recognition αναγνώριση σημάτων & High Beam Assist αυτόματα φώτα.
– Σύστημα e-call και φωνητική εντολή.
Με το Born, η Cupra έχει δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει απόδοση, τεχνολογία και στυλ. Με εντυπωσιακές επιδόσεις και άνεση, αναμένεται να κινήσει το ενδιαφέρον ευρείας κοινότητας οδηγών που αναζητούν μία βιώσιμη και συναρπαστική εμπειρία οδήγησης.
Ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία με εσωτερικό ανταγωνισμό από το VW ID.3 ενώ ως ηλεκτρικό, απέναντι του συναντά αυτοκίνητα κατηγορίας μικρών suv όπως: Peugeot e-2008, Hyundai Kona electric και Volvo EX30.
Η εξωτερική του εμφάνιση και οι σπορ καταβολές του είναι τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει, ενώ διατίθεται και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 77kWh προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη αυτονομία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Cupra Born eBoost
Κινητήρας: ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh (ιόντων λιθίου)
Ισχύς: 170kW (231PS)
Ροπή: 310 Nm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.322 / 1.809 / 1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.766 mm
Βάρος: 1.824 kg
Χώρος αποσκευών: 385 lt (1.267 lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 15,1 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 380 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: 46.969 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Το CUPRA Born πήρε 5 αστέρια (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φωκίδα: Δέσμη έργων άνω των 625 εκατ. ευρώ – Πώς εξελίσσεται το οδικό έργο «Μπράλος-Άμφισσα»
- Τεχνικό πρόβλημα η αιτία που έπεσαν οι ιστοσελίδες των ΑΑΔΕ, ΕΥΠ και ΕΛΑΣ
- Ισραήλ: Έπληξε μυστική πυρηνική ερευνητική εγκατάσταση του Ιράν
- ΥΠΕΘΟ για έκθεση Κομισιόν: Η Ελλάδα σε σταθερή πορεία ανάπτυξης και σύγκλισης με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο