• AUTO

    Οδηγούμε το BYD ATTO 3

    • Του Άγγελου Πάρχα


    Ξεχωρίζει για την σχεδίασή του, κινείται ηλεκτρικά, είναι φιλικό προς το περιβάλλον και διαθέτει μοναδικό εσωτερικό που μπορείς ακόμη και να παίζεις κιθάρα!

    Η BYD (Build Your Dreams) ως κατασκευαστής μπαταριών επικεντρώνεται στην παροχή ενεργειακών λύσεων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Εισάγεται από τον όμιλο Σφακιανάκη στην Ελλάδα. Το ΑΤΤΟ 3 είναι ένα suv με ιδιαίτερο, μοντέρνο, φουτουριστικό και κομψό σχεδιασμό. Προκαλεί εντύπωση σε όλους καθώς δεν περνά απαρατήρητο ειδικά στο χρώμα Surfing Blue του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Έτυχε μηχανόβιος να μας χτυπήσει το παράθυρο και να μας εκφράσει το ενδιαφέρον του, πεζοί να μας ρωτήσουν πληροφορίες την ώρα που το ξεκλειδώναμε για να μπούμε μέσα, ενώ ακούσαμε και επιφωνήματα θαυμασμού την ώρα που το φωτογραφίζαμε. Το σχήμα του είναι αεροδυναμικό με «γλυκές», ήρεμες γραμμές που σε ελκύουν να το ανακαλύψεις. Κατά κύριο λόγο κλειστή εμπρός μάσκα για μείωση των αντιστάσεων αέρα, διαθέτει βέβαια μια μικρή εισαγωγή στο κάτω μέρος για φυσική ψύξη του ηλεκτροκινητήρα. Τα φωτιστικά σώματα led μοντέρνας σχεδίασης, μοιάζουν με ανοιχτά φτερά πουλιού, ενώ λεπτομέρειες χρωμίου διακοσμούν τον εμπρός προφυλακτήρα κάνοντάς τον να λάμπει στο άγγιγμα του ήλιου.

    Ράγες στην οροφή η οποία χαμηλώνει πηγαίνοντας προς τα πίσω όπου καταλήγει σε μια μικρή και διακριτική αεροτομή. Έντονες γραμμές στις πλαϊνές πόρτες που προσδίδουν δυναμισμό και ζάντες αλουμινίου 18″ που θυμίζουν φτερωτή ανεμόμυλου προφανώς για αεροδυναμικούς αλλά και αισθητικούς λόγους. Στην πόρτα του χώρου αποσκευών ολογράφως το όνομα της εταιρίας (Build Your Dreams) σε προκαλεί να ονειρευτείς. Φωτιστικά σώματα led ενωμένα στην μέση αγκαλιάζουν το πίσω μέρος, ενώ η χαρακτηριστική led γραμμή αφήνει την υπογραφή της τη νύχτα όπως και στο εμπρός μέρος.

    Πρωτότυπη, ποιοτική και πολύ ξεχωριστή εσωτερική σχεδίαση η οποία κρύβει εκπλήξεις και χρειάζεται αρκετή ώρα για να παρατηρήσεις τις αμέτρητες λεπτομέρειες. Κατεβάζοντας το χέρι μας για να ρυθμίσουμε ηλεκτρικά το κάθισμά μας προτού ξεκινήσουμε να οδηγούμε, άθελά μας ρίξαμε μια πενιά! Δεν ακούστηκε από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου ούτε βγάλαμε κάποιον ήχο από το στόμα μας. Ο ήχος προήλθε από την ενσωματωμένη τρίχορδη κιθάρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της πόρτας και οφείλουμε να παραδεχτούμε πως μας έφτιαξε την διάθεση.

    Αναπαυτικά καθίσματα με υλικό μη ζωϊκής προέλευσης θερμαινόμενα σε χρώμα λευκό/μπλε με κόκκινη ραφή. Το προσκέφαλό τους έχει μεγάλη κλίση προς τα εμπρός, αναγκάζοντάς μας να ξαπλώσουμε ελαφρώς την πλάτη για να μπορέσουμε να βολευτούμε. Διαθέτει διζωνικό κλιματισμό με αρκετές ρυθμίσεις ώστε κανένας από τους επιβάτες να μην μένει παραπονεμένος. Ατμοσφαιρικός φωτισμός στις πόρτες και στο ταμπλό οι γραμμές του οποίου θυμίζουν πτυχώσεις φάλαινας, ενώ οι αεραγωγοί μοιάζουν με βράγχια. Μια μεγάλη οθόνη αφής 15,6″ στην κεντρική κονσόλα φέρνει την ψυχαγωγία και τον έλεγχο των λειτουργιών σε υψηλό επίπεδο με την ταχύτητά της και το εύκολο μενού. Κλέβει τις εντυπώσεις επειδή περιστρέφεται και μπορούμε να επιλέξουμε αν θα είναι σε όρθια (portrait) ή σε οριζόντια (landscape) θέση. Κάπου εδώ να αποκαλύψουμε πως όταν ανακαλύψαμε την περιστροφή και μάλιστα με κουμπί στο τιμόνι, αποτέλεσε ευχάριστο παιχνίδι.

    Από τις πιο ιδιαίτερες εσωτερικές περιστρεφόμενες χειρολαβές για το άνοιγμα της πόρτας που έχουμε συναντήσει ποτέ, τοποθετημένες στο πάνω μέρος των tweeter ηχείων. Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών από vegan δέρμα κι αυτό, με εύχρηστα κουμπιά για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας, την απάντηση κλήσεων και την ρύθμιση του αυτοπροσαρμοζόμενου σταθεροποιητή ταχύτητας. Από πίσω του μια μικρή οθόνη 5″ αποτελεί τον πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Πανοραμική ανοιγόμενη οροφή διαχέει άπλετο φως στην καμπίνα και εντείνει το αίσθημα ευρυχωρίας τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα όπου υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Άνετα φιλοξενούνται τρεις ενήλικες πίσω, ενώ τα 440 lt στον χώρο αποσκευών επαρκούν για τις βαλίτσες όλων. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνουν επιτρέποντάς μας να φορτώσουμε ογκώδη αντικείμενα.

    Στην κεντρική κονσόλα εδράζεται ο επιλογέας ταχυτήτων αεροπορικού τύπου, το κουμπί εκκίνησης, τα αλάρμ, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, κουμπί για την επιλογή mode οδήγησης και ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας. Η σχεδίαση γέφυρας της κεντρικής κονσόλας δημιουργεί επιπλέον αποθηκευτικό χώρο από κάτω όπου διαθέτει θύρα φόρτισης USB-A, USB-C, 12V/120W, ασύρματη φόρτιση και θέση κάρτας μνήμης για αναπαραγωγή φωτογραφιών και βίντεο στην οθόνη. Ενσύρματα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις εφαρμογές του κινητού μέσω Apple car play & Android auto. Ποτηροθήκες, ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα και μπροστά από τον συνοδηγό, τσέπες στις πόρτες και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων δεν θα μας προβληματίσουν ποτέ έχοντας αμέτρητες επιλογές για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

    Πάνω από τον μπροστινό άξονα είναι τοποθετημένος ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 204 PS / 150kW, μέγιστης ροπής 310 Nm με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Το BYD ATTO 3 βάρους 1.750 kg επιταχύνει 0-100 km/h σε 7,3 sec με την τελική περιορισμένη στα 160 km/h, επιδόσεις ιδανικές για ένα οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport όπου διαφοροποιείται η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και ανάμεσα σε δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας: Standard, High όπου αλλάζει το πόσο φρενάρει το αυτοκίνητο όταν αφήνουμε το πεντάλ γκαζιού για να φορτίσει η μπαταρία.

    Η επαναστατική Blade μπαταρία χωρητικότητας 60,4 kWh ,την οποία παράγει η BYD, έχει περάσει με επιτυχία σειρά αυστηρών δοκιμών καθιστώντας την μία από τις πιο ασφαλείς μπαταρίες παγκοσμίως. Αποτελείται από φωσφορικό λίθιο σιδήρου, έχει χαμηλή παραγωγή θερμότητας και δεν απελευθερώνει οξυγόνο μέσω χημικής αντίδρασης, ενώ ο μοναδικός επίπεδος σχεδιασμός της βελτιώνει την αποδοτικότητα ψύξης. Με τη καινοτόμο σχεδίαση της μπαταρίας Blade έχει βελτιωθεί η αξιοποίηση του χώρου κατά 50% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες, προσφέροντας μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία, 420km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με μέση κατανάλωση 15,6 kWh/100 km με το πρόγραμμα Eco επιλεγμένο. Παράλληλα, διαθέτει εντυπωσιακή διάρκεια ζωής με πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης. Σε 180αρι ταχυφορτιστή της Dei Blue έφτασε σε ρυθμό φόρτισης τις 88 kw/h φορτίζοντας από το 30% στο 90% σε λιγότερο από 40 λεπτά, όπου λόγω αυξημένης εξωτερικής θερμοκρασίας (32ο C) το έξυπνο σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας της μπαταρίας λειτουργούσε συνεχώς ώστε να διατηρήσει χαμηλά την θερμοκρασία της. Αξίζει να αναφέρουμε πως η μπαταρία ενσωματώνεται στην πρωτοποριακή BYD e-platform 3.0 και αποτελεί δομικό στοιχείο στο πλαίσιο του οχήματος καθώς συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ακαμψίας και της ασφάλειας του οχήματος.

    Ένα ακόμη δυνατό χαρακτηριστικό του ATTO 3 είναι η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν άνετο «πάτημα», με περιορισμένες κλίσεις στις απότομες εναλλαγές πορείας και εντυπωσιακά αθόρυβη λειτουργία κατά την απόσβεση. Ο οδηγός αισθάνεται ασφάλεια καθώς το σύστημα διεύθυνσης δίνει την απαραίτητη πληροφορία στο τιμόνι και έχει άμεση απόκριση. Παράλληλα προσφέρει ευελιξία στην κίνηση εντός πόλης και στο παρκάρισμα. Υπάρχει μικρή ταλάντωση σε πολύ κακοτράχαλους δρόμους, πράγμα φυσιολογικό βέβαια σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα, χωρίς να προβληματίζει ή να κουράζει τους επιβάτες. Τα φρένα του χρειάζονται λίγο χρόνο προσαρμογής αλλά είναι ικανοποιητικά.

    Ως ηλεκτρικό έχει το πλεονέκτημα της ήσυχης κύλισης λόγω του αθόρυβου ηλεκτροκινητήρα, το οποίο ενισχύεται από την καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Σε ταχύτητα άνω των 110 km/h παρατηρήσαμε την εμφάνιση μικρής κλίμακας θορύβου από τον αέρα κυρίως στις εμπρός κολώνες. Εξοπλίζεται με συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού καθιστώντας τις μετακινήσεις ευχάριστες και ξεκούραστες, ακόμη και όταν πηγαίνουμε στη δουλειά και «μπλέκουμε» στην πρωινή κίνηση. Σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού υπάρχουν τα εξής:

    -Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω.

    -Κάμερες 360ο περιμετρικά του αυτοκινήτου.

    -Αυτοπροσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας.

    -Σύστημα διατήρησης λωρίδας.

    -Ανίχνευση τυφλού σημείου.

    -Προειδοποίηση κατά το άνοιγμα της πόρτας αν έρχεται αυτοκίνητο.

    -Αυτόματο φρένο έκτακτης ανάγκης.

    -Ανίχνευση σημάτων οδικού δικτύου.

    -Hill decent όπου μας βοηθάει για την εκκίνηση σε ανηφόρα ή κατηφόρα.

    -Auto hold όπου κρατά το αυτοκίνητο σταματημένο χωρίς να πατάμε το πεντάλ του φρένου.

    -Εκκίνηση και ξεκλείδωμα του αυτοκίνητου χωρίς κλειδί.

    Όταν ενεργοποιούμε τον προσαρμοζόμενο σταθεροποιητή ταχύτητας (adaptive cruise control) αυτόματα ενεργοποιείται και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. Το αναφέρουμε ξεχωριστά καθώς δουλεύει εξαιρετικά και ουσιαστικά είναι λες και στρίβει μόνο του καθώς εμείς βάζουμε ελάχιστη δύναμη στα χέρια μας κάνοντας ακόμη πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις μας. Ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων suv και με τιμή από τα 37.990€, όπου αν υπολογίσουμε και την κρατική επίδοση φτάνει κοντά στα 30.000€, αποτελεί επιλογή για τον υποψήφιο αγοραστή που κινείται αρκετά εντός αστικού ιστού και λιγότερο εκτός. Σε επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις, Comfort και Design (αυτοκίνητο δοκιμής). Στον ανταγωνισμό συναντάει τα: Peugeot e-2008, Hyundai Kona electric, KIA Niro EV, MG ZS EV. Το BYD ATTO 3 έρχεται να ταράξει τα νερά της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό σχεδιασμού, ποιότητας, τεχνολογίας, ασφάλειας και αποδοτικότητας.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά BYD ATTO 3 Design

    Κινητήρας: ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη

    Χωρητικότητα μπαταρίας:  60,4 kWh BYD Blade Battery (LFP)

    Ισχύς: 150 kW (204 PS)

    Ροπή: 310 Nm

    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.455 / 1.875 / 1.615 mm

    Μεταξόνιο: 2.720 mm

    Βάρος: 1.750 kg

    Χώρος αποσκευών: 440 lt (1.338 lt σε διθέσια διαμόρφωση)

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,3 sec

    Τελική ταχύτητα: 160 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 15,6 kWh/100 km

    Αυτονομία (δοκιμής): 410 km

    Εκπομπές CO2: 0

    Τέλη κυκλοφορίας: 0

    Τιμή: 39.990 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)



    ΣΧΟΛΙΑ