Το Audi A3Allstreet είναι μια πρόταση που συνδυάζει δύο διαφορετικές ανάγκες.

Με τα SUV να είναι ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, μια υπερυψωμένη έκδοση του Α3 (30 mm ψηλότερο από το απλό), έχει θέση στην αγορά της κατηγορίας C σε μία Crossover εκδοχή. Μάλιστα το εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V αυξάνει την αποδοτικότητα του και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου.

1

Με την τραπεζοειδή διάτρητη μάσκα μαύρου χρώματος, το μαύρο έμβλημα της εταιρίας, δεσπόζει στο κέντρο. Το προστατευτικό προφυλακτήρα στο κάτω μέρος σε γκρι χρώμα και οι έντονοι μορφοποιητές αέρα στα άκρα, προσδίδουν χαρακτήρα. Τα προστατευτικά πλαίσια στους θόλους των τροχών και τα πλαϊνά μαρσπιέ σε μαύρο χρώμα διαμορφώνουν την Allstreet έκδοση μαζί με τις νίκελ μπάρες οροφής. Στο πίσω μέρος θυμίζει αρκετά το Q3 με προστατευτικό προφυλακτήρα γκρι χρώματος στο κάτω μέρος και μια διακριτική αεροτομή, προέκταση της οροφής.

Φαίνεται και είναι ψηλότερο ενώ σε αυτό συντελούν και οι μεγάλοι τροχοί 18″ με ζάντες αλουμινίου  πέντε βραχιόνων σε σχήμα Υ, με τους οποίους εξοπλίζονταν το αυτοκίνητο δοκιμής μας. Υπάρχουν άλλες δύο επιλογές σε διάσταση 17″ και 19″ και διάφορα σχέδια. Φωτιστικά σώματα LED εμπρός και πίσω προσθέτουν μια μοντέρνα πινελιά αλλά και ποιοτικό φωτισμό.

Το εσωτερικό είναι εμφανώς ανανεωμένο και φρέσκο, με νέους αεραγωγούς και καινούριο διακριτικό λεβιέ ταχυτήτων. Τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πλαισιώνουν δύο αεραγωγοί οι οποίοι κατευθύνουν τον αέρα προς τον οδηγό. Η κεντρική οθόνη αφής 10,1″ είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Η απουσία του ψηλού λεβιέ ταχυτήτων δημιουργεί χώρο βελτιώνοντας την εργονομία. Άλλοι δύο αεραγωγοί στο  ταμπλό  εστιάζουν στον συνοδηγό έτσι ο διζωνικός κλιματισμός είναι πιο λειτουργικός και αποδοτικός.

Δερμάτινα καθίσματα S line, μέτριας σκληρότητας με κόκκινες ραφές, τιμόνι S line με επίπεδο κάτω μέρος και συνδυασμός δέρματος και μαλακών πλαστικών στην επένδυση της υπόλοιπης καμπίνας προσδίδουν στην αισθητική. Η κεντρική οθόνη παρέχει ασύρματη συνδεσιμότητα με το SmartPhone, μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, είναι άμεση στην απόκριση και εύκολη στην χρήση. Το κουμπί εμπρός του λεβιέ ταχυτήτων που αφορά στη ρύθμιση του ήχου, έχει μια απόσταση, υποχρεώνεσαι να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Η ρύθμιση της έντασης γίνεται με αφή περιστρέφοντας το δάχτυλό μας στην περίμετρο του στρογγυλού κουμπιού.

Το Audi A3 Allstreet προσφέρει άνετες μετακινήσεις, έχει χώρους για τέσσερις ενήλικες, ενώ στα πίσω καθίσματα βολεύονται και τρία παιδάκια πιο μικρόσωμα αν δεν χρειάζονται 3 παιδικά καθίσματα. Όλοι οι επιβάτες έχουν ορατότητα. Οι ανάγκες φόρτισης συσκευών καλύπτονται με δύο θήρες USB εμπρός και δύο πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 380 lt καλύπτει τις ανάγκες για μετακινήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας ενώ με αναδίπλωση των καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.200 lt.

Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TFSI 1,5 lt συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V,  αποδίδει 150 PS και μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm διαθέσιμη από τις 1.500-3500 rpm, εξασφαλίζει ομαλή επιτάχυνση από χαμηλά ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κάνει τις αλλαγές διακριτικά χωρίς να μένεις από ισχύ. Χρειάζεται βέβαια υπομονή στο απότομο πάτημα του γκαζιού μέχρι να συμβούν τα «ωραία».

Το κινητήριο σύνολο εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις εντός αστικού ιστού αλλά και  σε πιο μακρινά ταξίδια με την κατανάλωση καυσίμου να παραμένει σε χαμηλό επίπεδο. Συγκεκριμένα στη μία εβδομάδα της δοκιμής μας η κατανάλωση κλείδωσε στα 6,8 lt/100km, κινούμενοι κυρίως εντός πόλης. Ο ήχος του κινητήρα δεν γίνεται αντιληπτός όταν κινούμαστε χαλαρά ή μες την κίνηση ενώ όταν επιταχύνουμε ακούγεται αισθητά. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κάνει αλλαγές σχέσεων μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από τιμόνι, δίνοντας τον ρυθμό οδήγησης που εκείνος επιθυμεί.

Το πιο δυνατό σημείο του Allstreet είναι η ενδοτική ανάρτηση. Με μεγαλύτερες διαδρομές κατά 15 mm συγκριτικά με το απλό Α3 και μεγαλύτερης διάστασης ελαστικά, φτάνει στα 30 mm σύνολο, επιτρέποντας να κινείται πιο άνετα στις ανομοιομορφίες των ελληνικών δρόμων. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος τις αποσβένει άνετα και χωρίς να μεταφέρει κούνημα και θόρυβο εντός της καμπίνας χαρίζοντας συνολικά ποιοτική κύλιση. Επιπλέον στις εγκάρσιες ανωμαλίες το πίσω μέρος παραμένει σταθερό χωρίς ταλαντώσεις.

Υπάρχουν  κλίσεις, λογικές, όχι ενοχλητικές καθώς δεν προκαλούν ασάφεια ή ανασφάλεια στον οδηγό. Με αρωγό το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, εξασφαλίζει ικανοποιητική συνολική εμπειρία οδήγησης, αντιπροσωπευτική της Audi. Το πεντάλ του φρένου χρήζει εξοικείωσης και καλύτερης παραμετροποίησης καθώς έχει μια διαδρομή ανενεργή στην αρχή και μετά εμπλέκεται απότομα, όχι γραμμικά. Το συνηθίζεις πάντως. Το σύστημα φρένων ανταποκρίνεται σε όλες τις συνθήκες μετακίνησης και πίεσης χωρίς σημάδια κόπωσης.

Τα συστήματα ασφαλείας, προειδοποίησης και υποβοήθησης δίνουν στον οδηγό σιγουριά και μειώνουν το φόρτο εργασίας του. Διαθέτει σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, σύστημα διατήρησης λωρίδας με έντονη επεμβατικότητα, διατηρητή ταχύτητας (cruise control). Το μενού για τα συστήματα αυτά δεν είναι και το πιο εύχρηστο, καθώς απαιτεί χρόνο ώστε να απενεργοποιήσεις κάποιο από αυτά.

Το A3 Allstreet έχει τον δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα και απευθύνεται στο αγοραστικό κοινό που αναζητάει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας C ελαφρώς υπερυψωμένο με την αίγλη της Audi. Πιθανά για κάποιους που έχει προτεραιότητα η άνεση να αποτελεί πιο πρόσφορη επιλογή από το Α3. Χρειάζεται κανείς να διαθέσει από 33.890 ευρώ για την αγορά του, ενώ το αυτοκίνητο δοκιμής μας φτάνει τα 41.810 ευρώ λόγω πρόσθετου εξοπλισμού. Ο χαρακτήρας του Α3 Allstreet ελκύει το ενδιαφέρον εκείνων που θέτουν ως προτεραιότητα την άνεση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi A3 Allstreet 35 TFSI S tronic mild Hybrid

Κυβισμός: 1.498 cc

Ισχύς: 150 PS

Ροπή: 250 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.353 / 1.816 / 1.470 mm

Μεταξόνιο: 2.629 mm

Χώρος αποσκευών: 380 lt – 1.200 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Βάρος: 1.425 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,4 sec

Τελική ταχύτητα: 221 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km

Εκπομπές CO2: 123 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 78 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 41.810 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης:

To RS Q8 με 640PS είναι το πιο ισχυρό SUV της Audi

Audi: Νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας

Aυτή την εταιρεία ξεπέρασε η Tesla σε παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων για πρώτη φορά!