Αν ψάχνετε αυτοκίνητο πόλης με αυτόματο κιβώτιο σημειώστε πως στη Hyundai έχουν κάνει την τέλεια συναρμογή στο νέο i20.

Υπάρχει μια σημαντική κατηγορία αγοραστών που ορθά κατά τη γνώμη μου, ψάχνουν μετ’ επιτάσεως αυτοκίνητο πόλης με αυτόματο κιβώτιο: «Γιατί να παιδεύομαι 1-2-3η μες το μποτιλιάρισμα;». Το πρόβλημα είναι πως τα μικρά αυτοκίνητα, έχουν στις πλείστες των περιπτώσεων, μικρούς σε κυβισμό κινητήρες, οι οποίοι αντιστοίχως αποδίδουν χαμηλές τιμές ροπής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνδυασμός τους με αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ενέχει λόγω μηχανισμού μεγαλύτερες τριβές άρα απώλειες να μην είναι ιδιαίτερα αρμονικός.

Είμαι σίγουρος πως όσοι την έχουν πατήσει επιλέγοντας αυτοματοποιημένο κιβώτιο με μικρό κινητήρα καταλαβαίνουν αμέσως τι λέω. Ακόμη και τα τύπου CVT που δεν έχουν αλλαγές ταχυτήτων πατινάρουν και κάνουν έντονο θόρυβο στη φάση «τέρμα γκάζι». Ναι ακόμη και αυτό του νέου Yaris, το οποίο όμως οφείλω να σημειώσω πως είναι σαφώς βελτιωμένο στα επίπεδα θορύβου.

Ξεχάστε όλα αυτά! Η Hyundai έρχεται να συνδυάσει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κυλινδο βενζινοκινητήρα 1.0lt. Αξιοποιεί δε, επιπρόσθετα με την ροπή του θερμικού κινητήρα, τη σταθερή ροπή των 55Nm που παράγει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας για να «καλύψει» με το παραπάνω τις επιπλέον αντιστάσεις του αυτοματοποιημένου κιβωτίου. Αποτέλεσμα: Η καλύτερη συναρμογή μικρού σε κυβισμού κινητήρα με αυτόματο κιβώτιο που έχω δοκιμάσει (σ.σ: δεν έχω οδηγήσει το Fiesta mhev με αντίστοιχο κιβώτιο). H ισχύς της έκδοσης δοκιμής ήταν 100PS υπάρχει όμως και έκδοση με 120PS. To κυριότερο η συνδυαστική ροπή φτάνει τα 17.5kgm από το ρελαντί!

Πέραν τούτου το i20 είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, η Hyundai συνολικά είναι μια καινούργια μάρκα. Πρόκειται για την εταιρεία που την τελευταία πενταετία έχει σημειώσει την μεγαλύτερη πρόοδο. Ξεχάστε ότι ξέρατε, εκτός της αξιοπιστίας. Ποιότητα κατασκευής, σχεδίαση, χώροι, ψηφιακές οθόνες οργάνων, συναισθηματική σχεδίαση, το i20 σε κερδίζει μέσα έξω όπου κι αν κοιτάξεις. Απ’ έξω έχεις την αίσθηση ενός σχήματος που ρέει. Το ρύγχος είναι χαμηλό, το σχέδιο στις ζάντες δίνει μια κίνηση, τα πίσω φώτα με τη διπλή ακμή και τη γραμμή που τα ενώνει προσδίδουν ταυτότητα. Ακόμη και η τάπα βενζίνης είναι αρμονικά τοποθετημένη στην κούρμπα του μπούμερανγκ που σχηματίζει το πίσω φως στο πλάι.

Στο ποιοτικό εσωτερικό του αυτοκινήτου με τα σκληρά πλαστικά είσαι βέβαιος ότι δεν θα τρίξει τίποτα όσα χρόνια κι αν περάσουν. Καλή εργονομία, συναρμογή επιπέδου, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός το βράδυ δίνει αίσθηση premium. Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25’’, κεντρική οθόνη αφής 8’’ με εύκολο στη χρήση, λογισμικό. Αξιοσημείωτη παραφωνία ότι απαιτούνται 6 κινήσεις για να απενεργοποιηθεί το υπερβολικά παρεμβατικό “Keep Lane Assist”. Η θέση οδήγησης είναι απροβλημάτιστη και η ορατότητα απρόσκοπτη περιμετρικά. Οι θήκες για μικροαντικείμενα επαρκείς, η διάμετρος της ποτηροθήκης σωστή (σ.σ: ούτε στενή να μη χωράει, ούτε φαρδιά να μη συγκρατεί). Ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) και κάθισα πίσω του χωρίς συμβιβασμό. Η 48V μπαταρία τρώει 90lt από το χώρο αποσκευών, μέγεθος κρίσιμο αν είναι το μόνο σου αυτοκίνητο. Αλλά υπάρχει και επιλογή χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα με  352lt στο χώρο αποσκευών. Το ήπιο υβριδικό σύστημα όμως εξασφαλίζει μια πολύ ομαλή κίνηση στις χαμηλές στροφές, εξοικονομεί καύσιμο, γενικά είναι ένα στοιχείο, τεχνολογίας και πολιτισμού, σημαντικό για την ποιοτική λειτουργία του αυτοκινήτου. Αν ήμουν αγοραστής του i20 θα το επέλεγα οπωσδήποτε με τεχνολογία mild hybrid (48V μπαταρία με ηλεκτροκινητήρα BISG σε ρόλο μίζας για τα ατελείωτα σταμάτα ξεκίνα μέσα στην πόλη). Η Hyundai λέει ότι εξοικονομεί έτσι 5% σε καύσιμο, ότι γλυτώνει κανείς καλό είναι!

Η ακαμψία του αμαξώματος και η καλή ηχομόνωση αποτελούν ατού του i20 εξασφαλίζοντας ποιοτικές και άνετες μετακινήσεις. Εντός πόλης η σφιχτή ανάρτηση έχει ικανή ενδοτικότητα ώστε να μην κοπανάει αναίτια. Εκτός πόλης στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύεις αθόρυβα με καλή αεροδυναμική και 7η στο κιβώτιο που όσο κι αν σας κάνει εντύπωση χάρη στο ροπάτο σύνολο τραβάει θετικά από τα 70km/h. Σε δρόμο με στροφές φτάνει επαρκή πληροφορία στα χέρια του οδηγού, το πάτημα εμπνέει ασφάλεια και οι αντιδράσεις στο όριο είναι ήπιες, προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες. Ένα αυτοκίνητο πόλης που δεν σε τρομάζει και δεν σε απογοητεύει όταν βγεις απ’ αυτή. Στο πρόγραμμα Sport η ηλεκτρονική χαρτογράφηση βελτιώνει την αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού, ενώ το πεντάλ του φρένου είναι γραμμικό και δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε ασύρματη σύνδεση Apple Car Play ή Android Auto, δυο θύρες USB, φώτα ημέρας Led προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι. Η επιλογή της έκδοσης mhev είναι για μένα μονόδρομος αν πρόκειται να τη συνδυάσετε μ’ αυτόματο κιβώτιο. Το i20 διαθέτει 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Σας προτρέπω να το αξιολογήσετε αν ψάχνετε αυτοκίνητο σε μια κατηγορία με πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, ενδεικτικά αναφέρω: Toyota Yaris, Ford Fiesta, Opel Corsa, Mazda 2, Nissan Micra, Renault Clio, Honda Jazz.

Hyundai i20 1.0T 48V

Κινητήρας: 998 c.c.
Ισχύς: 100 PS στις 4500 rpm
Ροπή: 17,5 kgm/ 1.500- 4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση (5,1 /100 km) δοκιμής
Εκπομπές CO2: 121 -125  gr/km WLTP
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μετατρόχιο: 2580 mm
Βάρος: 1170 kg
Χώρος αποσκευών:262 lt
Τιμή: Από 17.090 ευρώ (έκδοση exclusive)

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: Hyundai Tucson Hybrid (230PS)!

Ιδού το νέο Ηyundai Tucson