Η κορυφαία έκδοση GTX του ID.5, προσφέρει επιδόσεις λειτουργικότητα και πρακτικότητα ενώ η τετρακίνηση 4MOTION συμβάλλει στην αίσθηση ασφάλειας. Στην εξωτερική σχεδίαση, σημαντικό ρόλο φαίνεται να έπαιξε η δυνατότητα βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής. Βλέπετε τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ελάχιστες ανάγκες ψύξης οπότε υπάρχουν πολύ μικρότερα ανοίγματα και το κάτω μέρος του πατώματος μπορεί να είναι λείο. Όλες οι ακμές είναι αρμονικές με στρογγυλεμένα άκρα, ενώ δεν υπάρχουν κάθετες επιφάνειες και ανούσιες προεξοχές με στόχο τη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων ως είθισται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στο εμπρός τμήμα, η διάτρητη εισαγωγή κατευθύνει ομοιόμορφα τον αέρα στον ηλεκτροκινητήρα διαμορφώνοντας κατάλληλα τη ροή του. Επίσης το σχήμα του προφυλακτήρα στο κάτω μέρος του και τα μικρά φτερά που εδράζονται στα άκρα του, πέραν του αισθητικού κομματιού, διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο. Τα φωτιστικά σώματα IQ. Light τεχνολογίας led matrix περικλείονται από ένα φωτεινό πλαίσιο, ενώνονται μεταξύ τους με μια led γραμμή και εντυπωσιάζουν κατά τις νυχτερινές μετακινήσεις.
Στο πλάι, η σχεδιαστική επιρροή κουπέ σχήματος προσδίδει κύρος, χαμηλώνοντας προς το πίσω μέρος για να καταλήξει σε μία αεροτομή ενσωματωμένη στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Μεγάλοι τροχοί με ζάντες αλουμινίου 20″ σε σχήμα που θυμίζουν ανεμόμυλους. Πίσω το βλέμμα τραβούν τα led φώτα με τα μικρά τετραγωνάκια σαν τουβλάκια σε παιχνίδι Tetris τα οποία κάνουν διάφορα σχέδια όταν ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο δίνοντας μια πιο «παιχνιδιάρικη» αίσθηση, απαλύνοντας τη σοβαρότητα που αποπνέει, ειδικά στην κομψή μαύρη απόχρωση του αυτοκινήτου δοκιμής. Τα χωνευτά χερούλια συντελούν στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ η αίσθησή τους δεν θυμίζει μηχανικό σύστημα, περισσότερο μοιάζει με κουμπί με ηλεκτρικό σήμα για το άνοιγμα της πόρτας.
Ευρύχωρο και λιτό εσωτερικό, με συνδυασμό υλικών (ύφασμα, δέρμα και μαλακό πλαστικό) σε ένα περιβάλλον εκλεπτυσμένης ποιότητας που συνδυάζει τεχνολογία και άνεση. Μαλακής αίσθησης καθίσματα μέτριας πλευρικής στήριξης με ξεχωριστό υποβραχιόνιο για τους εμπρός επιβάτες, όπου οδηγός και συνοδηγός μπορούν να τα ρυθμίσουν ανεξάρτητα, στο ύψος και στην κλίση που επιθυμούν.
Στην μέση του ταμπλό, στραμμένη ελαφρώς προς το οδηγό, μια οθόνη αφής 12,9″ προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας και των ρυθμίσεων κλιματισμού. Το σύστημα αυτό υποστηρίζει φωνητικές εντολές, καθιστώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου πιο εύκολο και ασφαλή, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να αποσπάται από το δρόμο. Συνδέεται ασύρματα με τη συσκευή σας μέσω Apple Car play ή Android Auto.
Πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι στο οποίο ξεχωρίζει το λογότυπο GTX και διακοσμείται από κόκκινη λεπτομέρεια, με κουμπιά τα οποία εκ του αποτελέσματος δεν είναι και τόσο λειτουργικά εξαιτίας της αίσθησής τους που μοιάζουν με αφής αλλά δεν είναι. Πίσω του υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Επιπλέον, το head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR) προβάλλει σημαντικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, διευκολύνοντας την οδήγηση και βελτιώνοντας την ασφάλεια.
Οι χώροι για όλους τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι, καθώς η έλλειψη τούνελ στη μέση και η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων δίπλα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αφήνουν άπλετο χώρο για αποθήκευση μικροαντικειμένων και για τα πόδια όλων. Αντίστοιχα και ο χώρος αποσκευών ανταποκρίνεται στην προσδοκίες, με χωρητικότητα από 549 – 1.561 lt (σε διθέσια διαμόρφωση), είναι εμφανές πως εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες μετακίνησης. Σχεδιαστικές πινελιές όπως το μπλε δέρμα με κόκκινη ραφή στην επένδυση της πόρτας, στα καθίσματα και στο ταμπλό, πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και σχεδίαση “Play ► & Pause ΙΙ”, πανοραμική οροφή και αναγραφή GTX στα καθίσματα, ενισχύουν την κομψή εμφάνιση με σύγχρονες επιρροές.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ID.5, αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα, συνολικής ισχύος 299PS (220kW) και μέγιστης ροπής 460 Nm. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση 4Motion εξασφαλίζουν εκπληκτική επιτάχυνση και άριστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,3 sec, χωρίς έντονα ξεσπάσματα προστατεύει τον αυχένα μας, ενώ προσφέρει σβέλτες και ασφαλείς προσπεράσεις με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 km/h.
Διαθέτει πέντε προγράμματα (mode) οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Traction, Individual παραμετροποιώντας κατάλληλα τα συστήματα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του οδηγού με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο πλαίσιο της δοκιμής μας, κινηθήκαμε κυρίως επιλέγοντας Eco και Comfort πρόγραμμα, καταγράφοντας κατανάλωση σε χρήση εντός αστικού οδικού δικτύου 20,3 kWh/100 km, πραγματική αυτονομία περίπου στα 390 km με μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh.
Η γραμμικότητα και η ελαστικότητα του πολιτισμένου ηλεκτρικού συνόλου, χωρίς έντονες και απότομες επιταχύνσεις ταιριάζουν απόλυτα στον εξευγενισμένο χαρακτήρα του ID.5 χωρίς να υστερεί σε απόκριση. Προσφέρει ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις ενώ δεν απογοητεύει σε περιπτώσεις που θέλουμε να ανεβάσουμε ρυθμό και να νιώσουμε λίγη αδρεναλίνη εντός των επιτρεπόμενων ορίων πάντα.
Η ποιότητα ήρεμης κύλισης και η ενδοτική ρύθμιση της ανάρτησης συνεπικουρούν στον τομέα της άνεσης. Τα αμορτισέρ αποσβένουν αθόρυβα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, όπου σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση στον χώρο της καμπίνας, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν ξέγνοιαστα και με ηρεμία το ταξίδι τους. Επίτευξη ισορροπίας ώστε να μην παίρνει κλίσεις ενώ παράλληλα να μην «κουράζει» όταν «αποκρούει» λακκούβες και φρεάτια.
Ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί τον όγκο του ID.5, μήκους 4.582 mm και πλάτους 1.852 mm με το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο, ακριβές και ελαφρύ στην αίσθηση καθιστώντας το ευέλικτο ενώ είναι σημαντικό πως δε νιώσαμε να δυσκολευόμαστε στα στενά της πόλης ή στο παρκάρισμα. Το βάρος του στα 2.246 kg δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς το κέντρο βάρους είναι χαμηλά δίνοντας την αίσθηση πως το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και «πατάει στα πόδια του». Επιπλέον τα φρένα του στην αρχή μοιάζουν να έχουν μια «πλαδαρή» αίσθηση λόγω , που σε μερικές περιπτώσεις χρειάζεται να πιέσουμε λιγάκι περισσότερο το πεντάλ, ενώ όταν το συνηθίσαμε, η διαδρομή του τελικά βοηθάει ώστε να φρενάρουμε πιο ήπια και γραμμικά.
Εφοδιάζεται με όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Μάλιστα για εκείνους που τους αρέσει η τεχνολογία και δεν δυσκολεύονται με αυτή, θα τους εντυπωσιάσει ευχάριστα το σύστημα Progressive steering – προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης το οποίο ουσιαστικά «διαβάζει» τον δρόμο μέσω της μπροστινής κάμερας και σε συνδυασμό με το σύστημα GPS μας βοηθά στην κίνηση του τιμονιού προς την κατεύθυνση δρόμου ή της λωρίδας μας χωρίς έντονη παρέμβαση, ξεκουράζοντας τα χέρια μας καθώς μειώνεται η αντίσταση από τις δυνάμεις του τιμονιού που ασκούνται μέσω των τροχών. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν το απενεργοποιήσαμε ποτέ και δεν μας ενόχλησε καθόλου.
Άλλα συστήματα: αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων, αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatron ic 2 ζωνών, δυναμικός έλεγχος φώτων (Dynamic Light Assist), εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, Adaptive Cruise Control – ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και χωρίς το πάτημα κάποιου κουμπιού, Park Pilot – Αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός – πίσω με ηχητική προειδοποίηση και οπτικές ενδείξεις. Όλα αυτά βοηθούν τον οδηγό ώστε να οδηγεί με ασφάλεια μειώνοντας τους κινδύνους, ενώ παράλληλα φτάνει ξεκούραστος και άμεσα αποδοτικός στον προορισμό του.
Παρατηρήσαμε πως το αυτοκίνητο δοκιμής διαθέτει ελαστικά Pirelli Scorpion με την ένδειξη Elect, εξειδικευμένα και ιδιαίτερα μελετημένα για τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με αυτό τον τρόπο η εταιρία δείχνει πως δίνει σημασία ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει την διαφορά αυξάνοντας την αποδοτικότητα και την ασφάλεια. Όσοι δεν συμβιβάζονται σε θέματα απόδοσης, άνεσης και χώρων αξίζει να δοκιμάσουν και να αξιολογήσουν το VW ID.5. Πιο συγκεκριμένα η έκδοση GTX δείχνει τον δρόμο προς το μέλλον της αυτοκίνησης, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Με έναν συνδυασμό ισχύος, τεχνολογίας και πολυτέλειας, προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία οδήγησης, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος λόγω μη εκπομπής ρύπων όταν κινείται.
Δεν είναι δίκαιο να το συγκρίνει κανείς με τα GTI καθώς δεν είναι φτιαγμένο για την ίδια δουλειά. Ανταγωνίζεται αρκετά ηλεκτρικά SUV στην κατηγορία του, τα οποία προσφέρουν παρόμοιες επιδόσεις, τεχνολογία και αυτονομία όπως: Toyota bZ4X, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Skoda Enyaq iV Coupé, Audi Q4 e-tron, Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y. Με τιμές που ξεκινούν από τα 44.900€ έως και 58.500€ εντάσσεται δυναμικά στην κατηγορία του, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής έχει αρκετές επιλογές σε εκδόσεις, χρωματικούς συνδυασμούς, πρόσθετο εξοπλισμό, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στον επίσημο ιστότοπο της εταιρίας μάλιστα μπορεί κανείς να διαμορφώσει τα πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα ID.5 με βελτιώσεις σε ισχύ και λογισμικό τα οποία διαφέρουν ελαφρώς σε χαρακτηριστικά με το αυτοκίνητο της δοκιμή μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά VW ID.5 GTX 4MOTION
Κινητήρες: Ηλεκτρικοί σύγχρονου μόνιμου μαγνήτη (έναν εμπρός, έναν στον πίσω άξονα)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh (ωφέλιμη)
Ισχύς: 220kW (299PS)
Ροπή: 460 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.582 / 1.852 / 1.601 mm
Μεταξόνιο: 2.773 mm
Βάρος: 2.246 kg
Χώρος αποσκευών: 549 – 1.561 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 20,3 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 390 km.
Εκπομπές CO2: 0 (όταν κινείται)
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: 56.500 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε το ανανεωμένο VW ID.3
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ για Ν. Ρωμανό: Παλιές αστυνομικές πρακτικές που δεν αρμόζουν σ’ ένα σύγχρονο κράτος δικαίου
- Ουκρανία: Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν χάσει το 40% των εδαφών που κατέλαβαν στο Κουρσκ, μετά τις αντεπιθέσεις
- WSJ: Την Μπρουκ Ρόλινς φέρεται να επιλέγει τελικά ο Τραμπ για το Υπουργείο Γεωργίας
- Ο ταλαντούχος Mr Φάις και οι νέες επενδύσεις του ομίλου