Ο ένας ηλεκτροκινητήρας εδράζεται στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση κατανέμοντας την ισχύ του (26kw/41PS) σε όποιον από τους δύο τροχούς έχει περισσότερη πρόσφυση. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 1,5 kWh. Φορτίζει μέσω ανάκτησης ενέργειας, όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή ρολάρει όπως σε όλα τα υβριδικά Toyota. Η ταχύτατη ενεργοποίηση της 4κινησης είναι εντυπωσιακή. Προσπάθησα εις μάτην να το φέρω σε δύσκολη θέση, εκμεταλλευόμενος το βρεγμένο οδόστρωμα σε μια γλιστερή ανηφόρα της Κυψέλης, πατώντας τέρμα το γκάζι στην εκκίνηση. Ανέβηκε σα γάτα σε δέντρο, ούτε υποψία σπιναρίσματος.
Σε δρόμο με στροφές, ο μέσος οδηγός θα κινηθεί εξίσου γρήγορα με το Yaris GR, δεν υπερβάλλω. Το σετάρισμα της ανάρτησης που διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, είναι με έμφαση στην άνεση αλλά χωρίς να υστερεί σε κράτημα. Το Corolla Cross γέρνει αρχικά, αλλά στη συνέχεια διαγράφει τροχιά καθώς ο πίσω ηλεκτροκινητήρας πιάνει δουλειά, μαζεύοντας την υποστροφή. Σε λακκούβες, ανομοιομορφίες και νεροφαγώματα η άνεση θυμίζει μεγάλο Citroen, ενώ η ακαμψία του πλαισίου είναι εντυπωσιακή. Η Corolla Cross περνάει σαν ένα σώμα, ισοπεδώνοντας τα πάντα.
Η απόσταση των 16 εκατοστών από το έδαφος παίζει ρόλο στη διαδρομή της ανάρτησης αλλά και στην κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο. Προφανώς με μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών η Corolla Cross AWD θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε χιόνια, λάσπες και ολισθηρές επιφάνειες. Από στροφή σε στροφή η Corolla εκτοξεύεται χάρη στη δύναμη του υβριδικού συνόλου, πράγμα πρωτόγνωρο για Toyota. Ο θόρυβος από το CVT είναι εκεί, συνειδητά, για να θυμίζει τον υβριδικό χαρακτήρα της κατασκευής. Προφανώς δεν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο, ούτε προσφέρει σπορ αίσθηση. Έχει όμως με το παραπάνω σπορ επιδόσεις, ξαναλέω ο μέσος οδηγός θα πάει εξίσου γρήγορα με το Corolla Cross όπως με το Yaris GR.
Εντυπωσιακός είναι και ο ρυθμός προσπεράσματος ειδικά αν επιλέξεις τη χαρτογράφηση «Sport». Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το Corolla Cross είναι πρωτόγνωρα γρήγορο για υβριδικό Toyota και ταυτόχρονα αγχολυτικά εύκολο στην οδήγηση. Πας πολύ γρήγορα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο κινούμενοι σύννομα, απολαμβάνεις την ηχομόνωση και την καλή αεροδυναμική. Η κατανάλωση ανεβαίνει λίγο από τα 5lt/100km στα 6lt/100km αλλά αυτό είναι φυσιολογικό όσο μένεις σταθερά στο γκάζι.
Το Corolla Cross διαθέτει το νέο πακέτο βοηθημάτων οδήγησης T–Mate και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το Adaptive Cruise Control, το σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου (BSM), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, έως και το σύστημα ασφαλούς εξόδου από το όχημα. Η παρέμβασή τους είναι διακριτική χωρίς υπερβολές. Θα θέλαμε ένα απλό κουμπί για άμεση απενεργοποίηση του keep lane assist. Η Corolla Cross, πέραν των στάνταρ εμπρόσθιων αερόσακων, έχει και έναν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που αποτρέπει σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης το χτύπημα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.
Στο εσωτερικό ο κάτοχος ενός Toyota θα αισθανθεί οικεία: Στο ταμπλό κυριαρχούν δύο οθόνες: Η μια παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών, δίνοντας στον οδηγό και τις αναμενόμενες δυνατότητες προσαρμογής, ενώ η άλλη με διαγώνιο 10,5 ίντσες, βρίσκεται στη μέση του ταμπλό. Είναι αφής και η χρήση της σχετικά εύκολη ακόμη και για τον ευκαιριακό χρήστη. Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι καλές, η απτή ποιότητα αισθητή, όπως και η στιβαρή συναρμογή. Υπάρχουν θήκες ικανές για κάθε ανάγκη ακόμη και για κινητά με μεγάλη οθόνη.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και την πρακτική ασύρματη φόρτιση όπως και ηλιοροφή σε δυο μέρη. Η διαφορά των 2000 ευρώ σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση αξίζει με το παραπάνω, καθώς η ισορροπία κρατήματος του αυτοκινήτου είναι πολύ ανώτερη. Συνολικά πρόκειται για μια πρόταση αναπάντεχη από την Toyota που συνδυάζει όλα τα κλασσικά πλεονεκτήματα της μάρκας με γκάζια και ανάρτηση για σεμινάριο. Ο θρύλος της Corolla αποκτά μια ακόμη διάσταση μέσα από την έκδοση Cross AWD.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Corolla Cross AWD
Κινητήρας:1.987 cc
Συνδυασμένη ισχύς: 197 PS/ 6.000 rpm
Συνδυασμένη ροπή: 300Nm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο, e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 122 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.460 x 1.825 x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Βάρος: 1.550 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από 34.000€ (32.000€ το 4χ2)
Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει, είναι όμως ομοιόμορφος.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!