Με 4κινηση, ήπιο υβριδικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό, αυτό το Tucson τα έχει όλα.

Πάμε όμως να δούμε αν συμφέρει κιόλας. Το 2024 ταξινομήθηκαν 1144 νέα Tucson στην Ελλάδα και τον Ιανουάριο του 2025 είχαμε άλλες 124 πωλήσεις. To Tucson είναι σημαντικό μοντέλο για τη Hyundai καθώς η παραγωγή του έχει ξεπεράσει τις 7.000.000 μονάδες. Από αυτές το 20% αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά.

1

Παρατηρώντας απ’ έξω είναι επιβλητικό. Στο εμπρός μέρος η τραπεζοειδής μάσκα δίνει χαρακτήρα. Το σήμα στο ίδιο χρώμα με το πλαίσιο, δίνει μια νότα elegant. Tα φώτα μοιάζουν χαμογελαστά βλέφαρα ενώ το τελείωμα κάτω από την πινακίδα προσδίδει σε στιβαρότητα.

Στο πλάι έχουν διατηρηθεί οι έντονες ακμές, καθώς και η τοξοειδής οροφή που οροθετείται από μία χρωμιωμένη μπάρα η οποία καταλήγει στο μέσο της πίσω κολόνας. Από εκεί ξεκινά η μικρή αεροτομή που εξέχει στο πάνω μέρος του παρμπρίζ. Τα πίσω φώτα ολοκληρώνουν την σχεδίαση, ενώ η μεγαλύτερη πίσω ποδιά είναι ενσωματωμένη στον προφυλακτήρα, τονίζοντας το πλάτος του ανανεωμένου Tucson. Η έκδοση N Line της δοκιμής μας ξεχωρίζει για το ντιζάιν στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τις ζάντες N Line των 19 ιντσών.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό κυριαρχούν οι οθόνες. Τόσο εκείνη για τα όργανα, όσο και η κεντρική για το σύστημα πολυμέσων. Αμφότερες έχουν μέγεθος 12,3 ιντσών, ενώ και το head up display, έχει διάμετρο 12 ίντσες. Το Hyundai Tucson εξοπλίζεται με την τελευταία γενιά συστήματος πολυμέσων της Hyundai, το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), που ενσωματώνει λειτουργίες ήχου, βίντεο και πλοήγησης, με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Οι υπηρεσίες Bluelink Connected Car Services, διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως Connected Routing, Hyundai Live Services, σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με την εφαρμογή Bluelink και υποστηρίζονται από δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων Over the Air (OTA), ενώ στο μέλλον τα Features on Demand (FOD) θα προσφέρουν μια σειρά προσαρμόσιμων λύσεων και λειτουργιών.

Κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται μια επιπλέον οθόνη αφής 6,6 ιντσών που χρησιμοποιείται για τον χειρισμό του κλιματισμού. Ανάμεσα στις δυο οθόνες υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τα βασικά όπως ο έλεγχος της στάθμης του ήχου οι ρυθμίσεις τα alarm και άλλα. Μία ακόμη σειρά διακοπτών κάτω από την οθόνη μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Εκεί υπάρχει και μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης όπως και ποτηροθήκες. Ο χώρος αυτός δημιουργήθηκε γιατί ο επιλογέας κατεύθυνσης (P, R, N, D) βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας είναι υπερβολική και καταντά επικίνδυνη. Συνεχώς χτυπά κάποια προειδοποίηση που αποσπά την προσοχή του οδηγού. H απενεργοποίηση των συστημάτων είναι πολύπλοκη, χρονοβόρα και πολλές φορές σπαζοκεφαλιά. Ειδικά όσον αφορά στο σύστημα που παρακολουθεί την κόπωση του οδηγού και δεν απενεργοποιείται, χρειάζεται ρύθμιση εκ νέου καθώς χτυπά συνέχεια σε βαθμό υστερίας. Ανεξαρτήτως κόπωσης!

Οι διαστάσεις του Tucson με μήκος είναι 4.5m, πλάτος 1.8m και ύψος 1.65m το κατατάσσουν στην καρδιά των C SUV ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.68m. Ο χώρος αποσκευών της 4κινητης έκδοσης είναι 546lt και σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1.725lt. To αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τον turbo πετρελαιοκινητήρα 1.6lt/136PS με 320 Nm ροπής στις 2.000rpm. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα πετρελαιοκίνητα σύνολα κάτω των 2.0lt που προσφέρονται σήμερα στην ελληνική αγορά. Ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται άψογα χάρη και στην σταθερή ηλεκτρική ροπή (55nm) του ήπιου υβριδικού συστήματος, με ένα αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (υπάρχει και δικίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Όσον αφορά στην μετάδοση ροπής σε όλους τους τροχούς, την κατανομή αναλαμβάνει ένας πολύδισκος συμπλέκτης Htrac. Αξίζει να τονίσουμε πως το Tucson είναι κατά βάση προσθιοκίνητο, όταν υπάρξει ολίσθηση μεταφέρεται μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα (48V) διαθέτει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 12kw (16PS) και κυρίως 55 Nm σταθερής ροπής. Η ενέργεια που ανακτάται στην φάση του ρολαρίσματος και της πέδησης αποθηκεύεται σε μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία χωρητικότητας 0,44 kWh, η οποία εδράζεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Κινούμενοι στην πόλη διαπιστώσαμε την συνεχή λειτουργία του συστήματος που βοηθά στην ηλεκτρική εκκίνηση και στην εξοικονόμηση καυσίμου. Η κατανάλωση εντός πόλης ήταν στα 7,2lt/100km ενώ στο ταξίδι αυτό άνετα κατεβαίνει στα 5.8lt/100km. Πέρα από τον έντονο ήχο του κινητήρα τα κρύα πρωϊνά δεν υπάρχει κάτι άλλο που να διαταράσσει την αρχοντιά του συνόλου. Τόσο η ροπή όσο και η χαρτογράφηση του κιβωτίου συντελούν σε απροβλημάτιστες μετακινήσεις.

Αν ο οδηγός θέλει να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο προσπέρασμα στο επαρχιακό δίκτυο θα χρειαστεί να καταφύγει στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας. Με το βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης να φτάνει τα 1.713kg, οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, ειδικά οι εν κινήσει. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι ενδοτική, με καλό κράτημα, χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα δραματικές κλίσεις. Είναι από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου και σε κάθε περίπτωση έχει σημαντική διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο. Το Tucson χωρίς να είναι σπορ αυτοκίνητο, παρουσιάζει καλό κράτημα, ουδέτερη οδική συμπεριφορά, έχοντας περιθώρια πρόσφυσης και ταχύτητας πάνω από τα όρια της λογικής και της νομιμότητας. Η εμπλοκή της τετρακίνησης που αποτυπώνεται σε ανάλογη ένδειξη στην κεντρική οθόνη συντελεί στην ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Προφανώς το Tucson δεν έχει φτιαχτεί για μεικτές συνθήκες, ούτε για ν’ ανοίγει δρόμους. Αλλά με μια 4αδα ελαστικών μεικτών συνθηκών μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε λάσπη, χιόνι. Η τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη αντί για κεντρικό διαφορικό, δίδει δυνατότητα κλειδώματος έχει σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας σε κλίση (hill decent) ενώ η απόσταση των 17cm από το έδαφος βοηθά όσους αρέσκονται σε παράνομα παρκαρίσματα. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να δει και την υβριδική έκδοση του Tucson. Επίσης υπάρχει εσωτερικός ανταγωνισμός από το Kia Sportage αλλά και έντονος ανταγωνισμός από τα Audi Q3, VW Tiguan,  Ford Kuga, Nissan Xtrail.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Ηyundai Tucson 1.6D 136 PS 7DCT 4WD

Κινητήρας: 1.598 cc (48V)

Μέγιστη ισχύς: 136 PS (+16PS)/4.000 rpm

Μέγιστη ροπή: 320 Nm/2.000 rpm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,6 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 157 gr/km

Τέλη Κυκλοφορίας: 110 ευρώ

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.510/1.865/1.650 mm

Μεταξόνιο: 2.680 mm

Βάρος: 1.571 kg

Χώρος αποσκευών: 546 – 1.725 lt

Τιμή: Από 41.490 ευρώ έκδοση Distinctive (αυτοκίνητο δοκιμής έκδοση Ν Line 45.390)

Διαβάστε επίσης

Μεθώ, πλερώνω και οδηγώ: Καταργήστε την Κοινή Υπουργική Απόφαση

F1 -75: Παρουσίαση στο Ο2 του Λονδίνου

Πιάστρι: Μπορώ να πάρω το πρωτάθλημα φέτος!