H ηλεκτρική Ε υπερέχει θεαματικά από τις αντίστοιχες εκδόσεις με θερμικό κινητήρα.
Πιθανόν ο ιδιοκτήτης της νέας Mercedes Ε300 (270PS) ή και της επαναφορτιζόμενης E300e (333PS) δεν θα συμφωνήσει αμέσως μαζί μου. Είμαι όμως σχεδόν βέβαιος πως μετά από συζήτηση θα καταλήξουμε στο προφανές. Βασικά μου επιχειρήματα είναι η ευκολία οδήγησης, η καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, η ομοιογενής οδική συμπεριφορά λόγω χαμηλού κέντρου βάρους, η απίστευτη οικονομία ενέργειας, οι επιταχύνσεις που καθηλώνουν και το αθόρυβο ταξίδι. Όπως ίσως γνωρίζετε οι πελάτες που αναζητούν sedan κατηγορίας D βαίνουν μειούμενοι και γερνάνε. Πιθανόν λοιπόν να μην ενδιαφέρονται τόσο πολύ για καθηλωτικές επιταχύνσεις. Σίγουρα όμως θα τους κερδίσει η ευκολία χρήσης της EQE.
Η ηλεκτρική «κούρσα» της Mercedes δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν χρειάζεται να προετοιμάσεις ένα προσπέρασμα, καθώς το πραγματοποιεί αστραπιαία. Έχει εξαιρετικά μειωμένες ανάγκες για συντήρηση καθώς έχει πολύ λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη. Στο εσωτερικό της ειδικά στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Εκεί όμως που τα πράγματα ξεφεύγουν είναι στην άνεση της ανάρτησης (χάρη στην ακαμψία, λόγω μπαταριών) και στην ευκολία οδήγησης: Απλά πατάς το γκάζι και στρίβεις το τιμόνι στην EQE. Εντάξει υπάρχει πίσω από το τιμόνι και ο κλασσικός επιλογέας Mercedes (P,R,N,D).
Κοιτώντας απέξω την EQE με το κουπέ σχήμα στην αρχή έρχεται στο μυαλό σου το αξεπέραστο σχήμα της CLS. Όσοι έχουν βασικές γνώσεις αεροδυναμικής συνθέτουν την προσπάθεια μείωσης των αεροδυναμικών αντιστάσεων: Σχήμα 3 όγκων, ελάχιστα ανοίγματα, μείωση μετωπικής επιφάνειας, ζάντες με καλύμματα, λείο δάπεδο. Η εμφάνισή της είναι ξεχωριστή. Καθώς δεν έχει τις ανάγκες ψύξης ενός συμβατικού μοντέλου, έχει πιο χαμηλό ρύγχος και κλειστή μάσκα. Το εμπρός καπό δεν ανοίγει, παρά μόνο για επισκευή. Ταξιδεύοντας σύννομα εντυπωσιάζεσαι από το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η πλήρης απουσία κραδασμών, θορύβων, στροβιλισμών είναι εθιστική, νιώθεις σα να πετάς με MD9 (είχε τους κινητήρες στην ουρά) σε μπροστινή θέση.
Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής και η πληθώρα συστημάτων για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών είναι υπεράνω κριτικής. Η έκδοση δοκιμής μας ήταν η πισωκίνητη 350+ που έχει στο εσωτερικό της δύο οθόνες MBUX 2ης γενιάς αντί της εντυπωσιακής οθόνης Hyperscreen MBUX που είναι στάνταρ στις τετρακίνητες εκδόσεις. Η κατανάλωση που καταγράψαμε εντός πόλης ήταν κάτω από 17kwh/100km. Στον αυτοκινητόδρομο όπου είναι το δυνατό στοιχείο της EQE η κατανάλωση ανέβαινε στις 20kwh/100km. Εύκολα ξεπερνάς τα 500km εντός πόλης, οπότε χρειάζεται φόρτιση μια φορά τη βδομάδα. Σε δρόμο με στροφές η EQE είναι απολαυστική. Το γεμάτο γκάζι χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα, το απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις μετάδοσης τιμόνι και η πίσω κίνηση βοηθούν στο να κινηθείς γρήγορα. Δεν έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά αλλά ο ρυθμός της κάνει το σπορ να ωχριά. Παρότι η κατανομή βάρους κολακεύει την αλλαγή πορείας, στο φρενάρισμα γίνεται αντιληπτό το βάρος της, που καλό είναι να το θυμάται πάντα ο οδηγός. Προαιρετικά προσφέρεται και τετραδιεύθυνση που βοηθά στις μανούβρες εντός πόλης.
Ο ηλεκτροκινητήρας (292 PS και 565 Nm) βρίσκεται στο πίσω μέρος και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς, με. Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από δέκα modules και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 90 kWh. Μπορείς να μεταβάλλεις το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας από τα paddles πίσω από το τιμόνι, Στο μέγιστο ρυθμό ανάκτησης δεν χρειάζεται να πατάς φρένο. Η φόρτιση από το 10-80% διαρκεί μόλις 32’ σε ταχυφορτιστή DC 170 kW, ενώ σε wallbox (11 kW), απαιτούνται 500 λεπτά. Πρόκειται για την απλούστερη μηχανολογικά, αρτιότερη τεχνολογικά και ευκολότερη οδηγικά μεσαία μπερλίνα που έχει κατασκευάσει η Mercedes. Στο δίλλημα Ε ή ΕQE η απάντηση είναι απλή και αμιγώως ηλεκτρική.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes EQE
Κινητήρας: Ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, 90kwh μπαταρία
Ισχύς: 292 ps
Ροπή: 565 Nm
Kιβώτιο: Μιας σχέσης
Μετάδοση κίνησης: Πίσω
Επιτάχυνση ως τα 100 km/h: 6,2sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 18,2kwh/100 km
Αυτονομία: 490km στην πόλη 400km στο ταξίδι (δοκιμής)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.946/1.961/1.512 mm
Μεταξόνιο: 3.120 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Βάρος: 2.355 kg
Τιμή: 81.040 € δικαιούται κρατική επιδότηση 8.800 €
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρης Δούκας: «Να βοηθήσουμε όσο περνάει από το χέρι μας και να χαρίσουμε το δώρο της προσφοράς»
- Συρία: Οι νέες αρχές είπαν ότι έκαψαν ένα εκατομμύριο χάπια captagon
- Δένδιας: Ευχήθηκε από την την οριογραμμή της Ελλάδας στον Έβρο
- Χριστούγεννα: Εκατομμύρια χριστιανοί γιορτάζουν κάτω από την σκιά του πολέμου