Καιρός ήταν να αντιτάξει κάποιος ένα μοντέλο απέναντι στο υβριδικό Toyota Yaris.

Κλειώ ήταν μια από τις Μούσες της Μυθολογίας με έμφαση στην ποίηση και την ιστορία. Αμφότερα αυτά τα στοιχεία εμπεριέχονται στην γαλλική Clio ένα μοντέλο που έχει πουλήσει  περισσότερα από 16.000.000 οχήματα γράφοντας λαμπρή ιστορία στην Ευρωπαϊκή αγορά. Προφανώς βλέποντας την έκδοση Esprit Alpine σου δημιουργείται μια ποιητική διάθεση.

1

Η Clio βρίσκεται στην 5η γενιά και δέχτηκε πρόσφατα μια πολύ πετυχημένη αναβάθμιση στα σημεία. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε το εντυπωσιακό χρώμα Iron Blue και ήταν η έκδοση Esprit Alpine. Ευτυχώς με βάση τα τελευταία πεπραγμένα της ομάδας F1, προσδιορίζει μόνο επίπεδο εξοπλισμού το υψηλότερο από τα διαθέσιμα και πραγματικά άρτιο.

Το πνεύμα Alpine αναδεικνύεται από την πιο αθλητική μορφή του εμπρός μέρους όπου υπάρχει φαρδύτερη, συγκριτικά, γρίλια με ασημί ενσωματωμένα στοιχεία, full LED φώτα σε σχήμα διαμαντιού και τραπέζια στοιχεία στον προφυλακτήρα.

Από την πλάγια όψη έχουν τονιστεί περισσότερο τα μαρσπιέ, ενώ στο πίσω μέρος, στην οροφή, υπάρχει διαμορφωμένη μια μικρή αλλά χαρακτηριστική αεροτομή η οποία ολοκληρώνει την σπορτίφ εικόνα.

Οι καλαίσθητες ζάντες «Arrow» δημιουργούν αίσθηση αγωνιστική καθώς παραπέμπουν σε λύσεις με ένα κεντρικό μπουλόνι.

Το μπλε χρώμα του αμαξώματος παραπέμπει στα μονοθέσια της Alpine F1 Team, βέβαια οι φετινές τους επιδόσεις δεν είναι αυτές που προσδοκούν οι οπαδοί της γαλλικής φίρμας.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε κερδίζουν αμέσως τα καθίσματα τύπου μπάκετ εμπρός με ανάγλυφο λογότυπο Alpine στην πλάτη.

Υπάρχει μια αύρα σα να σου γελάει ο Γκασλί με τον Οκόν και η γαλλική σημαία στις λεπτομέρειες έρχεται να προσδώσει σ’ αυτό. Το σύστημα E-Tech Full Hybrid είναι εξελιγμένο αυτό το καταλαβαίνεις μετά από λίγα χιλιόμετρα χρήσης.

Η Renault έχει κατοχυρώσει περισσότερες από 150 πατέντες για τη λειτουργία του.

H υβριδική μηχανή αποτελείται από τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα έμμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1,6lt ο οποίος αποδίδει 94PS/5.600 rpm και ροπή 148 Nm και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο μεγαλύτερος που συμβάλλει στην κίνηση της υβριδικής Clio έχει ισχύ 34KW και ροπή 205 Nm. O δεύτερος, που υποστηρίζει κυρίως τη λειτουργία Start/Stop αποδίδει 15kw και έχει ροπή 50 Nm.

H συνολική ισχύ της υβριδικής μηχανής είναι 106kw ίπποι (145PS) και η ροπή 205 Nm. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh.

Ο μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας εν είδει κιβωτίου, συγχρονίζει τις αλλαγές ταχυτήτων για την ομαλή μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Ως αποτέλεσμα η Clio δεν κάνει θόρυβο στη φάση «τέρμα γκάζι» όπως άλλα υβριδικά μοντέλα.

Η υβριδική Clio σε κερδίζει πρωτίστως με την άνεσή της και την ευκολία οδήγησης που την διακρίνει ειδικά εντός πόλης.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν δυο έγχρωμες οθόνες, η μια 10,0 ιντσών στον πίνακα οργάνων με πράσινο φωτισμό που σε προδιαθέτει για οικολογική οδήγηση και η κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι 10,0 ιντσών, επίσης.

Σε αυτή, εμφανίζονται οι πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων «Easy Link» και μπορείς να επιλέξεις πρόγραμμα χαρτογράφησης από το σύστημα «Multi-Mode».

Θυμίζουμε ότι το τελευταίο έχει τις επιλογές Eco, Sport και My Sense. Επιπλέον, υπάρχει η διαμόρφωση «e-Save» ώστε να διατηρείται η ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία διαθέσιμη για όταν θέλει ο οδηγός.

Στο ταμπλό, υπάρχει διακόπτης για να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο για μια μικρή απόσταση, για όσο επαρκεί η αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες.

Στο ταξίδι το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η άνεση της ανάρτησης συμβάλλει στη γενικότερη ευεξία των επιβατών.

Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) απομένει επαρκής χώρος για να καθίσω πίσω του, όχι σταυροπόδι.

Η ανάρτηση είναι ενδοτική και αποτελεσματική στην απορρόφηση ανομοιομορφιών.

Ο ημιάκαμπτος άξονας, που υπάρχει πίσω, γίνεται αντιληπτός στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε μια τέτοια περίπτωση, με αρκετά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο αναπηδά προβλέψιμα και ακολουθεί την γραμμή που έχει επιλέγει.

Συνολικά η αίσθηση της Clio σε προδιαθέτει να κινηθείς ταχύτερα στις στροφές. Προφανώς η υβριδική έκδοση φτιάχτηκε για να εξοικονομεί, αλλά δεν υστερεί σε αίσθηση και γκάζια, το αντίθετο!

Η κατανάλωση καυσίμου ήταν στα 5,1lt/100km πιστεύω ότι με λίγη υπομονή πάει στα 4.9lt/100km. Συγκριτικά με το Yaris;

Έχει καλύτερους χώρους, υστερεί ελαφρά σε απόδοση υβριδικού συστήματος, δεν κάνει θόρυβο σε φάση τέρμα γκάζι. Αμφότερα έχουν ενδιαφέρουσα σχεδίαση, η Clio είναι λίγο πιο ακριβή. Η τελική απόφαση είναι δική σας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Clio Hybrid

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.598 cc

Ισχύς: 143 PS

Pοπή: 205 Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3 sec

Τελική ταχύτητα: 174 km/h

Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,1 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 95 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.053/1.798/1.439 mm

Μεταξόνιο: 2.583 mm

Βάρος: 1.238 kg

Χώρος αποσκευών: 301 – 1.069lt (σε διθέσια διαμόρφωση)

Τιμή: Από 28.670 ευρώ (33.000 το αυτοκίνητο δοκιμής μας, έκδοση Alpine)

Διαβάστε επίσης:

Εργοστάσιο που θερμαίνεται με βιοαέριο!

Ιδού το νέο Opel Grandland!

Οδηγούμε το Honda ZR-V