To diesel είναι εδώ αποδοτικό και ισχυρό, όπως τα γονίδια της Alfa Romeo στην ανανεωμένη Stelvio.
Η Stelvio ακροβατεί με επιτυχία πάνω σε μια λεπτή γραμμή ισορροπίας όπου ανάμεσα στην κλασσική συνταγή Alfa Romeo και στις προδιαγραφές του SUV. Ούτως ή άλλως πέρασε στην ιστορία ως το πρώτο SUV της Alfa Romeo. Έχει γονίδια όπως πισωκίνητη σχεδίαση, χαμηλό βάρος και κατανομή σχεδόν 50:50 που την καθιστούν μοναδική στην οδική της συμπεριφορά. Ταυτόχρονα στην έκδοση δοκιμής μας έχει έναν ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 2.2lt/210PS που ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι ο καλύτερος συνδυασμός με τη Stelvio, πιο ταιριαστός λόγω ροπής από τη βενζίνη. Οι αλλαγές στη μάσκα και τους αεραγωγούς την έχουν κάνει πιο εκλεπτυσμένη, ενώ οι νέοι προβολείς LED με τη διαμόρφωση 3+3 -παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν της μάρκας- προσδίδοντας ένα στυλ που συνδυάζει αρμονικά την τεχνολογία με τη γοητεία του κλασικού.
Εκσυγχρονισμένο είναι και το εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων διατηρεί στη συναισθηματική διαμόρφωση Alfa αλλά πλέον είναι ψηφιακός. Με διαγώνιο 12,3 ιντσών και τρεις επιλογές διαμόρφωσης, προφανώς επιλέγουμε την παλιά με τα κλασικά όργανα (Heritage). Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης υπάρχει ημι-αυτόνομη οδήγηση (Επιπέδου 2) ενεργοποιώντας την το αυτοκίνητο ακολουθεί τις λωρίδες στρίβοντας μόνο του, αρκεί να κρατάς το τιμόνι (ενεργοποίηση πιεζοηλεκτρικών αισθητήρων).
Η κεντρική οθόνη συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την άψογη ενσωμάτωσή της στο ταμπλό. Το εσωτερικό της Stelvio έχει χαρακτήρα Alfa Romeo, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής δεν έχει Ιταλικό αλλά ποιοτικό χαρακτήρα. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα λόγω και του τούνελ άξονα μετάδοσης δεν είναι άπλετοι, ο τρίτος επιβάτης στη μέση θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις. Ένας υψηλόσωμος οδηγός πάνω από 1.85 θα στριμώξει και αυτόν που κάθεται πίσω του. Ο χώρος αποσκευών είναι στο αναμενόμενο επίπεδο (525lt), όπως και οι θήκες για κλειδιά, κινητό, καφέ. Ειδικά η βάση ασύρματης φόρτισης υπό κλίση είναι πρακτική και εύκολα ελεγχόμενη.
Ο οδηγός κάθεται σε μια μοναδικής αισθητικής θέση οδήγησης με ιδιαίτερη εργονομία την οποία δε θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να συνηθίσει. Εντός πόλης διαπιστώνεις πως το τιμόνι κόβει λίγο, αλλά αυτό είναι το τίμημα της καλής αίσθησης στις αλλαγές πορείας. Η ποιότητα της πληροφορίας είναι επαρκής όπως και γραμμικότητα, πράγμα πρωτόγνωρο για SUV. Αν κινείσαι σε απαιτητική διαδρομή από πλευράς στροφών, το σπορ στήσιμο σε διεγείρει και ο έλεγχος του αμαξώματος από την ενδοτική ανάρτηση σε προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω. Την ίδια στιγμή η τετρακίνηση είναι σύμμαχος στα γλιστερά κομμάτια. Η Stelvio έχει τον τρόπο της και μπορεί να είναι συνάμα γρήγορη αλλά και διασκεδαστική πραγματική Alfa Romeo. Ταξιδεύοντας αργά το βράδυ στον αυτοκινητόδρομο με το adaptive cruise control ενεργοποιημένο, απολαμβάνεις ησυχία αλλά και αμεσότητα επιτάχυνσης όταν πατήσεις το δεξί πεντάλ.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.2lt έχει μικρό εύρος λειτουργίας (2.000rpm) αλλά ο συνδυασμός του με το πολύ αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι ταιριαστός και αγχολυτικός. Υπάρχει πάντα επάρκεια ροπής από πολύ χαμηλά -η μέγιστη ροπή των 470 Nm εμφανίζεται στις μόλις 1.750 σ.α.λ.- και ο τετρακύλινδρος δεν λαχανιάζει ακόμη και με τέρμα γκάζι. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση – κινούμαστε πάντα σύννομα στις εθνικές οδούς – δεν ανεβαίνει πάνω από τα 7lt/100km τιμή εξαιρετική για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Πρέπει να πούμε ότι η Stelvio σε τσιγκλάει να πας πιο σβέλτα από ότι ένα ανάλογο SUV. Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει να σε κρατάει σε εγρήγορση και να σε ικανοποιεί. Αποτελεί επιλογή μας η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 210PS όντας η πιο ισορροπημένη στη σχέση ροπής/κατανάλωσης/ δύναμης και προσδοκίας από ένα τέτοιο όχημα. Όσο για την τιμή της από 62.000 ευρώ και πάνω προφανώς υπάρχει έντονος ανταγωνισμός όπως XC60, X3, GLC, DS7, RAV4. Αν πάλι θέλετε κάτι πιο οικονομικό, υπάρχει και πισωκίνητη έκδοση 2.2lt/160PS από 57.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Stelvio 2.2 TD Q4
Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS/ 3.750 rpm
Ροπή: 470 Nm/1.750 rpm
Mετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 lt/100 km (δοκιμής)
Eκπομπές CO2: 159 gr/km
Βάρος: 1.820 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687×1.903×1.693 mm
Μεταξόνιο: 2.818 mm
Χώρος αποσκευών: 525lt (1.600lt με διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 62.000 € (έκδοση δοκιμής Veloce 69.500 €)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike