H Alfasud ή αν προτιμάτε η Άλφα του Νότου, των φτωχών, παρουσιάστηκε το 1971. Κατασκευάζονταν στο Πομιλιάνο στην Νάπολι και ήταν η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo στην ιστορία της ιταλικής φίρμας.

Όπως η σημερινή Junior, έφερε κινητήρα 1.2lt αλλά με τη μισή απόδοση (68PS). Βλέπετε τότε δεν είχαν turbo και mild hybrid αλλά μπόξερ και Βέμπερ. Τότε έπεσε μεγάλη γκρίνια από τους παθιασμένους θιασώτες της φίρμας για το Cuore Sportivo της Alfasud. Που διασώθηκε από την έκδοση ti. Σήμερα όλοι αναγνωρίζουν πως η Alfa Romeo οφείλει την ύπαρξή της (σ.σ: φέτος συμπληρώνει 115 χρόνια ιστορίας) στην εμπορική επιτυχία της Alfasud.

1

H νέα Junior θυμίζει έντονα την Alfasud τόσο σχεδιαστικά (δείτε το πίσω μέρος) αλλά και σαν φιλοσοφία. Είναι το πρώτο SUV της εταιρείας στην δημοφιλή κατηγορία Β αλλά και το πρώτο όχημα της εταιρείας μετά την Giulietta το 2009 που απευθύνεται σε πολλούς. Εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την υβριδική έκδοση 1.2lt/136PS. Με τιμή από 28.500 ευρώ, συναισθηματική σχεδίαση και υψηλή αποδοτικότητα πρόκειται για μια γνήσια Alfa Romeo, των πολλών. Αν ψάχνεται «Cuore Sportivo» θα το βρείτε στην Giulia και στην 33 Stradale. Αν όμως ψάχνετε μια Ιταλίδα, σικάτη, καπριτζιόζα να στρίβει, να φρενάρει, να μην κοπανάει και να την κοιτάτε/νε με πάθος, μια γνήσια Alfa Romeo, εδώ είστε. Η Junior έχει τα φόντα να βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Στο δρόμο για τον Προφήτη Ηλία με φόντο τον Παπάλουκα.

To ανθρακί χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν αρκούντως δραματικό για να τονίσει την εκπληκτικής έμπνευσης, σχεδίασης και ομορφιάς, μάσκα, αλλά και τις αρμονικές αναλογίες του συνόλου. Αναμφίβολα πρόκειται για το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Σε βάζει σε μια νοοτροπία να ντύνεσαι όπως της αρμόζει, δεν σηκώνει «λετσαρίες, κιτσαρίες».

Για πρώτη φορά στην ιστορία της φίρμας έχει δημιουργηθεί μια μάσκα όπου αποτυπώνεται ο θυρεός. Σε μαύρο χρώμα δίνει μια νότα elegant θυμίζοντας κορυφαίες στιγμές της Ιταλικής σχολής.  Τα μπροστινά φώτα μοιάζουν παραστάτες εκατέρωθεν του «φιδιού». Για όσους δεν το γνωρίζουν το σήμα αποτελείται από έναν ερυθρό σταυρό, ένα φίδι που καταπίνει έναν άνθρωπο και την ονομασία Alfa Romeo. Ο Ερυθρός Σταυρός συμβολίζει την πόλη του Μιλάνου και τον αγώνα. Το φίδι αντλήθηκε από το οικόσημο μιας αρχοντικής οικογένειας, των Visconti και αντιπροσωπεύει τη δύναμη, την ευγένεια και την πονηριά. Το Alfa Romeo είναι συνδυασμός των αρχικών της Anonima Lombarda Fabbrica Automobili και του επιθέτου του επιχειρηματία Nicola Romeo.

Στην πλατεία του Ροεινού με φόντο το Μαίναλο.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, το μήκος της Junior στα 4.2m είναι ιδανικό για κίνηση εντός πόλης. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις της προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες. Σημειώστε δε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι στα 19,5cm απόσταση που βοηθά να ανεβείτε και να κατεβείτε αγέρωχα. Με μια 4αδα λάστιχα μεικτών συνθηκών μπορείτε άνετα να αντιμετωπίσετε και χιόνι, λάσπη, δύσβατο χωματόδρομο. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας (έκδοση Speciale) φορούσε ελαστικά διαστάσεων 215/55/18 που συντελούν στην άνεση χωρίς να περιορίζουν σε οδική συμπεριφορά.

Σε δασικό δρόμο του Μαινάλου, με κατεύθυνση προς Καρδαρά.

Η Junior με ύψος 1.54m δεν είναι τυπικό SUV π.χ. η Tonale είναι 6cm ψηλότερη και η Stelvio 11cm ψηλότερη. Ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1,85cm, 100kg) και κάθισα πίσω του χωρίς περιορισμούς. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 415lt, όντας στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Ο οδηγός απολαμβάνει όργανα στρογγυλά Ιταλικής σχολής στο εσωτερικό. Τα καθίσματα ξεχωρίζουν χρωματικά με μια κόκκινη πινελιά στο μέσον τους, αλλά και με το θυρεό στα προσκέφαλα. Είναι επίσης ιδιαίτερα άνετα. Ο πίνακας οργάνων με τα κυκλικά όργανα αλλά και οι αεραγωγοί που θυμίζουν στρόβιλο με το φωτιζόμενο θυρεό στο κέντρο παραπέμπουν σε ιστορικά μοντέλα της φίρμας. Το μπουτόν έναυσης είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα και όχι στο τιμόνι όπως στις άλλες Alfa.

Η οθόνη αφής έχει εύληπτα γραφικά, απλό μενού και στην βάση της υπάρχουν οι σημαντικότεροι διακόπτες που είναι φωτιζόμενοι. Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι στάνταρ στα αυτοκίνητα της Stellantis και κατά την άποψή μου ο πιο πετυχημένος στην κατηγορία. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι σε υψηλό επίπεδο. Υπάρχουν μαλακά πλαστικά σε αρκετά σημεία και μπαίνοντας στην Junior μετά από μια Giulia ή Stelvio δεν αισθάνεσαι παρακατιανός.

Ο 3κύλινδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.2lt/136PS είναι ταιριαστός με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πουθενά δε σου λείπει η δύναμη. Προσπερνάς σβέλτα, αν θες μπορείς ν’ ανεβάσεις ρυθμό, ενώ εντός πόλης ο ηλεκτροκινητήρας των 21 kW έχει μεγαλύτερη συμμετοχή προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η κατανάλωση της Junior που στα χέρια μας μετά από 1000km σε αστικό, εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν ξεπέρασε τα 6lt/100km. Προφανώς κλείνοντας τα μάτια περιμένεις να ακούσεις το κροτάλισμα του μπόξερ αλλά πλέον αυτά άλλαξαν. Το μοτέρ κάνει παντού την δουλειά του χωρίς «ιταλικά κόλπα».

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδέψαμε σύννομα απολαμβάνοντας την ησυχία της ηχομόνωσης αλλά και της προσεκτικής αεροδυναμικής σχεδίασης. Σε δρόμο με στροφές υπό πίεση μπορείς να βρεις σπορ ρυθμό. Πράγμα σπάνιο για την κατηγορία. Η Junior στρίβει «τρένο», δεν γέρνει και αν το παρακάνεις υποστρέφει ελεγχόμενα μέχρι να σε κόψουν τα ηλεκτρονικά. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε απόδοση και γραμμικά σε αίσθηση παρά την ανάκτηση ενέργειας. Το τιμόνι κοφτερό και σχετικά απαλλαγμένο από αντιδράσεις μετάδοσης, δεν κόβει πολύ στις επιτόπου μανούβρες, όπως σε όλες τις Alfa Romeo, αλλά αυτό είναι το τίμημα της αίσθησης. Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αλλάζει ομαλά σχέσεις (6) και περνάει απαρατήρητο. Στο πρόγραμμα Dynamic όλα γίνονται πιο άμεσα, με την απόκριση του κινητήρα να ικανοποιεί.

Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας B SUV που ξεχωρίζει για την σχεδίασή του, την σπορτίφ συμπεριφορά του, την φινέτσα του και την τιμή. Ξεκινώντας από 28.500 ευρώ (το ηλεκτρικό των 120kw ή 156PS αν προτιμάτε είναι ακόμη πιο φθηνό στα €25.320 με την κρατική επιδότηση) έχει όλα τα φόντα να ταράξει τα νερά στην πιο εμπορική κατηγορία της ελληνικής αγοράς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 eDCT 136 PS

Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 1.199 cc (48V)

Μέγιστη ισχύς: 136 PS/5.500 rpm

Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec

Τελική ταχύτητα: 206 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 109 gr/km

Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.173/1.781/1.539 mm

Μεταξόνιο: 2.557 mm

Βάρος: 1.380 kg

Χώρος αποσκευών: 415-1.280 lt

Τιμή: Από 28.500 ευρώ (με προωθητική ενέργεια Alfa Romeo)

Διαβάστε επίσης:

Rolls-Royce Phantom: Παραμύθι με δράκο!