Θυμάμαι την έκπληξη που μου προκάλεσε το δραματοποιημένο σχήμα της νέας Corolla πίσω το 2018. Αναφέρομαι στην 5θυρη έκδοση που πραγματικά, όπως και το Yaris που ακολούθησε ήταν κάτι το αναπάντεχο για Toyota όσον αφορά στη σχεδίαση.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής που είχε ταυτιστεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού με μια πιο συντηρητική προσέγγιση εντυπωσίασε με αυτά τα σχέδια.
Πέρα από την εμφάνιση όμως η Corolla τελευταίας γενιάς είχε και ενδιαφέρον οδηγικά.
Με τους τροχούς ακροβολισμένους στα τέσσερα σημεία και καλό ζύγισμα, σετάρισμα οδηγικά ήταν ενδιαφέρουσα, ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.
Η ανανεωμένη Corolla του 2023 έχει περιορισμένες αλλαγές όπως τη νέα διαμόρφωση των φώτων της, εμπρός και πίσω νέα χρώματα υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού και σύστημα infotainment, σε συνδυασμό με έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων.
Σε αυτή, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τι θα βλέπει, όπως φόντο: Casual, Smart, Tough, Sporty. Στο κέντρο τής κονσόλας υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 10,5 ιντσών.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η κορυφαία έκδοση «GR Sport» που διαθέτει στοιχεία εμπνευσμένα από την Toyota Gazoo Racing, όπως η σχεδίαση των τροχών των 18 ιντσών ή ο πίσω προφυλακτήρας με διαμόρφωση διαχύτη.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την παρουσίαση του μοντέλου.
Εσωτερικά, η έκδοση GR Sport διαθέτει μπάκετ καθίσματα εμπρός (θερμαινόμενα) λογότυπο «GR» στα προσκέφαλά τους, ενώ η καμπίνα καλύπτεται από συνδυασμό υφάσματος και συνθετικού δέρματος.
Ο εσωτερικός χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι οριακός για τα πόδια τους και αυτό ισχύει και για έφηβους.
Το αναβαθμισμένο σύστημα «Toyota Safety Sense» το οποίο ελέγχει την κίνηση εμπρός από το αυτοκίνητο σε διπλάσια απόσταση απ’ ό,τι πριν, ενημερώνοντας τον οδηγό ή ενεργώντας ταχύτερα ήταν αρωγός μας στο ταξίδι, χωρίς να ενοχλεί με την παρεμβατικότητά του.
Αξίζει να τονιστεί ότι «διάβαζε» τις στροφές και μείωνε στιγμιαία την ταχύτητα διέλευσης κάτω από την προεπιλογή στο cruise control.
Επιπλέον η λειτουργία τού ενεργού συστήματος διατήρησης της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα («Full Range Adaptive Cruise Control») είναι σωστά παραμετροποιημένη και ο οδηγός μπορεί να αυξομειώσει τα όρια της απόσταση αυτής μέσα σ’ ένα προκαθορισμένο πλαίσιο.
Τα μεγάλα νέα βέβαια πέρα από τον εξοπλισμό GP Sport έρχονται από την υβριδική μηχανή 5ης γενιάς που αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson», και από δύο ηλεκτροκινητήρες.
Έναν που συμβάλλει στην κίνηση των τροχών και έναν μικρότερων διαστάσεων που λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια.
Ο θερμικός, αποδίδει ισχύ 98PS/5.200rpm και μέγιστη ροπή 142 Nm/3.600rpm. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 95PS και μέγιστη ροπή 185 Nm.
H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος είναι 140PS που φτάνουν στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT). Το προηγούμενο Corolla είχε 122PS.
Σύμφωνα με την Toyota, οι αλλαγές στη νέα γενιά τού υβριδικού συστήματος αφορούν τόσο τη δομή του και την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης ισχύος όσο και τις μπαταρίες του.
Συγκεκριμένα, ο βασικός ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος σε διαστάσεις, το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης πιο ελαφρύ, και η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ενσωματωμένη στην κορυφή της διάταξης κιβωτίου και ηλεκτροκινητήρων.
Χάρη στην χρήση πιο ελαφρών υλικών το βάρος είναι μειωμένο κατά 15% ενώ οι απώλειες μειώθηκαν κατά 14%.
Ως αποτέλεσμα η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5lt/100km. Στην πέμπτη γενιά τού υβριδικού συστήματος έχει μειωθεί ο αριθμός των γραναζιών και η συστοιχία μπαταριών τού συστήματος, είναι ιόντων λιθίου, ζυγίζει 16 κιλά λιγότερο και βοηθά στην «ηλεκτρική κίνηση εντός πόλης».
Το Corolla της δοκιμής μας διέθετε εντυπωσιακό κράτημα στις στροφές. ¨Ήπια κύλιση άνεση με καλή ηχομόνωση στο ταξίδι και το κυριότερο ενδοτική ανάρτηση που κρατά χωρίς να κοπανά. Εδώ βρίσκεται κατά την άποψή μας η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Οφείλεται στην ακαμψία της πλατφόρμας «TNGA» και στην ανάρτηση (γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω).
Οι μηχανικοί της Toyota βρήκαν τη χρυσή τομή και την λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση. Αυτό είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει σε Corolla.
Όλα τα προηγούμενα μοντέλα από τη δεκαετία του 1960 ως σήμερα, έγερναν πολύ ή κοπάναγαν πολύ.
Είναι η πρώτη Corolla που το σετάρισμα της ανάρτησης είναι στα υπέρ της. Οι επιδόσεις – επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει – είναι σαφώς αναβαθμισμένες ειδικά όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα «Sport».
Το εντυπωσιακό είναι ότι η βελτίωση των επιδόσεων συνδυάζεται με μείωση της κατανάλωσης. Όταν ο οδηγός επιλέγει να κινηθεί με ήρεμο τρόπο, η Corolla Hybrid εντός πόλης αρκείται σε 4lt/100km τιμή ασυναγώνιστη.
Στην πόλη η ευκολία οδήγησης θυμίζει Yaris, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το όχημα στις πλείστες των περιπτώσεων, όταν ενεργοποιείται ο θερμικός αυτό γίνεται με ομαλό τρόπο.
Ο θόρυβος από το κιβώτιο CVT στη φάση τέρμα γκάζι παραμένει έντονος αυτό όμως αποτελεί επιλογή των μηχανικών της εταιρείας για ν’ αναδείξουν το παράταιρο της χρήσης σε σχέση με την υβριδική φιλοσοφία του οχήματος.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, επίσης λειτουργεί αποτελεσματικά. Το ανανεωμένο 5θυρο Corolla είναι σημείο αναφοράς και σύγκρισης σε μια κατηγορία με δυνατό ανταγωνισμό: Hyundai i30, VW Golf, Opel Astra, Peugeot 308, Ford Focus.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.798 cc.
Συνδυαστική ισχύς: 140 PS
Συνδυαστική ροπή: 185 Nm.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς.
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec.
Τελική ταχύτητα: 180 km/h.
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,4 lt/100 km – 5,0 lt/100 km.
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.370 x 1.790 x 1.460 mm.
Βάρος: 1.420 kg.
Χώρος αποσκευών: 361 lt.
Τιμή: Από 28.470 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- UBS για Ελλάδα: Οι νεότερες εκτιμήσεις για την οικονομία – Μεγάλη μείωση στο χρέος προς το ΑΕΠ
- Ρωσική Κατασκοπεία προς Δύση: Προειδοποιεί κατά μιας άμεσης στρατιωτικής σύγκρουσης με τη Μόσχα
- Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών: Προτάσεις για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
- Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος: Οι Έλληνες γιατροί, ο ρόλος της Εκκλησίας και τα ελληνοτουρκικά