Εντυπωσιακή τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία της.
Η πιο μικρή «πραγματική» Mercedes, με ενθουσίασε. Χρησιμοποιώ τη λέξη πραγματική αναφερόμενος στην πίσω κίνηση, θεωρώ πως οι παραδοσιακοί κατασκευαστές της κατηγορίας (Mercedes, BMW, Alfa Romeo) σοφά ποντάρουν σε πισωκίνητες πλατφόρμες. Διότι χαρίζουν ευελιξία, σπορ συμπεριφορά και απαλλαγμένο από αντιδράσεις μετάδοσης, σύστημα διεύθυνσης.
Δε χορταίνεις να την βλέπεις την νέα C Class. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν και σ’ ένα ιδιαίτερο ματ χρώμα που χάριζε ακόμη περισσότερο. To κλασσικό σχήμα 3 όγκων με τις αεροδυναμικές αθλητικές καμπύλες γοητεύει απ’ όπου κι αν το κοιτάξεις. Οι ιδιαίτερες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής έδιναν ακόμη περισσότερο την αίσθηση της κίνησης ακόμη και με το αυτοκίνητο σταματημένο.
Προφανώς οι σχεδιαστές της C Class στοχεύουν να εισάγουν το χρήστη στη λογική των Mercedes που ταξιδεύουν, των limo είτε αφορά στην E Class είτε αφορά στην S Class. Οι διαστάσεις της νέας C Class στα 4.75m της δίνουν έναν αέρα μεγάλου αυτοκινήτου με το αστέρι να δεσπόζει στο κέντρο της δικτυωτής μάσκας.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που κλέβει την προσοχή σου είναι η κεντρική οθόνη στο ταμπλό μεγέθους 11.9 ιντσών. Εντυπωσιάζει και αποσπά την προσοχή. Θεωρώ πως κάπου υπάρχει ένα όριο στο μέγεθος των οθονών για δυο λόγους: Αποσπούν την προσοχή του οδηγού από το δρόμο, επηρεάζουν με τη φωτεινότητά τους την περιφερειακή του όραση στα νυχτερινά ταξίδια.
Προφανώς η φωτεινότητα ρυθμίζεται αλλά θα το ξέρουν, μπορούν και θα το κάνουν όλοι; Πάντως το λογισμικό χρήσης με συνδυασμό κουμπιών και της οθόνης αφής (MBUX) έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο χρηστικότητας και διαισθητικής λειτουργίας. Πρέπει να είναι τεχνολογικά αναλφάβητος ο ευκαιριακός χρήστης για να δυσκολευτεί, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μάλλον θα αποθαρρυνθεί.
Βέβαια πιθανόν θα δυσκολευτεί εξίσου να περάσει από την τηλεόραση οπίσθιας προβολής σε σύγχρονη. Προσωπικά βρίσκω το λογισμικό της C Class εντυπωσιακό και απολαυστικό.
Ειδικά το κομμάτι του head up display που σου προβάλει πάρα πολλές πληροφορίες στο παρμπρίζ αλλά και το πόσο γρήγορα απενεργοποιείται η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (αρνούμαι να οδηγήσω με keep lane assist, Ι insist to be careful) με το πάτημα δυο κουμπιών.
Ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) και κάθισα άνετα πίσω του. Το μεταξόνιο των 2.865mm έχει συντελέσει στην άνεση δε δυσκολεύτηκα, απλά το τούνελ μετάδοσης στη μέση περιορίζει το χώρο για τον 5ο επιβάτη. Ένα άλλο που με ενθουσίασε ήταν η μια κίνηση για να ξεκινήσω. Πατάς το διακόπτη με το δείκτη και ταυτόχρονα πιέζεις με τον αντίχειρα το μοχλό προς τα κάτω, μπαίνει το drive, φύγαμε. Με ενοχλούν τα αυτοκίνητα που πρέπει να κάνεις πολλά για να ξεκινήσεις.
Ο τετρακύλινδρος 1.5lt είναι υπερτροφοδοτούμενος και συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα: Η συνδυαστική δύναμη φτάνει τους 204PS (184 +20) και στην πράξη ο οδηγός έχει όση δύναμη χρειάζεται για να κινηθεί γρήγορα. Επίσης η εξοικονόμηση καυσίμου είναι εντυπωσιακή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ταυτόχρονα η χοντρή στεφάνη του τιμονιού και το βαθύ κάθισμα με τις άπειρες ρυθμίσεις σου επιτρέπουν να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης και να αισθάνεσαι ότι έχεις πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου και όλες τις πληροφορίες για το τι κάνει το εμπρός ή το πίσω μέρος. Απολαυστικό!
Στο ταξίδι η C Class είναι πραγματική Mercedes, την πήγα ως το Λουτράκι: Αθόρυβη, κρύβει τα χιλιόμετρα, σταθερή, δεν επηρεάζεται από πλάγιους ανέμους, αισθάνεσαι αρχοντικά οδηγώντας την. Η στιβαρότητα του αμαξώματος και η απουσία κραδασμών και θορύβων στο εσωτερικό επιτυγχάνουν ένα επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης που χαρακτηρίζει τις «πραγματικές» Mercedes.
Σε δρόμο με στροφές τώρα έχει πολύ καλή ισορροπία κρατήματος και σε προκαλεί να πιέσεις. Σε παρασύρει σιγά σιγά εκτός ορίων χωρίς να σε απογοητεύσει. Τουναντίον αν έχεις επιλέξει σπορ χαρτογράφηση θα απολαύσεις και τη σχετική ελευθερία που παρέχουν τα ηλεκτρονικά στην ουρά για παιχνίδια από τη στιγμή που «διαβάζουν» ότι ξέρεις τι κάνεις.
Εντός πόλης το 9αρι αυτόματο κιβώτιο που δεν γίνεται ποτέ αισθητό βάζει 7η στα 40km/h και εσύ δεν νιώθεις ποτέ ούτε αλλαγές, ούτε θορύβους, ούτε λακκούβες. Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός πίσω έχει ενδοτικότητα, άριστη απόσβεση και ελέγχει άψογα τις κλίσεις του αμαξώματος.
Αν ψάχνεται ένα πραγματικά άνετο αυτοκίνητο για αστικές μετακινήσεις τότε δείτε σοβαρά τη νέα Mercedes C Class. O άριστα χαρτογραφημένος συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου θυμίζουν εξακύλινδρο μοτέρ άλλης εποχής, σε καμία περίπτωση δεν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για turbo και μόλις 1.5lt. Τέλος τα φώτα Led High Performance σου επιτρέπουν να νιώθεις πως ταξιδεύεις μέρα ακόμη και τη νύχτα. Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να επιλέξετε ως έξτρα και το σύστημα DIGITAL LIGHT για τα φώτα.
Εν τέλει πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση ναι ξέρω σ’ αυτή την περιοχή χρημάτων μπορείς να πάρεις GLA, GLB, GLC. Αν ρωτάτε εμένα προφανώς C Class, η γυναίκα σας δεν ξέρω αν συμφωνεί…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mercedes C Class 200
Κινητήρας: 1.496 c.c
Ισχύς: 204 PS/5.800
Ροπή: 30,8kgm/1.800-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 246 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 149 gr/km (WLTP)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας