Το επαναφορτιζόμενο τετρακίνητο coupe SUV της Mercedes ξεχωρίζει εμφανισιακά και οδηγικά συνδυάζοντας απόδοση με αποδοτικότητα.
Η Mercedes GLC Coupé συνδυάζει απόδοση, άνεση και αισθητική με αποδοτικότητα. Διαθέτει κομψή εξωτερική σχεδίαση με δυναμικά στοιχεία. Οι αεροδυναμικές γραμμές, η έντονα κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος και οι επιβλητικοί θόλοι των τροχών, δημιουργούν μια ξεχωριστή σιλουέτα.
Η επιβλητική μάσκα της εταιρίας με το χαρακτηριστικό αστέρι στη μέση και πολλά μικρότερα τριγύρω πλαισιώνεται από τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led υψηλής απόδοσης.
Εξωτερικοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, θερμoηχομονωτικά σκουρόχρωμα κρύσταλλα για τους πίσω επιβάτες, σκαλοπάτια με όψη αλουμινίου και αντιολισθητική επιφάνεια, ελαφρού κράματος ζάντες αλουμινίου AMG πέντε ακτινών 19″ προσδίδουν κύρος διακριτικά.
Στο πίσω μέρος φωτιστικά σώματα led, τα οποία ενώνονται στη μέση με ανακλαστικά κόκκινου χρώματος, αναδεικνύουν τον όγκο του αυτοκινήτου. Δύο απολήξεις εξάτμισης με λεπτομέρειες χρωμίου και ένα μικρό «σήκωμα» στο πίσω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών που λειτουργεί ως αεροτομή προσθέτουν δυναμισμό.
Η κάμερα οπισθοπορείας είναι πίσω από το σήμα το οποίο περιστρέφεται όταν βάλουμε όπισθεν και εμφανίζεται η κάμερα η οποία παραμένει πάντα καθαρή και προστατευμένη, δίνοντας προσοχή μέχρι και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Ανοίγοντας την πόρτα, το σήμα της γερμανικής εταιρίας σχηματίζεται κάτω στον δρόμο για να μας υποδεχτεί.
Το εσωτερικό αποπνέει έναν συνδυασμό πολυτέλειας, άνεσης και τεχνολογίας χωρίς υπερβολές.
Υλικά υψηλής ποιότητας, θερμαινόμενα καθίσματα μαλακής αίσθησης συνθετικού δέρματος με πλήρη ηλεκτρική ρυθμισιμότητα, ταμπλό με ασημί λεπτομέρειες σε σχέδιο διαμαντιού, ατμοσφαιρικός φωτισμός με δυνατότητα εναλλαγής χρωμάτων, θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, φωτιζόμενοι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού σε οβάλ σχήμα και επένδυση οροφής σε μαύρο χρώμα δημιουργούν μια ήρεμη και ξεκούραστη ατμόσφαιρα για όλους τους επιβάτες.
Τα πίσω καθίσματα φιλοξενούν τρεις ενήλικες με χώρο για τα πόδια τους ενώ στο ύψος δεν προβληματίζει το γεγονός πως η οροφή χαμηλώνει πηγαίνοντας προς τα πίσω καθώς τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά από τα εμπρός.
Η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή ενισχύει την αίσθηση άνεσης και ελευθερίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Το σύστημα πολυμέσων MBUX με την οθόνη αφής 11,9″ δεσπόζει στο κέντρο της καμπίνας, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του οχήματος, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί όλες τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Το MBUX προσφέρει επίσης φωνητικές εντολές και δυνατότητες συνδεσιμότητας με το κινητό ασύρματα και ενσύρματα μέσω Apple car play & Android auto, κάνοντας την αλληλεπίδραση με το όχημα απλή και άμεση. Από την πλοήγηση έως τις ρυθμίσεις του κλιματισμού, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το περιβάλλον του με ευκολία όπως επιθυμεί εκείνος και οι υπόλοιποι επιβάτες.
Αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, ντουλαπάκι και υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα καθίσματα, ντουλαπάκι εμπρός από τον συνοδηγό, τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και χώρος αποσκευών από 655 lt – 1.790 lt (σε διθέσια διαμόρφωση) εξυπηρετούν όλες τις ανάγκες μετακίνησης.
Διαθέτει δύο θύρες usb-C εμπρός και δύο στα πίσω καθίσματα με επιπλέον δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού. Το σύστημα ψυχαγωγίας παρέχει ήχο υψηλής ποιότητας, επιτρέποντας μικρά πάρτυ εντός.
Την κίνηση στο θηριώδες GLC coupé μεταδίδει και στου τέσσερις τροχούς ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2.000 cc, ο οποίος συνδυάζεται με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνολική ισχύ 381 PS και 650 Nm ροπής.
Αυτή η σύζευξη επιτρέπει στη GLC να επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 5,6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 239 km/h (δεν το διαπιστώσαμε), αποδεικνύοντας πως η υβριδική τεχνολογία δεν υστερεί σε απόδοση και μάλιστα όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο βάρους 2.320 kg.
Το σύστημα 4MATIC τετρακίνησης εξασφαλίζει πρόσφυση και κορυφαία οδική συμπεριφορά, είτε σε αστικές μετακινήσεις είτε σε πιο απαιτητικές διαδρομές, προσαρμόζοντας τη δύναμη ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC 9 σχέσεων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές και άμεση απόκριση, κάνοντας την οδήγηση πραγματικά απολαυστική. Πίσω από το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια (paddles) για χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων με αρκετά γρήγορη απόκριση.
Πραγματικά εντυπωσιακό πως με φορτισμένη την μπαταρία χωρητικότητας 31,2 kWh και επιλογή EL (ELECTRIC) στο πρόγραμμα οδήγησης, η κίνηση γίνεται εξολοκλήρου από τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι και ταχύτητα 140 km/h.
Προσφέρει πραγματική αυτονομία 120-130 km όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, γεγονός που σημαίνει πως εντός πόλεως για τις καθημερινές μας μετακινήσεις ο κινητήρας εσωτερικής καύσης άναψε ελάχιστα.
Μάλιστα σε ένα μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου από Τρίπολη προς Αθήνα κινηθήκαμε αμιγώς ηλεκτρικά παρά τις εναλλαγές στην κλίση του οδοστρώματος. Αυτός ήταν και ο λόγος που η κατανάλωση διατηρήθηκε στα 8,2 lt/100km σε μικτό κύκλο, όπου αν αναλογιστούμε το βάρος και τον όγκο του GLC αποτελεί τιμή ανεκτή.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης, εκείνο που τον εξυπηρετεί κάθε φορά. EL (Electric) για κίνηση αμιγώς ηλεκτρική όταν είναι φορτισμένη η μπαταρία, H (Hybrid) υβριδικό όπου χρησιμοποιείται κυρίως, Β (Battery Hold) διατήρηση της φορτισμένης μπαταρίας για αξιοποίησή όταν εμείς το επιλέξουμε, S (Sport) για πιο απαιτητικές διαδρομές και I (Individual) όπου γίνεται προσαρμογή ακριβώς στις ανάγκες του οδηγού.
Κάθεσαι άνετα στα καθίσματα, προσπερνάς εξίσου άνετα με 381 PS στη διάθεσή σου, στην ίδια φιλοσοφία και η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέροντας άνεση και ομαλή ποιότητα κύλισης. Θα την χαρακτηρίζαμε ενδοτική με μικρές αναπηδήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις όπου υπάρχει και μικρή πλεύση λόγω του βάρους.
Εξαιρετικό το σύστημα το οποίο μέσω GPS και σε συνδυασμό με το Navi, «βλέπει» την στροφή που ακολουθεί και στην εμφανίζει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μάλιστα επεμβαίνει ελαφρώς στα φρένα αν χρειάζεται, χωρίς να είναι ενοχλητικά παρεμβατικό.
Το ίδιο καλά λειτουργεί και το σύστημα το οποίο διαβάζει αν υπάρχουν εμπόδια εμπρός και προσαρμόζει την ταχύτητα πάλι επεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης νιώθοντας κιόλας πως το πεντάλ του φρένου «τραβιέται» προς τα μέσα για καλύτερη αίσθηση στο πάτημα. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει την απαραίτητη πληροφορία με το επιθυμητό «βάρος» στο τιμόνι και άμεση απόκριση στην παραμικρή μας κίνηση.
Παρόλο που πρόκειται για suv, το στιβαρό πλαίσιο και το μακρύ μεταξόνιο στα 2.888 mm βοηθούν ώστε ο οδηγός να σημαδέψει σωστά στην είσοδο της στροφής και να πατήσει ακριβώς εκεί που επιθυμεί, όχι στο περίπου. Μικρής κλίμακας οι κλίσεις, καθώς γέρνει ελαφρώς στις γρήγορες και απότομες εναλλαγές πορείας με τους μηχανικούς της Mercedes να έχουν καταφέρει να διατηρήσουν χαμηλά το κέντρο βάρους.
Η GLC dιαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού παρέχοντας ασφάλεια και ξεκούραστες μετακινήσεις.
Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό σύστημα φρένων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ήχος προειδοποίησης πεζών όταν κινούμαστε ηλεκτρικά, σταθεροποιητής ταχύτητας, περιλαμβάνει PARKTRONIC με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερες 360ο, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, σύστημα εντοπισμού οχήματος στο τυφλό σημείο με ένδειξη στον καθρέπτη και άλλα πολλά τα οποία είναι αρκετά βοηθητικά χωρίς ενοχλητική παρεμβατικότητα.
Η Mercedes GLC Coupé συνδυάζει την ηλεκτρική με τη μηχανική ισχύ. Η πολυτελής καμπίνα, η προηγμένη τεχνολογία και οι εντυπωσιακές επιδόσεις θέλγουν όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση, την οικονομία καυσίμου και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
Ξεκινώντας από τα 76.850 € υπάρχουν 10 διαφορετικές επιλογές κινητήρα από 220 PS έως και 680 PS, 4 πακέτα εξοπλισμού και αρκετές επιλογές εξατομίκευσης σε εξωτερικό και εσωτερικό.
Στην ίδια κατηγορία αντίστοιχες επιλογές αποτελούν τα: BMW X4, Audi Q5 Sportback, Alfa Romeo Stelvio, Maserati Grecale, Range Rover Velar. Με το νέο GLC Coupé 400e, η Mercedes προσφέρει οδηγική εμπειρία, πολυτέλεια και αποδοτικότητα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes GLC 400e 4MATIC Coupé plug-in Hybrid
Κυβισμός: 1.999 cc
Ισχύς: 381 PS (συνδυαστική)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 31,2 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία: 120 km
Ροπή: 650 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο 9 σχέσεων 9G-TRONIC
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.764 / 2.075 / 1.614 mm
Μεταξόνιο: 2.888 mm
Χώρος αποσκευών: 655 lt – 1.790 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 2.320 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 239 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,2 lt/100km, 19kwh/100km
Εκπομπές CO2: 13 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 113.517 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις