• AUTO

    Οδηγούμε τη Mercedes CLA 250e

    • Του Άγγελου Πάρχα


    Συνδυασμός πολυτέλειας και υβριδικής τεχνολογίας, coupe σχήμα με απαράμιλλη κομψότητα και περιβαλλοντική ευαισθησία χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση.

    Η Mercedesbenz προβληματίζει τον ανταγωνισμό με τη νέα CLA 250e. Πρωτοεμφανίστηκε το 2013 κάνοντας αίσθηση και δίνοντας μια επιπλέον σεντάν επιλογή ανάμεσα στην A class sedan και την C class. Η δεύτερης γενιάς CLA και συγκεκριμένα η plug-in υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε προσφέρει άνεση, πολυτέλεια, υβριδική τεχνολογία με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (20 gr/km), χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και σπορ εμφάνιση. Η έλλειψη πλαισίου στα εμπρός παράθυρα, δεικνύει την υψηλή ακαμψία του πλαισίου και τον coupe χαρακτήρα του παρόλο που είναι τετράπορτο και πενταθέσιο. Δυναμική εξωτερική εμφάνιση με έμφαση στην αεροδυναμική, διατηρώντας τις κομψές γραμμές της εταιρίας ενώ παράλληλα διαθέτει και σπορ στοιχεία κάνοντάς το ξεχωριστό με αποτέλεσμα να ελκύει τα βλέμματα όλων. Βλέποντάς το από μακριά μοιάζει με coupe δίπορτο αυτοκίνητο, μέχρι που παρατηρεί κανείς τις πίσω πόρτες και αμέσως το κάνει πιο ενδιαφέρον.

    Εμπρός προφυλακτήρας με το σχήμα του στο κάτω μέρος μας θυμίζει την εμπρός πτέρυγα μονοθεσίου Formula 1 με τα πτερύγια να κατευθύνουν την ροή αέρα προς το πλάι για μείωση των αντιστάσεων. Στο κέντρο της μάσκας δεσπόζει το μεγάλο αστέρι (σήμα Mercedes) με πολλά μικρότερα αστέρια γύρω του να διακοσμούν όλο το διάτρητο κομμάτι που αποτελεί την εισαγωγή αέρα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Φωτιστικά σώματα led όπου στο κέντρο τους υπάρχει μια περισπωμένη ( ~ ) και περιμετρικά σχηματίζεται το γράμμα C εκπέμποντας δυναμισμό. Δύο πρησμένα κάθετα νεύρα στο καπό του κινητήρα εντείνουν τον σπορ χαρακτήρα και γεμίζουν ευχάριστα το μάτι του οδηγού καθώς είναι ορατά από το εσωτερικό. Από το πλάι, η CLA μοιάζει αρκετά με το μεγαλύτερο μοντέλο CLS της εταιρίας σε πιο μίνι διαστάσεις. Οι προφυλακτήρες αγκαλιάζουν το έδαφος, τα φώτα (εμπρός/πίσω) είναι ορατά και από το πλάι, μεγάλες πόρτες με μικρά σκουρόχρωμα καμπύλα παράθυρα με μαύρες κολώνες μοιάζουν σαν να ανήκουν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο και πιο πολυτελές.

    Πλαϊνοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα και ζάντες αλουμινίου AMG πέντε ακτινών 18″. Σχεδιαστικές γραμμές καθαρές και εστιασμένες στην καλύτερη αεροδυναμική, ξεκινώντας από μπροστά με μία χαμηλή σχεδόν κάθετη μάσκα, ανεβαίνοντας ελάχιστα και φτάνοντας στο μέγιστο ύψος των 1.450 mm πάνω από το κεφάλι του οδηγού, όπου ακριβώς μετά και πηγαίνοντας προς τα πίσω χαμηλώνει ομαλά. Στο πίσω μέρος σπορ προφυλακτήρας, με διαχύτη χαμηλά, διαμορφωτές αέρα στα πλαϊνά και πίσω από τα ελαστικά και δύο απολήξεις εξάτμισης σε τραπέζιο σχήμα. Φωτιστικά σώματα led διαιρούμενα και δύο ανακλαστικά οριζόντιας σχεδίασης από κάτω τους. Η κάμερα οπισθοπορείας βρίσκεται μέσα στο σήμα το οποίο ανοίγει όταν βάλουμε όπισθεν και εμφανίζεται η κάμερα η οποία παραμένει πάντα καθαρή και προστατευμένη, δίνοντας προσοχή στην λεπτομέρεια.

    Ανοίγουμε την πόρτα για να εισέλθουμε στο εσωτερικό που δεν ενέχει συμβιβασμό στην ποιότητα. Τα υλικά, η άρτια εργονομία και ο σύγχρονος σχεδιασμός δημιουργούν ένα περιβάλλον που είναι τόσο άνετο όσο και λειτουργικό. Ο οδηγός απολαμβάνει το άνετο κάθισμα με στήριξη μέσης τεσσάρων σημείων και έχει πολύ καλή ορατότητα παρόλο που κάθεται αρκετά χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, με δύο οθόνες 10,25″. Η μία αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με όλες τις πληροφορίες ταξιδιού, ενώ η δεύτερη είναι αφής και συνεχίζει ως προέκταση, φτάνοντας στην κεντρική κονσόλα για τον χειρισμό του ήχου, της πλοήγησης και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου γενικότερα. Τιμόνι τριάκτινο με επίπεδο κάτω μέρος και ανατομικές «παχιές» λαβές με διάτρητο δέρμα μαύρου χρώματος και κόκκινη ραφή. Πολλαπλών λειτουργιών με κουμπιά αφής άμεσης απόκρισης και εύχρηστα για την απάντηση κλήσεων, την ρύθμιση του ήχου και τον χειρισμό του σταθεροποιητή ταχύτητας. Πίσω του υπάρχουν χειριστήρια (paddles) με διπλή χρήση καθώς όταν έχουμε επιλέξει να κινούμαστε ηλεκτρικά (EL) ή υβριδικά (H) ρυθμίζουν την ανάκτηση ενέργειας όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού, ενώ όταν κινούμαστε με επιλεγμένα τα προφίλ Sport (S) ή Battery Hold (B) μπορούμε να αλλάζουμε χειροκίνητα σχέσεις.

    Οι στρογγυλοί αεραγωγοί κατά μήκος όλου του ταμπλό θυμίζουν στροβιλοκινητήρες αεροπλάνου και διαθέτουν εσωτερικό φωτισμό κάνοντας τους να μοιάζουν με διακοσμητικά σε πολυτελές σαλόνι. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, το συνθετικό δέρμα ARTICO μαύρο / ύφασμα μικροϊνών με τις κόκκινες ραφές στην επένδυση του ταμπλό και στις πόρτες, επένδυση οροφής σε μαύρο χρώμα και μερικές λεπτομέρειες σε χρώμα piano black καθιστούν το εσωτερικό ήρεμο και φιλόξενο με σπορ στοιχεία. Υπάρχουν αρκετοί χώροι αποθήκευσης, αποθηκευτικά δίχτυα στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων, θήκες για ποτήρια και θύρες φόρτισης USB-C. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άνετα ταξίδια και έχουν χώρο για τα πόδια τους, με τους πιο ψηλούς (άνω των 1,85 m) να συναντούν μια δυσκολία καθώς η οροφή στο πίσω μέρος χαμηλώνει αρκετά. Ο χώρος αποσκευών 395 lt θα χωρέσει τα απαραίτητα ενώ να σημειώσουμε πως τα καθίσματα δεν αναδιπλώνουν με αποτέλεσμα να μην μπορούν να φορτωθούν πιο ογκώδη αντικείμενα.

    Ένας 4κυλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.332 cc συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα αποδίδοντας συνολικά 218 PS με μέγιστη ροπή 450 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (8G-DCT) ταιριάζει «γάντι» με το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο της CLA 250e που είχαμε στα χέρια για τη δοκιμή μας. Οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες προσφέροντας ομαλή επιτάχυνση χωρίς βίαια «ξεσπάσματα», με τα νούμερα βέβαια (επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,6 sec) να μαρτυρούν πως όλα τα συστήματα συνεργάζονται ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη πρόσφυση, όπου σε ελάχιστες περιπτώσεις με κρύα ελαστικά παρατηρήσαμε ολίσθηση των εμπρός τροχών. Αξίζει να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη έκδοση είναι plug-in υβριδική, το οποίο σημαίνει πως μπορούμε να φορτίσουμε την μπαταρία χωρητικότητας 15.6 kWh και να έχουμε μια ηλεκτρική αυτονομία περίπου στα 85 km. Επιπλέον στο ταξίδι το υβριδικό σύστημα μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας διατηρήθηκε χαμηλά στα 5,9 lt/100km, ικανοποιητική τιμή καθώς κινηθήκαμε ελάχιστα εντός πόλης, αρκετά σε αυτοκινητόδρομο και λίγο σε επαρχιακό δίκτυο με την ζέστη να καθιστά απαραίτητο τον κλιματισμό συνέχεια.

    Η άνεση και η σπορ αίσθηση καθιστούν απολαυστική την οδήγηση της CLA σε όλες τις συνθήκες και σε όλα τα οδικά δίκτυα. Εντός πόλης η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη αν και ελαφρώς σκληρή, αποσβένει ομαλά και αθόρυβα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και η κύλιση είναι αρκετά ήσυχη, χάρις και στην εξαιρετική ηχομόνωση. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο παραμένει άνετη και οι επιβάτες τη νιώθουν πιο μαλακή τη ρύθμιση ανάρτησης, καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους και οι μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις ελαχιστοποιούν τους εξωγενείς παράγοντες που προκαλούν κινητικότητα στα αμορτισέρ σε συνδυασμό βέβαια και με τον καλύτερο ασφαλτοτάπητα. Σε επαρχιακή διαδρομή διαπιστώσαμε πως κλίσεις δεν υπάρχουν, ο οδηγός έχει πλήρη έλεγχο και άμεση απόκριση από το σύστημα διεύθυνσης, το πλάτος του αυτοκινήτου στα σχεδόν 2 m και το μεταξόνιο στα 2,72 m εξασφαλίζουν εξαιρετικό κράτημα, στιβαρό «πάτημα» και αίσθηση ασφάλειας. Πρακτικά ανταποκρίνεται καλά σε όλες τις διαδρομές χαρίζοντας οδηγική απόλαυση και άνετες μετακινήσεις για όλους τους επιβάτες, με τον οδηγό να έχει την συμμετοχή που εκείνος επιθυμεί ανάλογα την περίσταση.

    Αξίζει να κάνουμε πιο εκτενή αναφορά στο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, το οποίο όταν πατήσουμε το κουμπί στην κεντρική κονσόλα, κάνει αναζήτηση θέσεων στάθμευσης καθώς κινούμαστε αργά εκεί που θέλουμε να παρκάρουμε και όταν εντοπίσει θέση, μας το εμφανίζει στην κεντρική οθόνη. Τότε ο οδηγός αποδέχεται πως θέλει να παρκάρει στην θέση αυτή και αφήνει τιμόνι και πεντάλ γκαζιού/φρένου και όλα γίνονται μόνα τους αυτόματα χωρίς άγχος και πίεση. Παρκάρει σε κάθετες και σε οριζόντιες θέσεις με την ίδια ευκολία και επιτυχία. Τα προηγμένα συστήματα, το άκαμπτο πλαίσιο, η σφιχτή ανάρτηση και η ροπή λόγω και του ηλεκτροκινητήρα παρέχουν στον οδηγό όλα τα εφόδια ώστε να κινείται με ασφάλεια αλλά και σβέλτα όταν το επιθυμεί και οι συνθήκες το επιτρέπουν πάντα στα όρια του ΚΟΚ. Η κατηγορία στην οποία ανήκει η CLA ουσιαστικά είναι τα πολυτελή σεντάν αλλά με κουπέ στοιχεία. Οι ανταγωνιστές της δεν είναι πολλοί απέναντί της βρίσκεται η BMW σειρά 2 Gran Coupe και το Audi A3 Sport sedan. Κανένα τους όμως δεν διατίθεται με επαναφορτιζόμενο σύστημα.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes CLA 250e plugin Hybrid

    Κυβισμός: 1.332 cc

    Ισχύς: 218 PS (συνδυαστική)

    Χωρητικότητα μπαταρίας: 15.6 kWh

    Ηλεκτρική αυτονομία: 75 km

    Ροπή: 450 Nm

    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: αυτόματο 8 σχέσεων 8G-DCT

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.688 / 1.999 / 1.450 mm

    Μεταξόνιο: 2.729 mm

    Χώρος αποσκευών: 395 lt

    Βάρος: 1.740 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec

    Τελική ταχύτητα: 229 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,9 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 20 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

    Τιμή: 66.174 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης

    Ο Λιούις και ο Τζόρτζ κυκλοφορούν με Formula 1!



    ΣΧΟΛΙΑ