Μη σας κάνει εντύπωση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν – όχι εκεί που κινούνται – αλλά εκεί που παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν. Εκτός κι αν αυτή παράγεται από ΑΠΕ και πάλι όμως μια μικρή επιβάρυνση τύπου 10 gr CO2/km υπάρχει. Η Leapmotor είναι μια Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την Italian Motion του ομίλου Βασιλάκη, που εισάγει και τις Alfa Romeo, Abarth, FIAT και Jeep.

Το Τ03 είναι αμιγώς ηλεκτρικό με χαμηλό βάρος, μικρούς τροχούς και υψηλή αποδοτικότητα (13kwh/100km). Με συνολικό μήκος τα 3,62 μέτρα είναι ευκολοδήγητο, πρακτικό, με χώρους για 4 μικρόσωμους επιβάτες και 210lt χώρο αποσκευών. Σχεδιαστικά είναι λιτό, με καθαρές απλές γραμμές και καμπύλες, ενώ η τετραγωνισμένη δομή του δίνει αέρα στα κεφάλια των επιβαινόντων. Μπροστά, το καπό είναι μικρό, με δύο «νεύρα» στις άκρες του, ενώ τα σχήματος οβάλ φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED, δίνουν χαρακτήρα στο εμπρός μέρος.

1

Η σχεδόν κλειστή καθετή μάσκα, έχει στο κέντρο της το σήμα της εταιρίας με τα αρχικά LP στο πορτάκι για την φόρτιση. Υπάρχουν δυο μικρά ανοίγματα αέρα στο κάτω μέρος για το ψυγείο του συστήματος κλιματισμού της καμπίνας. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι τοποθετημένοι επάνω στην πόρτα ενώ μια λεπτή γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φτερά, περνά κάτω από τις χειρολαβές και καταλήγει στα πίσω φανάρια, διαχωρίζοντας τους όγκους. Η πλαϊνή πίσω κολόνα είναι αρκετά φαρδιά, χωρίς να εμποδίζει την ορατότητα, οριστικοποιώντας και το συνολικό σχεδιασμό του οχήματος. Άβαφα πλαστικά στο περίγραμμα των τροχών και του κατώτερου μέρους στις πόρτες, προστατεύουν από μικροεπαφές να μην αφήνουν ίχνη, δίνοντας και την αίσθηση ενός ενσωματωμένου μαρσπιέ.

Οι ζάντες αλουμίνιου είναι στον στάνταρ εξοπλισμό της μοναδικής εξοπλιστικής έκδοσης «Smart» του Τ03 και φέρουν ελαστικά διατάσεων 165/65 R15. Στο πίσω μέρος, το κυρίαρχο στοιχείο είναι τα LED φωτιστικά σώματα με ένα μη φωτιζόμενο σκουρόχρωμο νεύρο να τα συνδέει. Επιπλέον υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, ολογράφως η ονομασία της εταιρείας και κάτω δεξιά με κόκκινα γράμματα, το όνομα του μοντέλου. Ενδεικτική της σπαρτιάτικης φιλοσοφίας και του πνεύματος αποδοτικότητας είναι η έλλειψη πίσω υαλοκαθαριστήρα στο παρμπρίζ. Η οροφή είναι σε μαύρο χρώμα, κάνοντας αντίθεση με το γαλάζιο στο υπόλοιπο αμάξωμα.

 

Η λιτή σχεδίαση με τις καθαρές γραμμές συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με κυρίαρχες τις δυο οθόνες: 8 ιντσών στην θέση του πίνακα οργάνων και 10,1 ιντσών στο μέσο του ταμπλό που ενσωματώνει τις περισσότερες λειτουργίες. Πέρα από τις ρυθμίσεις για την λειτουργία του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης και της σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου, χειρίζεσαι τον κλιματισμό και τα 10 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ADAS με δυνατότητα μερικής ή ολικής απενεργοποίησης. Ακόμα και το άνοιγμα ή το κλείσιμο εξωτερικών ή εσωτερικών φωτών, την επιλογή ενός από τα τρία προφίλ οδήγησης (Eco-Standard-Sport), την ρύθμιση σκληρότητας και απόκρισης του τιμονιού (Eco, Standard ή Sport), το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας στη φάση του ρολαρίσματος και της πέδησης με χρήση ή όχι ενός πεντάλ, το ξεκλείδωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, τον προγραμματισμό της φόρτισης ή την προβολή του χάρτη πλοήγησης, όλα γίνονται από την οθόνη.

 

Η απεικόνιση της απόστασης που μπορεί να διανύσει το Τ03 βρίσκεται στην κεντρική οθόνη. Όσο είμαστε στο πράσινο συνεχίζουμε άμα ανάψει κόκκινο πάμε για φορτιστή. Εκτός των κλασικών ενδείξεων όπως ταχύτητα, θερμοκρασία και ώρα, την επιλεγμένη σχέση του κιβωτού (D N R & P) και τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα, η οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων προβάλει και κάποιες πληροφορείς από την κεντρική όπως την τηλεφωνική συνομιλία, την διαδρομή του συστήματος πλοήγησης και το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Χρειάζονται συνήθεια οι μικρές γραμματοσειρές και η απόκριση της κεντρικής οθόνης αφής. Το ταμπλό αλλά και όλα τα πλαστικά της καμπίνας είναι από σκληρά υλικά, δεν δείχνουν φθηνά, με το φινίρισμα και την συναρμογή τους να είναι αποδεκτά.

Όλες τις κλασσικές λειτουργίες για ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, βρίσκονται στο υποβραχιόνιο των θυρών, ενώ ανάμεσα στην κεντρική οθόνη και στην κολόνα του τιμονιού υπάρχει και το μοναδικό φυσικό κουμπί αυτό της έναυσης κινητήρα. Τα καθίσματα είναι όσο πρέπει σκληρά αλλά άνετα, χωρίς πλευρική στήριξη, με ενσωματωμένο προσκέφαλο για τα εμπρός, ενώ ακριβώς ίδια αίσθηση υπάρχει και στο πίσω ενιαίο κάθισμα για δυο άτομα. Η αίσθηση ευρυχωρίας ειδικά για τους εμπρός επιβάτες είναι οριακή. Χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ αλλά και την απόσταση από την οροφή νιώθουν σαν σε αυτοκίνητο της αμέσως επομένης κατηγορίας. Εν μέρη ισχύει και για τους πίσω αυτό, καθώς έχουν αρκετό χώρο για τα κεφαλιά τους, αλλά αν κάποιος από τους μπροστά επιβάτες είναι άνω του μέσου όρου, ο χώρος για τα γόνατα μειώνεται αρκετά ακουμπώντας τα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Λόγος για πέμπτο επιβάτη δεν γίνεται. Η πρόσβαση των επιβατών είναι άνετη, ενώ αρκετά μεγάλο άνοιγμα έχουν και οι πίσω πόρτες που διευκολύνουν την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο, καθώς ακριβώς από κάτω εδράζονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 37,3kWh. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 1200kg πρόκειται για το πιο ελαφρύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, με την ορατότητα να είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος, οπότε η ιδανική θέση οδήγησης είναι σχετική. Δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων κάπου στο ταμπλό, στο κέντρο ή ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, αλλά δεξιά πάνω στο τιμόνι, στην θέση που έχουμε συνηθίσει το χειριστήριο των υαλοκαθαριστήρων. Όπως επίσης δεν υπάρχει κουμπί για την ενεργοποίηση των εξωτερικών φώτων στην κλασσική του θέση αριστερά του ταμπλό, καθώς και εδώ ο έλεγχος τους γίνεται αποκλειστικά από το μενού στην κεντρική οθόνη. Η καλύτερη επιλογή είναι να παραμείνουν στο Auto και όταν χρειαστεί ανάβουν αυτόματα. Το χειριστήριο αριστερά του τιμονιού, εκτός της λειτουργίας των φλας για αλλαγή από μικρή σε μεγάλη σκάλα των φώτων, φιλοξενεί και την λειτουργεία των υαλοκαθαριστήρων. Το Τ03 έχει στον στάνταρ εξοπλισμό του, γυάλινη σταθερή οροφή 43 ιντσών με ηλεκτρικό συρόμενο σκιάδιο.

Για να εκκινήσεις, το ηλεκτρονικό κλειδί να πρέπει να βρίσκεται στον χώρο του αυτοκινήτου. Επιλέγοντας D δίνεις λίγο γκάζι το χειρόφρενο λύνεται αυτόματα και εμπλέκεται πάλι από μόνο του σε στάση. Επιταχύνοντας έως και τα 30χλμ/ώρα ακούγεται ένας σφυριχτός ήχος από τον ηλεκτροκινητήρα προειδοποιώντας τους πεζούς και δίνοντας έμφαση στην ασφάλειά τους. Ο ήχος γίνεται αντιληπτός και μέσα στην καμπίνα, ενώ χάνεται σταδιακά από τα 32χλμ/ώρα και πάνω. Η κύλιση του Τ03 είναι ήσυχη, με μόνο «θόρυβο» αυτόν της κύλισης των ελαστικών. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους παντού (αεριζόμενα μπροστά, απλά πίσω) είναι πολύ δυνατά και σε συνδυασμό με το ρυθμό ανάκτησης ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, ακινητοποιούν το ελαφρύ όχημα σε μικρή απόσταση.

Σε νορμάλ συνθήκες, η οδήγηση είναι πολύ άνετη και εύκολη χάρη και στις μικρές εξωτερικές διαστάσεις του (μήκος 3.62m) ενώ το μικρό μεταξόνιο (2.4m) το βοηθά στα στενά της πόλης. Αν οδηγός κινείται χωρίς έντονες επιταχύνσεις – επιβραδύνσεις, τα 265km αυτονομίας τα επιτυγχάνει ξανά και ξανά χωρίς δυσκολία. Καταγράψαμε κατανάλωση στις 13 kWh/100km. Tο Τ03 χάρη στη σταθερή ροπή 158 Nm κινείται σβέλτα εντός πόλης. Οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τη ρύθμιση της ανάρτησης που βασίζεται στην ακαμψία του πλαισίου. Το τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι έχει επαρκή πληροφόρηση, είναι εύκολο στο στρίψιμο και υπάρχει δυνατότητα για αύξηση ή μείωση της υποβοήθησης επίσης μέσα από μενού της κεντρικής οθόνης. Το σύστημα ασφαλείας Lane Assist διαβάζει τις διαγραμμίσεις και διορθώνει συνέχεια τον οδηγό με μικροκινήσεις του τιμονιού, προσπαθώντας να διατηρεί το αυτοκίνητο στο μέσο της λωρίδας. Στην Αττική Οδό το Τ03 θέλει λίγο υπομονή αλλά δεν ενέχει συμβιβασμούς ούτε εγείρει θέματα ασφαλείας. Η τελική ταχύτητα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι στα 130km/h, δεν είχαμε το σθένος να την επιβεβαιώσουμε.

Όσον αφορά στη διαδικασία φόρτισης του Τ03 είναι αρκετά γρήγορη: Σε οικιακή πρίζα AC ισχύος 6,6 kW, χρειάζεται 3,5 ώρες για το ποσοστό της μπαταρίας από το 30% έως το 80%, ενώ με φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) μπορεί να πάρει ως 45 kW την ώρα οπότε για το ίδιο ποσοστό  μπαταρίας, χρειάζονται μόνο μισή ώρα. Με γνώμονα το χαμηλό κόστος καθημερινής χρήσης, την σημαντική αποδοτικότητα και την τιμή απόκτησής του, που με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 3» και την προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής εταιρείας, διαμορφώνεται στα 15.844 ευρώ, το T03 είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της αγοράς. Επίσης το οικονομικότερο αυτοκίνητο για να κυκλοφορεί κανείς στην Αθήνα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:

Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς: 70KW (95PS)

Ροπή: 158 Nm

Κιβώτιο: Μιας σχέσης

Μετάδοση κίνησης: Εμπρός

Ανάρτηση: Γόνατα Μακφερσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω

Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, απλοί πίσω

Χωρητικότητα μπαταρίας: 37,3 kWh

Βάρος: 1.200kg

Επιτάχυνση: 0-50km/h σε 5sec

Τελική ταχύτητα: 130km/h (σύμφωνα με τον κατασκευαστή)

Διαστάσεις (MxΠχΥ): 3.620/1.650/1.570m

Μεταξόνιο: 2.40m

Χώρος αποσκευών: 210lt

Αυτονομία δοκιμής: 265km

Τιμή: 15.844€ (συμπεριλαμβανομένης κρατικής επιδότησης και προωθητικής ενέργειας)

Διαβάστε επίσης

F1: Τα πανηγύρια των πρωταθλητών!