Για να καταλάβεις το λόγο ύπαρξης αυτού του οχήματος, πρέπει να θυμηθείς το παιδικό παιχνίδι για το ποιος έχει το μεγαλύτερο.

Ακριβώς όπως στη μαρίνα με τα σκάφη, δεν έχει καμιά σημασία τι εξυπηρετεί, ή τι χρειάζεσαι αλλά το μεγαλύτερο, έτσι και στα αυτοκίνητα αυτή η υπερβολή οδηγεί σε ακρότητες όπως η BMW XM. Ωραίες ακρότητες για να είμαστε δίκαιοι. Κοστίζει πολύ, ζυγίζει ακόμη περισσότερο και γκαζώνει ακόμη πιο πολύ. Με τιμή στις 200 χιλιάδες ευρώ, βάρος στους 2.7tn και συνδυαστική ισχύ στα 653 PS, η BMW XM δεν έχει προηγούμενο.

Τουλάχιστον για μένα. Πιθανόν ο Αμερικάνος ή ο Κινέζος συνάδελφος να την βλέπουν με άλλο μάτι, το ίδιο και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, άντε και στη Ρωσία. Στην επικοινωνία του μοντέλου, η BMW κάνει λόγω για την ακριβότερη BMW της ιστορίας. Επίσης είναι και το πρώτο SUV που αποτελεί πραγματική έκδοση του M Division σε αντίθεση με X6M, X5M. Επίσης είναι επαναφορτιζόμενη πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περισσότερα από 65km όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.

Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται μ’ έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα V8, 4,4lt που παράγει έναν απόκοσμο ήχο ο οποίος παραπέμπει σε μεγάλα κουπέ όπως το θρυλικό Μ8. Συνδυαστικά η απόδοση ξεπερνάει τα 650PS και η ροπή τα 800 Nm. Κατανοώ πως ένα αυτοκίνητο 1.350kg με 325PS και 400nm είναι εξίσου γρήγορο, οδηγώντας όμως την ΧΜ λέω μετά λόγου γνώσεως ότι δεν είναι εξίσου εντυπωσιακό.

Έχεις την αίσθηση πως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα γύρω σου σταματάνε όταν πατάς τέρμα το γκάζι έχοντας επιλέξει Sport Mode. Δεν μπορεί κάποιος να νιώσει τι συμβαίνει διαβάζοντας για τα 4,3 δευτερόλεπτα 0-100 km/h και για τελική ταχύτητα στα 270 km/h χωρίς τον κόφτη. Το plug-in υβριδικό σύστημα διαθέτει εκτός από το θερμικό V8 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα 145KW (197PS)/280 Nm, με μπαταρία 25,7 kWh, η οποία αρκεί για 65 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Χρειαστήκαμε 4 ώρες φόρτιση με ρυθμό 7kw ανά ώρα.

Το υβριδικό σύστημα εξοικονομεί καύσιμο όσο δεν πατάς γκάζι. Βέβαια τι νόημα έχει η XM χωρίς γκάζια; Πατώντας όσο και όπου, εύκολα βλέπεις την κατανάλωση να ανεβαίνει στα 20 lt/100km ειδικά αν είσαι ξεφόρτιστος. Με μήκος 5,1m και βάρος 2.700kg η ΧΜ χρήζει προσοχής και σεβασμού, γιατί ακούει στο γκάζι αλλά το φρένο είναι άλλη ιστορία που άπτεται των φυσικών νόμων.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας πατούσε σε θηριώδη Pirelli P Zero διαστάσεων 275/30/13 μπροστά και 315/30/23 πίσω, παρόμοιο λάστιχο μπορείς να βρεις μόνο σε φορτηγό. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση, οι ενεργητικές αντιστρεπτικές ράβδοι, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά και το M-Diff διαφορικό στον πίσω άξονα φροντίζουν ώστε το «περίπτερο» να στρίβει κιόλας. Αυτή ήταν η μεγάλη έκπληξη της δοκιμής μας, η ΧΜ όχι μόνο επιταχύνει σαν γνήσιο τέκνο «Μ» αλλά στρίβει κιόλας αντίστοιχα. Θα μου πεις ποιος ενδιαφέρεται να στρίψει με όσα με τέτοιο κέντρο βάρους. Δεκτό αλλά συνάμα εντυπωσιακό, αξίζει μια υπόκλιση στην μηχανολογική αρτιότητα του Βαυαρού κατασκευαστή.

Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το αυτοκίνητο στα μέτρα του με άπειρες επιλογές μέσω της οθόνης στο σύστημα infotainment. Η ΧΜ θα κάνει ότι της ζητήσει και ακόμη παραπάνω έχοντας πολύ μεγάλα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας. Το μόνο που δεν μπορεί να κάνει είναι να περάσει απαρατήρητη.

Προκαλεί και στρέφει τα βλέμματα όπως καμία άλλη BMW, όντας ασυνήθιστη εξωπραγματική και τεράστια. Η επιβλητική μάσκα, η μυώδης πλαϊνή όψη με την χρυσή ράγα, οι τεράστιοι 23άρηδες τροχοί, το μίνιμαλ πίσω μέρος με τις 4 εξάγωνες μπούκες της αλητείας, όλα αυτά συνθέτουν ένα όχημα που κάνει αισθητή την παρουσία του.

Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό. Μοναδικής αισθητικής και άνεσης καθίσματα με φωτιζόμενο σήμα Μ, δεκάδες κουμπιά ρυθμίσεων, δέρμα, αλκαντάρα, φωτιζόμενη δερμάτινη οροφή, ηχοσύστημα της Bowers and Wilkins, όλα αυτά και πολλά ακόμα συνθέτουν ένα περιβάλλον υπερ – πολυτέλειας.

Το Μ Division έχει προσθέσει τις δικές του πινελιές με ανθρακόνημα, κόκκινα κουμπάκια στο τιμόνι, τους διακόπτες για την παραμετροποίηση των συστημάτων, το κουμπί για τον ήχο της εξάτμισης, τα carbon paddles πίσω από το τιμόνι, το πάχος της στεφάνης του τιμονιού που ενεργοποιεί όλες τις απολήξεις της παλάμης.

Οδηγώντας σε επαρχιακό δρόμο με στροφές η ΧΜ με έναν μαγικό τρόπο μικραίνει και εκτοξεύεται από στροφή σε στροφή. Ο οδηγός, μέσα από ένα ορυμαγδό ήχων και επιταχύνσεων στους 3 άξονες, νιώθει κυρίαρχος του δρόμου. Δεν χρειάζεται αλλαγή σχέσης – 800nm ροπής είναι αυτά – και πρέπει να είσαι προσεκτικός με το γκάζι γιατί είναι υπερβολικά πολύ!

Στρίβει με ασύλληπτες ταχύτητες και αν επιμείνεις στον παραλογισμό θα υποστρέψει διακριτικά. Προφανώς με 2,7 τόνους βάρος (ή κοντά στους 3,0 με επιβάτες), αυξημένο ύψος και 2,0 μέτρα πλάτος, δεν είναι όλα εύκολα. Απαιτείται προσοχή και σύνεση γιατί το θεώρημα ώθησης ορμής διατηρεί την υπόστασή του και τα φρένα έχουν πεπερασμένη δυνατότητα απαγωγής θερμότητας.

Τώρα σε λακκούβες και ανομοιομορφίες το 30αρι λάστιχο δε βοηθά και σε αναπηδήσεις η αντίδραση είναι κάπως ξερή. Αλλά ποιος νοιάζεται, ένα κλικ κάτω σε ρυθμό και η απίστευτη πολυτέλεια στο εσωτερικό έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Εν τέλει πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο, επιτομή της υπερβολής. Ως τέτοιο απευθύνεται σε όσους πραγματικά ξεχωρίζουν: «Μα γιατί δεν πήρες μια Μ4 ρε φίλε; Έχω, με περιμένει στην πίστα».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BMW XM

Κινητήρας: 4.395 cc

Ισχύς: 489 PS/ 5.400 – 7.200 rpm

Ροπή: 650 Nm/1.600 – 5.000 rpm

Ηλεκτρικό μοτέρ: 197 PS, 280 Nm

Συνδυαστική απόδοση:  653 PS, 800 Nm

Χωρητικότητα μπαταρίας: 25,7 kWh

Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 67 km

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,3 sec

Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9,6 lt/100 km ή 25kwh/100km

Εκπομπές CO2: 33-36 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.110 x 2.005 x 1.755 mm

Μεταξόνιο: 2.680 mm

Βάρος: 2.710 kg

Χώρος αποσκευών: 527 lt

Τιμή πώλησης: Από 187.450 ευρώ

Διαβάστε επίσης

Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2023!