Χτες βράδυ ταξίδεψα από το Λεβίδι στην Αθήνα με δύσκολες καιρικές συνθήκες πίσω από το τιμόνι μιας Mercedes C200.

Από τη μια η ψήφος λίγο πριν τις 08:00 το πρωί απ’ την άλλη το μονοπάτι του Menalo Trail από τη Στεμνίτσα στη Δημητσάνα, η αδερφή μου η Ελένη το μεσημέρι,  ο τελικός του Final Four ανάμεσα στον Ολυμπιακό και στη Ρεάλ το βράδυ πέρασε νερό η μέρα έφτασε η ώρα 22:30 το βράδυ να φύγω για Αθήνα: «Που θα πας με τέτοιο καιρό, παιδί μου, τρελάθηκες; Σε κυνηγάει κανείς;» προσπάθησε να με σταματήσει η  μάνα μου. Λίγα λεπτά αργότερα, ταξιδεύοντας αναλογιζόμουν τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις, που την οδήγησαν σ’ αυτή την αντίδραση: Φυσιολογική με βάση τα δεδομένα της, δε λέω ότι διαφέρω εγώ, πιθανόν έχετε διαβάσει και το σχετικό άρθρο για οδήγηση υπό μεικτές συνθήκες.

Η διαφορά έγκειται στα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας τόσο των καινούργιων αυτοκινήτων όσο και των αυτοκινητόδρομων. Τα νέα αυτοκίνητα έχουν συστήματα που προστατεύουν τον οδηγό από δύσκολες καταστάσεις. Χτες βράδυ ταξίδεψα με μια Mercedes C Class 200. Πρόκειται για έκδοση mild hybrid με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5lt/204+20PS πισωκίνητη, με 9αρι αυτόματο κιβώτιο και τιμές που ξεκινούν από 56.350 ευρώ. Το αυτοκίνητο είχε όλα εκείνα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που επιτρέπουν να ταξιδέψεις βράδυ υπό βροχή χωρίς κανένα κίνδυνο.

Εν αρχή ην τα φώτα, η C Class δοκιμής μας έφερε τα Digital Light με προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός ( Adaptive Highbeam Assist Plus), ιδιαίτερα μεγάλη ακτίνα Δέσμης (ULTRA RANGE High Beam) με απεικόνιση κινδύνου (Projection function). Με απλά λόγια είτε ταξιδεύεις μέρα είτε νύχτα, βλέπεις το ίδιο, άντε τώρα να το εξηγήσω αυτό στη μάνα μου. Βέβαια επειδή παντού υπάρχει ένα πρόβλημα, οφείλω να τονίσω πως η ανακλαστικότητα των πινακίδων κυκλοφορίας δεν είναι για τέτοια φώτα με αποτέλεσμα να υπάρχουν έντονες αντανακλάσεις. Τον ξέρω βέβαια το δρόμο οπότε δεν ανησυχώ. Επιπλέον το Traffic Sign Assist μου εμφανίζει τις πινακίδες στην ψηφιακή οθόνη.

Το πρώτο κομμάτι από Λεβίδι ως το Μορέα είναι επαρχιακός δρόμος αφημένος στην τύχη του. Κινούμαι αργά υπό το φόβο, υδρολίσθησης, αγριογούρουνου ή καινούργιας λακκούβας καθώς έχει ρίξει πολύ νερό τις τελευταίες μέρες και ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ανοίξει νέος κρατήρας. Η C Class φέρει συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης (ESP), οπότε αποκλείεται να γλιστρήσει. Φέρει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) αν χρειαστεί να φρενάρεις. Αν τα ραντάρ της μπροστά διαγνώσουν κίνδυνο σε προειδοποιούν, ακόμη και με γραφική απεικόνιση στο δρόμο. Το τιμόνι σε βοηθά στη μανούβρα. Η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας σε κρατά στο δρόμο και το Active Blind Spot assist σε ενημερώνει αν βρίσκεται όχημα πίσω αριστερά ή δεξιά στο τυφλό σημείο. Τέλος το Attention Assist παρατηρεί τις αντιδράσεις μου και αν εμφανίσω σημάδια κόπωσης με προειδοποιεί προστατεύοντάς με από εμένα. Το Active Lane Change Assist με βοηθά ν’ αλλάξω λωρίδα κατεύθυνσης. Μπαίνοντας στο Μορέα μόνη μου έννοια είναι η υδρολίσθηση. Δεν κάνω μομφή για το οδόστρωμα του αυτοκινητόδρομου, μια χαρά είναι η απαγωγή νερού, ανησυχία μου ήταν η ποσότητα του νερού που έπεφτε εκείνη την ώρα. Ευτυχώς δεν ήταν ικανή να σχηματίσει στιγμιαία ρυάκια κρίσιμου βάθους. Καλού κακού έχω ενεργοποιήσει σε ταχύτητα χαμηλή τον προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (Adaptive Cruise Control). Ταυτόχρονα έχω ελαχιστοποιήσει τον εσωτερικό φωτισμό για να βλέπω καλά έξω.

Με ειδικό γραφικό 3d πάνω στο παρμπρίζ η C Class σου δείχνει που βρίσκεται ο κίνδυνος που διάβασαν τα ραντάρ προτού μπορεί να διακρίνει το ανθρώπινο μάτι.

Το ταξίδι είναι ιδιαίτερα ευχάριστο καθώς μια τέτοια προχωρημένη ώρα, βραδιά εκλογών και τελικού δεν υπάρχουν πολλοί που ταξιδεύουν μες την καταιγίδα: «Μάνα το πιο επικίνδυνο που μπορεί να μου συμβεί στο δρόμο είναι να κυκλοφορούν πολλά κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα χωρίς συστήματα ασφαλείας με απρόσεκτους οδηγούς που κινούνται με ακατάλληλη ταχύτητα. Γι’ αυτό φεύγω τέτοια ώρα με τέτοια θεομηνία, είναι πιο ασφαλές». Από το βλέμμα της ήταν σαφές ότι δεν καταλάβαινε αλλά ήθελε να με πιστέψει!

Διαβάστε επίσης

Menalo Trail: Περπατάμε Στεμνίτσα – Δημητσάνα (video)!