Ο Άντριαν Νιούι αποσύρεται από το ρόλο του σχεδιαστή άμεσα. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα υποστηρίξει την ομάδα στην πίστα με την παρουσία του σε μερικούς αγώνες.

Θα παραμείνει επικεντρωμένος στην τελική κατασκευή του πρώτου hypercar της Red Bull, που θα παρουσιαστεί στο Goodwood τον Ιούλιο. Θα αποχωρήσει από την εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ο Νιούι είναι ο κορυφαίος σχεδιαστής της σύγχρονης εποχής στη F1 και από την ένταξή του στην Red Bull Racing το 2006, η συμβολή του ήταν καθοριστικής σημασίας για την ομάδα και τον όμιλο στην επίτευξη αξιοσημείωτων επτά πρωταθλημάτων οδηγών F1 και έξι κατασκευαστών – συνολικά 118 νίκες και 101 pole.

Προφανώς η αποχώρηση του Νιούι θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της ομάδας. Είναι δεδομένο ότι αυτό θα φανεί από το μέσο της φετινής χρονιάς και σίγουρα το 2025. Πολλοί αποδίδουν την αποχώρηση αυτή στην ένταση που δημιουργήθηκε στην αρχή της χρονιάς, με το σκάνδαλο Χόρνερ. Ίσως ξεχνούν ότι ο Νιούι έχει πολλάκις στο παρελθόν φλερτάρει με την ιδέα της αποχώρησης από την ενεργό δράση.

Φυσιολογικά στα 65 του χρόνια και μετά από τόσες επιτυχίες όχι μόνο με τη Red Bull αλλά και με τις Williams, McLaren ήρθε η ώρα. Αν η αποχώρηση θα είναι οριστική ή θα επιστρέψει το 2026 συνεργαζόμενος με άλλη ομάδα θα φανεί.

Το σίγουρο είναι ότι για την Αυστριακή ομάδα πρόκειται για τέλος εποχής, το οποίο έρχεται ενάμισι χρόνο μετά το χαμό του ιδρυτή της Ντήτριχ Μάτεζιτς. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως η ανακοίνωση έρχεται Πρωτομαγιά, ακριβώς 30 χρόνια μετά το θάνατο του Σένα, της πιο δύσκολης στιγμής στην καριέρα του Νιούι.

Ο 65χρονος Βρετανός δήλωσε σχετικά:

«Από τότε που ήμουν νέος, ήθελα να γίνω σχεδιαστής γρήγορων αυτοκινήτων. Το όνειρό μου ήταν να γίνω μηχανικός στη Formula 1 και είχα την τύχη να κάνω αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν μεγάλη μου τιμή που έπαιξα βασικό ρόλο στην πρόοδο της Red Bull Racing από πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, σε ομάδα που κέρδισε πολλούς τίτλους.

Ωστόσο, νιώθω ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να παραδώσω αυτή τη σκυτάλη σε άλλους και να αναζητήσω νέες προκλήσεις για τον εαυτό μου. Τον υπόλοιπο χρόνο μου με την ομάδα θα εστιάσω στην εξέλιξη του hypercar. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καταπληκτικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα στη Red Bull τα τελευταία 18 χρόνια για το ταλέντο, την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά τους.

Ήταν ένα πραγματικό προνόμιο, και είμαι βέβαιος ότι η ομάδα μηχανικών είναι καλά προετοιμασμένη για το έργο που θα προχωρήσει στην τελική εξέλιξη του αυτοκινήτου κατά την τετραετή περίοδο αυτού του συνόλου κανονισμών.

Σε προσωπική σημείωση, θα ήθελα επίσης αφού μνημονεύσω τον αείμνηστο Ντήτριχ Μάτεζιτς να ευχαριστήσω τους μετόχους, τον Μαρκ Μάτεζιτς και τον Χάρλεμ Γιουβίντα (Chalerm Yoovidhya) για την αμέριστη υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια της θητείας μου στη Red Bull, και τον Κρίστιαν, ο οποίος δεν ήταν μόνο συνεργάτης αλλά και οικογενειακός φίλος.

Επίσης, ευχαριστώ τον Όλιβερ Μίντζλαφ για τη διαχείριση του και τον Έντι Τζόρνταν, στενό μου φίλο και διευθυντή».

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε:

«Οι κορυφαίες στιγμές μας τα τελευταία 20 χρόνια είχαν την υπογραφή του Άντριαν όσον αφορά τη σχεδίαση. Το όραμα και η λάμψη του μας βοήθησαν να κατακτήσουμε 13 τίτλους σε 20 σεζόν.

Η εξαιρετική του ικανότητα στη σχεδίαση μονοθεσίων Grand Prix, το αξιοσημείωτο ταλέντο του να προσαρμόζεται στις αλλαγές και να βρίσκει τους πιο αποδοτικούς τομείς των κανονισμών για να επικεντρωθεί, και η θέλησή του να κερδίσει βοήθησαν τη Red Bull. Τα τελευταία 19 χρόνια με τον Άντριαν ήταν τεράστια διασκέδαση.

Για μένα, όταν ήρθε στη Red Bull, ήταν ήδη σχεδιαστής σούπερ σταρ. Δύο δεκαετίες και 13 πρωταθλήματα μετά, αποχωρεί ως πραγματικός θρύλος. Είναι επίσης φίλος μου και κάποιος στον οποίο θα είμαι αιώνια ευγνώμων για όλα όσα έφερε στη συνεργασία μας. Η κληρονομιά που αφήνει πίσω του θα αντηχεί στο Μίλτον Κέινς και το hypercar RB17 Track Car θα είναι η παρακαταθήκη που μας αφήνει».

Το πρώτο βάθρο για μονοθέσιο της Red Bull που είχε σχεδιάσει ο Νιούι (RB3) ήρθε στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι του 2007. Την επόμενη χρονιά με δικό του σχέδιο ήρθε η πρώτη νίκη του ομίλου με τον Φέτελ και την Toro Rosso στο ιταλικό GP.

Μετά τις αλλαγές κανονισμών και τη μοναδική ικανότητα του να τις εκμεταλλευτεί επ’ ωφέλειά της ομάδας ο σχεδιασμός της RB5 έφερε στην ομάδα την πρώτη της νίκη, στο Grand Prix της Κίνας το 2009, και πέντε ακόμη νίκες εκείνη την εποχή.

Το 2010 η RB6 έφερε στην ομάδα το πρώτο νταμπλ ένα επίτευγμα που επαναλήφθηκε τα τρία επόμενα χρόνια. Η εισαγωγή των υβριδικών μηχανών στην F1 το 2014 οδήγησε σε μια περίοδο μη ανταγωνιστική καθώς ο Άντριαν είχε επικεντρωθεί στη δημιουργία του υπεραυτοκίνητου Valkyrie. Ο ερχομός της Honda το 2019 αναζωπύρωσε την ανταγωνιστική σπίθα του Νιούι.

Η RB16B έφερε ένα τίτλο, μετά από οκτώ χρόνια το 2021. Μια εκτεταμένη αλλαγή κανονισμού για την επόμενη σεζόν οδήγησε σε ένα άλλο κόνσεπτ το RB18, που έφερε μια νέα εποχή κυριαρχίας που ξεκίνησε το 2022 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Διαβάστε επίσης:

Συμβουλές για το ταξίδι το Πάσχα!

Ιδού το νέο Hyundai Bayon!

Βραβείο σχεδίασης για το Volvo EX30!