Το πρωτότυπο Mercedes-AMG PureSpeed ήταν το επίκεντρο της προσοχής στο Grand Prix του Μονακό.

Ο ριζοσπαστικός σχεδιασμός ενός εντελώς ανοιχτού, διθέσιου αυτοκινήτου χωρίς οροφή ή παρμπρίζ αποτελεί φόρο τιμής στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο αποτελεί προπομπό του πρώτου μοντέλου της εξαιρετικά περιορισμένης σειράς Mercedes-Benz Mythos. Η παγκόσμια πρεμιέρα του Concept Mercedes-AMG PureSpeed πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο του Grand Prix του Μονακό. Το όχημα αποκαλύφθηκε σε έναν πλωτήρα στο λιμάνι του πριγκιπάτου και εντυπωσίασε ακόμη και τους Χάμιλτον, Ράσελ.

Το Concept Mercedes-AMG PureSpeed σε αυστηρά περιορισμένη παραγωγή 250 μονάδων θα είναι διαθέσιμο μόνο στους πιο πιστούς λάτρεις και συλλέκτες της Mercedes-Benz. Εμπνευσμένο από αγωνιστικά, με απαράμιλλη αισθητική είναι ένα μοναδικό οδηγικό μηχάνημα για τους γνώστες. Αποτελεί την «κορυφή» της Mercedes-Benz στην κορυφαία κατηγορία. Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά είναι το σύστημα HALO, το οποίο αντικαθιστά την παραδοσιακή κολώνα Α του οχήματος.

Αυτό το στοιχείο προέρχεται απευθείας από τα μονοθέσια όπου προστατεύει το κεφάλι του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος. Το σύστημα ασφαλείας στο πρωτότυπο Mercedes-AMG PureSpeed αποτελείται από μια βάση που συνδέεται με το αμάξωμα. Αυτό το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο στοιχείο χρησιμεύει στην προστασία των επιβαινόντων, ακριβώς όπως στη Formula.

Στο σύστημα περιλαμβάνονται δύο ειδικά σχεδιασμένα και κατασκευασμένα κράνη με βελτιστοποιημένη αεροδυναμική. Έτσι, το οπτικό πεδίο, όπως στη Formula 1δεν επηρεάζεται. Ούτε η οροφή, ούτε το παρμπρίζ, ούτε τα πλαϊνά παράθυρα δεν τους χωρίζουν από το περιβάλλον τους. Το εσωτερικό προσφέρει επιπλέον ξεχωριστά στοιχεία, με τον μοναδικό συνδυασμό χρωμάτων και εξοπλισμού, καθώς και ένα ειδικό ρολόι σχεδιασμένο από την IWC Schaffhausen στο ταμπλό.

Το πρωτότυπο Mercedes-AMG PureSpeed είναι ένα σπορ αυτοκίνητο εξαιρετικά χαμηλό. Πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά προέρχονται από το hypercar Mercedes-AMG ONE. Ο σχεδιασμός των τροχών χαρακτηρίζεται από την μοναδική επένδυση από ανθρακονήματα στα εμπρός και πίσω καλύμματα. Τα πίσω καλύμματα των τροχών είναι εντελώς κλειστά για να βελτιώσουν την αεροδυναμική.

Τα εμπρός καλύμματα των τροχών είναι ανοιχτά για να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα στο μπροστινό μέρος για την ψύξη των φρένων και την κάθετη δύναμη. Το μακρύ καπό και το πολύ χαμηλό μπροστινό μέρος με έντονη “μύτη καρχαρία” προσδίδουν χαρακτήρα. Η ακριβής δουλειά της ομάδας σχεδιασμού φαίνεται επίσης στα πάνελ των μαρσπιέ με αεροδυναμικά πτερύγια. Οι μυώδεις ώμοι πάνω από τους πίσω τροχούς με μεγάλη διάμετρο συγχωνεύονται με το κομψό καπό του χώρου αποσκευών και την ποδιά του πίσω μέρους που τονίζει το πλάτος.

Πολλές άλλες λεπτομέρειες σχεδιασμού αποτελούν επίσης φόρο τιμής στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα δύο “φτερά” πίσω από τα καθίσματα θυμίζουν θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως την 300 SLR, με την οποία ο Μος κέρδισε το Mille Miglia του 1955 στην Ιταλία – με μέσο όρο ταχύτητας ρεκόρ των 157 χλμ/ώρα σε δημόσιους δρόμους. Το εντυπωσιακό βάψιμο – σε μια διαβάθμιση χρωμάτων από κόκκινο Le Mans σε γκρι γραφίτη με μαύρο μοτίβο AMG – παραπέμπει στο αυτοκινήτο της Mercedes που κέρδισε στον αγώνα Targa Florio του 1924 στη Σικελία. Ήταν βαμμένο κόκκινο, χρώμα που συνήθως προοριζόταν για ιταλικά οχήματα.

Τα γερμανικά αγωνιστικά αυτοκίνητα εκείνη την εποχή ήταν παραδοσιακά βαμμένα λευκά. Το κόκκινο χρώμα είχε ως στόχο να αποτρέψει τους ντόπιους να εμποδίσουν την κίνηση του αυτοκινήτου στον αγώνα που έφερε το Νο 10. Ο αριθμός 10 βρίσκεται επίσης στα εμπρός φτερά του Concept Mercedes-AMG PureSpeed και παραπέμπει στη νίκη του Targa Florio πριν από 100 χρόνια.

Διαβάστε επίσης 

Honda Civic Type R: Με όνομα βαρύ και ιστορία!