Ο Φινλανδός οδηγός Formula 1 της Alfa Romeo, παρέλαβε τη δική του συλλεκτική Giulia GTAm
Η ομάδα της Alfa Romeo υποδέχθηκε τον Βάλτερι Μπότας στην έκθεση Stellantis & You στο Τορίνο, ώστε να του παραδώσει την κόκκικη Giulia GTam που απέκτησε. Με την αγορά μιας από τις πεντακόσιες Giulia GTA, του πιο ισχυρού αυτοκινήτου παραγωγής που κατασκεύασε ποτέ η μάρκα, ο Μπότας μπήκε στο club των Αλφίστι.
Όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη της Alfa Romeo έδωσαν το παρόν για να τιμήσουν την παράδοση του αυτοκινήτου στον οδηγό της Formula 1. Ο Κριστιάνο Φιόριο, Alfa Romeo F1 Manager τόνισε:
«Αυτή είναι μια ξεχωριστή στιγμή ο Βάλτερι είναι ένας εξαιρετικός επαγγελματίας και στη μακρά πορεία του στη Formula 1 έχει κατακτήσει 10 νίκες σε Grand Prix. Η επιθυμία του να αποκτήσει μια συλλεκτική Giulia GTA μας γεμίζει με υπερηφάνεια. Έδειξε ότι κάποιες φορές το πάθος είναι εκείνο που οδηγεί τις αποφάσεις μας, τον καλωσορίζουμε στην ξεχωριστή οικογένεια φίλων της Alfa Romeo.»
Από την πλευρά του ο Μπότας χαμογελώντας πρόσθεσε: «Αγαπώ την Alfa Romeo.
Είναι τιμή για εμένα να αγωνίζομαι με τα χρώματά της και τώρα να γίνομαι και πελάτης αποκτώντας μία από τις πεντακόσιες Giulia GTA.
Είναι ένα τεχνικά προηγμένο όχημα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Sauber Engineering αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε μέσω της εμπλοκής της μάρκας στη Formula 1.
Όμως για εμάς τους φίλους του αυτοκινήτου και των αγώνων αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα. Είναι η αναγέννηση ενός θρύλου, της Giulia GTA της 1965, και αντιπροσωπεύει απόλυτα το DNA της μάρκας και το πάθος για τους αγώνες, την οδηγική απόλαυση και το ξεχωριστό στιλ.»
Η σύγχρονη Giulia GTA είναι ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που βασίζεται στην Giulia Quadrifoglio. Χάρη στην εκτενή χρήση ελαφρών υλικών, η Giulia GTA έχει μειωμένο βάρος έως και 100 κιλά σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio, ενώ εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα του μοντέλου, τον bi-Turbo V6 χωρητικότητας 2,9 λίτρων, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 540 ίππους με ειδική ισχύ 187 ίππων/λίτρο.
Οι μηχανικοί της Alfa Romeo βελτίωσαν την αεροδυναμική απόδοση και το κράτημα του μοντέλου, αλλά κυρίως μείωσαν το βάρος, στοιχείο που χαρακτήριζε και τη Giulia GTA του 1965. Για την επίτευξη αυτών των στόχων έγινε εκτενής εφαρμογή συνθετικών υλικών, ενώ χρησιμοποιήθηκαν λύσεις στο κομμάτι της αεροδυναμικής και των μηχανικών μερών που εξελίχθηκαν μέσω της Formula 1 σε συνεργασία με την Sauber Engineering.
Η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της Ελβετικής εταιρείας συνέβαλε σημαντικά σε αυτό το σκοπό, με τη Sauber να μετρά περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στους αγώνες, τα 27 εκ των οποίων στην Formula 1.
Τα αρχικά GTA προέρχονται από τις λέξεις “Gran Turismo Alleggerita” και πρωτοεμφανίστηκαν το 1965 με την Giulia GTA -μια ειδική έκδοση της Sprint GT- που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Άμστερνταμ εκείνης της χρονιάς και εξελίχθηκε με στόχο της έγκριση τύπου για τους αγώνες.
Το αμάξωμα της Giulia Sprint GT αντικαταστάθηκε με ένα πανομοιότυπο σε όψη, αλλά κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με το συνολικό βάρος να μειώνεται στα 745 κιλά σε σχέση με τα 950 κιλά της έκδοσης παραγωγής.
Οι μηχανικοί της Autodelta, του επίσημου αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo αύξησαν την απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.570 κ.εκ. από τους 115 στους 170 ίππους, με τις επιτυχίες στους αγώνες να έρχονται σχεδόν άμεσα με την παρουσίαση του μοντέλου.
Με τρία συνεχόμενα “Challenge Europeo Marche”, δεκάδες εθνικά πρωταθλήματα και εκατοντάδες πρώτες θέσεις, η Giulia Sprint GTA αποτελούσε την επιτομή ενός καθημερινού αυτοκινήτου σχεδιασμένου για να κατακτά νίκες. Από τότε το αρκτικόλεξο GTA αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ιστορίας της Alfa Romeo, ένα όνομα θρυλικό όσο και εκείνο της Autodelta.
Διαβάστε επίσης:
Πήγαμε εκδρομή με το VW ID Buzz!