Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Εδώ μπορείτε να δείτε τη διαβούλευση και να κάνετε τα σχόλιά σας.
Βασικός στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να διευκολύνει την ψηφιακή διαχείριση των κλήσεων.
Έχει ανακοινωθεί η τοποθέτηση 1388 καμερών που θα εποπτεύουν τους δρόμους του Λεκανοπεδίου για τροχαίες παραβάσεις. Για να φτάσει με SMS η κλήση στον παραβάτη, θεμελιώδες βήμα είναι η κατηγοριοποίηση των κλήσεων. Έτσι για πρώτη φορά δημιουργούνται 3 κατηγορίες χαμηλής, μέσης και υψηλής επικινδυνότητας (Ε1, Ε2, Ε3) ενώ θεσπίζεται και μια 4η κατηγορία (Ε4) για τις πολύ επικίνδυνες παραβάσεις: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες, οδήγηση χωρίς δίπλωμα. Εδώ προβλέπονται πρόστιμα από 700 – 50.000 ευρώ.
Επιπλέον γίνεται διαχωρισμός παραβάσεων αντικοινωνικής Οδικής Συμπεριφοράς όπως η στάθμευση σε ράμπα ΑΜΕΑ, η οδήγηση στη ΛΕΑ και η παρακώλυση των ΜΜΜ. Με την κατηγοριοποίηση αυτή μπορεί, εύκολα να γίνει ηλεκτρονικά, η διαχείριση των κλήσεων, οπότε θα φτάνουν πολύ γρήγορα στον παραβάτη.
Τέλος αυστηροποιείται το πλαίσιο για την υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά με κλιμακωτές ποινές που φτάνουν σε αφαίρεση διπλώματος για χρόνια.
Πέρα από την κατηγοριοποίηση ο νέος ΚΟΚ επιχειρεί με τομές ν’ αλλάξει τους όρους κινητικότητας εντός πόλης, με γνώμονα την Οδική Ασφάλεια αλλά και την προώθηση της μικροκινητικότητας.
Όριο ταχύτητας 30km/h
Σήμερα ισχύει σε πολλά σημεία το όριο αυτό. Με το νέο ΚΟΚ θα αποτελεί τον κανόνα για τους μονόδρομους και τα στενά στις γειτονιές. Με τη χρήση του Intelligent Speed Asist στα νέα οχήματα (επιβάλετε σε όλα τα νέα οχήματα από την Ε.Ε.) θα τηρείται υποχρεωτικά από τους οδηγούς. Αξίζει να τονιστεί πως ένα τροχαίο που γίνεται με ταχύτητα 20km/h έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους, ενώ ένα τροχαίο που γίνεται με ταχύτητα 50km/h το ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με απώλεια ζωής είτε με ανήκεστο βλάβη. Σημειώστε πως τα μισά ατυχήματα/δυστυχήματα γίνονται εντός πόλης. Υπάρχουν όμως και παράπλευρα οφέλη από την μείωση του ορίου ταχύτητας:
- Μείωση θορύβου
- Μείωση ρύπων
- Συνύπαρξη με την μικροκινητικότητα (κίνηση με 25km/h).
Η υιοθέτηση του ορίου ταχύτητας των 30km/h είναι οδηγία της Ε.Ε. και πολλές πόλεις το έχουν ήδη υιοθετήσει με επιτυχία (Παρίσι, Βρυξέλλες, Μαδρίτη, Λυών, Βαλένθια, Γκρατς, Ελσίνκι).
Ελιγμοί δίκυκλων (διήθηση) σε ταχύτητες κάτω των 30km/h
Σήμερα δεν επιτρέπονται οι ελιγμοί των μοτοσικλετών ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα οχήματα. Αυτό αποτελεί σημείο τριβής ανάμεσα στους χρήστες της Οδού. Πολλές φορές οδηγοί αυτοκινήτων λειτουργώντας ως αυτόκλητοι τοποτηρητές του νόμου, προσπαθούν να «συνετίσουν» τους παραβάτες προκαλώντας ατυχήματα.
Αν εφαρμόζονταν αυστηρά ο ισχύων νόμος και οι μηχανές στέκονταν στην ουρά μαζί με τα αυτοκίνητα, το μποτιλιάρισμα δεν θα τελείωνε ποτέ!
Οι ελιγμοί (διήθηση) θα επιτρέπονται σε ταχύτητες κάτω από 30km/h ενώ τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα. Ταυτόχρονα θα φτιαχτεί ζώνη δίκυκλων στα φανάρια μπροστά από τα αυτοκίνητα ώστε να ξεκινούν πρώτα μ’ ασφάλεια. Αυτό βοηθά και τη διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας με το αυτοκίνητο να περνά σε δεύτερη μοίρα.
Διαβάστε επίσης:
Πληθωρισμός: Οριακή μείωση στο 2,9% τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα – Ενισχύθηκε στην Ευρωζώνη
Νέα δήλωση Τραμπ για απόκτηση της Γροιλανδίας! – Στο νησί θα ταξιδέψει ο μεγαλύτερος γιος του
Πέθανε η CΕΟ της Minerva, Λένα Λαδένη Φιλίππου