Η κατηγορία Sport Utility Vehicles, σύντομα θα είναι η δημοφιλέστερη στον κόσμο, αντίστοιχες θα είναι και οι απαιτήσεις σε ελαστικά.
H συζήτηση αν πρέπει να επιλέξω θερινά, χειμερινά ή All Season ελαστικά είναι αέναη και δεν έχει μονοσήμαντη απάντηση. Η Pirelli επιχειρεί να δώσει τρεις απαντήσεις με τρεις εκδόσεις του νέου της ελαστικού: Θερινό, Χειμερινό και All Season. Το νέο Scorpion έχει εξελιχθεί προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στο μεγαλύτερο βάρος, το υψηλό κέντρο βάρους, τα ιδιαίτερα μηχανικά χαρακτηριστικά και την μεγάλη φθορά που αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά των σύγχρονων SUV.
Τα χαρακτηριστικά αυτά απαιτούν υψηλής ποιότητας, ειδικά ελαστικά. Πολλές από τις τεχνολογικές καινοτομίες του νέου Cinturato, με ειδικές προσαρμογές ανάλογες των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των SUV έχουν χρησιμοποιηθεί και στο Scorpion.
Η οικογένεια ελαστικών Scorpion έχει το μεγαλύτερο αριθμό εγκρίσεων τύπου για ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα μία διαδικασία που ξεκίνησε με την προηγούμενη γενιά και συνεχίζεται ακόμα και σήμερα με τα τελευταία προϊόντα. Τα ελαστικά αυτά είναι αναγνωρίσιμα μέσω της σήμανσης ‘Elect’ στα πλαϊνά του ελαστικού.
Μεταξύ των τεχνολογιών αιχμής που προσφέρει η νεότερη γκάμα ελαστικών της Pirelli είναι:
- Pirelli Noise Cancelling System (PNCS)
Βοηθά στη μείωση των θορύβων
- Run Flat και Seal Inside
Συνεισφέρουν στη συνέχιση του ταξιδιού μετά από ένα κλατάρισμα.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αναβαθμισμένης γκάμας – με το Summer Scorpion, το Scorpion All Season SF2 και τo νέο Scorpion Winter 2 – παρουσιάστηκαν σε διεθνή συνέντευξη τύπου που μεταδόθηκε διαδικτυακά. Σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη της νέας σειράς Scorpion είναι η σχεδιαστική προσέγγιση ‘Eco-Safety’ της Pirelli, που έχει στόχο το συνδυασμό χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (χάρη στη μειωμένη αντίσταση κύλισης, το μειωμένο θόρυβο από το δρόμο και την υψηλή χιλιομετρική απόδοση) με τη βέλτιστη δυνατή απόδοση και ασφάλεια (μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, υψηλότερη πρόσφυση, καλύτερη ευστάθεια οχήματος και μειωμένος κίνδυνος υδρολίσθησης) χάρη στα καινοτόμα υλικά και την προηγμένη μοντελοποίηση που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξέλιξης.
Το νέο Scorpion είναι επίσης πιο αποδοτικό όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου (ή την κατανάλωση ενέργειας όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα). Είναι επίσης πιο αθόρυβο και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά: πλεονεκτήματα τα οποία συνεισφέρουν στην αυξημένη βιωσιμότητα. Οι βελτιώσεις αυτές κατέστησαν εφικτές χάρη στη χρήση νέων γομών πέλματος με νέα υλικά στη δομή τους καθώς και στην εξέλιξη καινοτόμων χαράξεων πέλματος που διατηρούν ακέραια τα χαρακτηριστικά απόδοσης των ελαστικών σε βάθος χρόνου.
Σύμφωνα με τη μέθοδο Eco-Safety, η δομή του ελαστικού έχει ενισχυθεί για να ανταπεξέρχεται στη δυναμική και το βάρος των SUV κατά τη διάρκεια ελιγμών έκτακτης ανάγκης, όπως ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης ή φρενάρισμα, διασφαλίζοντας έτσι καλύτερο έλεγχο. Το νέο Scorpion μπορεί επίσης να ανταπεξέρχεται τα υψηλά φορτία που δέχεται ένα ελαστικό, καθώς εγγυάται τη σωστή κατανομή πίεσης σε όλο το πέλμα ώστε να επιτρέπει μία ισορροπημένη και ελεγχόμενη δυναμική απόκριση.
Ολόκληρη η νέα γκάμα του Scorpion στοχεύει σε περισσότερες από 400 εγκρίσεις εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ), από τις οποίες πάνω από το 50% να προορίζονται για τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ασφάλεια ήταν επίσης κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης του νέου Scorpion. Χάρη στην ακαμψία του πέλματος, καθώς και στον καινοτόμο σχεδιασμό των τακουνιών και της γόμας, το φρενάρισμα σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες έχει βελτιωθεί κατά 7% συγκριτικά με το προηγούμενο Scorpion Verde. Ως προς το φρενάρισμα στο βρεγμένο, όλα τα ελαστικά Scorpion κατατάσσονται στις κατηγορίες A ή B στην Ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών.
Η γόμα του νέου Scorpion περιέχει συνθετικό καουτσούκ νέας γενιάς ικανό να προσφέρει έναν τέλειο συνδυασμό χαρακτηριστικών: χαμηλή αντίσταση κύλισης, άριστα χαρακτηριστικά στο βρεγμένο και ομοιόμορφη φθορά πέλματος σε όλη τη διάρκεια ζωής του προϊόντος.
Η γόμα του νέου Scorpion βασίζεται στην τεχνογνωσία που ήδη εφαρμόζεται στο Cinturato P7 αλλά έχει ενισχυθεί προκειμένου να ανταπεξέρχεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των SUVs. Η γόμα είναι εμπλουτισμένη με πυρίτιο (silica), ειδικές ρητίνες που αυξάνουν την πρόσφυση και ειδικά πολυμερή: καινοτόμα, ελαστομερή υλικά που βελτιώνουν την αλληλεπίδραση με το ίδιο το πυρίτιο.
Αυτά τα πολυμερή υλικά μπορούν να μεταβάλλονται ανάλογα με τις θερμοκρασίες λειτουργίας. Ως αποτέλεσμα, αυτή η νέα γόμα έχει μία μορφή ‘μηχανικής νοημοσύνης’ (χάρη στην καλύτερη κατανομή των μορίων πυριτίου και στη βελτιωμένη μεταξύ τους αλληλεπίδραση) που σημαίνει ότι μπορεί να μεταβάλλει τη συμπεριφορά της σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες και τις θερμοκρασίες, προσφέροντας στον οδηγό μεγάλο εύρος λειτουργικότητας.
Η καινοτόμα γόμα του Scorpion αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας μία διαδικασία κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Pirelli προερχόμενη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, μεγιστοποιώντας την ομοιομορφία των συστατικών της γόμας και αυξάνοντας την απόδοση του ελαστικού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε διαφορετικές επιφάνειες του δρόμου, κυρίως στο βρεγμένο και όταν οι οδηγικές συνθήκες γίνονται κρίσιμες.
Το θερινό ελαστικό Pirelli Scorpion φέρει νέα ασύμμετρη χάραξη πέλματος η οποία – χάρη στη βελτιωμένη ακαμψία και το σχήμα των διαμηκών και πλευρικών αυλακώσεων – επιτρέπει καλύτερο φρενάρισμα σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες συγκριτικά με το προηγούμενο προϊόν.
Το πιο ομοιόμορφο αποτύπωμα του πέλματος του νέου ελαστικού, που επιτυγχάνεται χάρη στην ιδιαίτερη καμπυλότητα του προφίλ, μαζί με την ακαμψία του πέλματος και της γόμας, εξασφαλίζουν μειωμένη αντίσταση κύλισης και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας της μπαταρίας.
Όλες οι διαφορετικές διαστάσεις του Scorpion βρίσκονται στις κατηγορίες A ή B της Ευρωπαϊκής ετικέτας ελαστικών αναφορικά με την αντίσταση κύλισης. Διατίθεται σε 26 διαστάσεις, από 18” έως 21”.
Το νέο Scorpion All Season SF2 απευθύνεται σε εκείνους που επιθυμούν να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς για χειμερινά ελαστικά αλλά δεν θέλουν να ασχολούνται με εποχιακές αλλαγές ελαστικών. Διατίθεται σε 33 διαστάσεις από 17” έως 21” στην τρέχουσα φάση λανσαρίσματος.
Στον ώμο του ελαστικού, τα σύμβολα M+S που συνοδεύονται από τη σήμανση 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake) πιστοποιεί άριστη απόδοση ακόμα και σε χειμερινές συνθήκες. Ελαστικά με τη σήμανση 3PMSF καλύπτονται από Ευρωπαϊκή νομοθεσία ως εγγύηση συμμόρφωσης με τους κανόνες κυκλοφορίας χειμερινών ελαστικών.
Η κατευθυντική χάραξη πέλματος του Scorpion All Season SF2 χαρακτηρίζεται από έντονες αυλακώσεις σχήματος V που συγκρατούν το χιόνι (βελτιώνοντας τον έλεγχο του οχήματος σε χιονισμένες επιφάνειες) αποστραγγίζοντας παράλληλα το νερό από το πέλμα κατά την οδήγηση σε βρεγμένους δρόμους και απομακρύνοντας το ενδεχόμενο ξαφνικής υδρολίσθησης.
Σε χειμερινές συνθήκες οδήγησης και σε χαμηλές θερμοκρασίες, οι σχισμές στο σχέδιο του πέλματος παραμένουν ανοιχτές για να διευκολύνουν το φρενάρισμα στο χιόνι, ενώ όταν το όχημα φρενάρει σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα, κλείνουν, αυξάνοντας την ακαμψία των τακουνιών για την επίτευξη καλύτερης πρόσφυσης.
Αυτή η προσαρμοζόμενη συμπεριφορά οφείλεται στην τεχνολογία 3D sipe, που σημαίνει ότι μία χειμερινή χάραξη πέλματος μπορεί αυτόματα να μετατραπεί σε θερινή, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε όλες τις στεγνές και βρεγμένες συνθήκες. Η σχεδίαση των πλευρικών αυλακώσεων, σε συνδυασμό με ένα κεντρικό αυλάκι, εγγυάται αποδοτική απομάκρυνση του νερού όταν βρέχει, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την απόδοση στην υδρολίσθηση.
Για να ανταπεξέρχεται στη δυναμική συμπεριφορά και το βάρος των SUVs, το πέλμα του ελαστικού φέρει ενισχυμένα τακούνια (σε μεγαλύτερο μέγεθος συγκριτικά με το Cinturato All Season SF2). Εξάλλου, η γεωμετρία του πέλματος είναι διατεταγμένη έτσι ώστε αυτά τα τακούνια να μειώνουν το θόρυβο του δρόμου.
Το νέο χειμερινό ελαστικό για SUVs εστιάζει στην ασφάλεια σε όλων των ειδών τις καιρικές συνθήκες: από χιονισμένες μέχρι βρεγμένες επιφάνειες, ολισθηρούς και στεγνούς δρόμους σε χαμηλές θερμοκρασίες. Οι καινοτομίες που είχε λανσάρει το νέο χειμερινό ελαστικό Cinturato μεταφέρονται τώρα στον κόσμο των SUV, με ένα πέλμα που περιλαμβάνει επεκτάσιμες σχισμές μεταβλητής γεωμετρίας.
Χάρη στην 3D δομή, οι σχισμές αυτές αλλάζουν σχήμα ανάλογα με την κατάσταση της φθοράς του πέλματος, ξεκινώντας από ένα γραμμικό σχήμα που εξελίσσεται σε ζιγκ ζαγκ μοτίβο (ημιτονοειδές μοτίβο), κάτι το οποίο αυξάνει την επιφάνεια και την αποτελεσματικότητά τους. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το Scorpion Winter 2 συμπεριφέρεται άριστα σε χιονισμένες, βρεγμένες και στεγνές επιφάνειες, ακόμα και όταν είναι φθαρμένο.
Το μήκος των σχισμών φτάνει τα/ανέχεται σε 51 μέτρα επιτυγχάνοντας καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι: η ωφέλιμη περιοχή αυξάνεται κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο Scorpion Winter.
Επίσης, τα τακούνια του πέλματος είναι ενισχυμένα και μεγαλύτερα από αυτά του Cinturato, για να ανταπεξέρχονται σε όλες τις απαιτήσεις των σύγχρονων SUVs και να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση, που σημαίνει άριστο φρενάρισμα και συμπεριφορά σε χιονισμένες και βρεγμένες επιφάνειες.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας