Για 2ο συνεχόμενο μήνα η αγορά κατέγραψε πτώση που ειδικά για το μήνα Αύγουστο έφτασε το -21.4%

Έντονα σημάδια διόρθωσης παρουσιάσει η αγορά αυτοκινήτου, που τον Αύγουστο κατέγραψε 8153 πωλήσεις έναντι 10.368 πέρυσι το ίδιο διάστημα. Το ρεπορτάζ μας λέει ότι αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των αυτοκινήτων. Οι αυξήσεις αποθαρρύνουν τους υποψήφιους αγοραστές οι οποίοι παρατείνουν την χρήση του παλιού αυτοκινήτου τους. Έτσι ο στόλος μας έχει φτάσει κατά μέσο όρο τα 18 έτη, είναι από τους παλιότερους στην Ευρώπη, εξαιρετικά ενεργοβόρος, ρυπογόνος και χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Είναι αλήθεια πως τα παλιά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ευρέως καθώς δεν εφαρμόζονται οι νόμοι. Εκατομμύρια από αυτά δεν περνούν ΚΤΕΟ, δεν πληρώνουν ασφάλιστρα ή τέλη κυκλοφορίας. Προφανώς η πτώση της αγοράς των νέων αυτοκινήτων συνοδεύεται από άνοδο της αγοράς των μεταχειρισμένων που έρχονται να καλύψουν τις ανελαστικές ανάγκες των καταναλωτών. Η πτώση των εταιρικών πωλήσεων έφερε και για πρώτη φορά μετά από καιρό προβάδισμα στις πωλήσεις λιανικής τον Αύγουστο.

1

Παρά την αισιοδοξία με την οποία ξεκίνησε η χρονιά, η βουτιά είναι πλέον ορατή και το ρεπορτάζ μας λέει ότι συνεχίζεται και το Σεπτέμβριο ακόμα πιο έντονη. Είναι ξεκάθαρο πως θα χρειαστεί κρατική μέριμνα για να αντιστραφεί αυτή η εικόνα που επηρεάζει τόσο την ποιότητα ζωής (ρύποι – θόρυβος) όσο και το προσδόκιμο ζωής (τροχαία). Τόσο η βενζίνη (32.7%) όσο και το πετρέλαιο (4.2%) έχουν σημαντική πτώση στις επιλογές των καταναλωτών που στρέφονται στα υβριδικά (48,3%) και στα επαναφορτιζόμενα οχήματα (12.3%). Αξίζει να τονιστεί πως η αγορά στο 7μηνο παραμένει θετική με ρυθμό 9% έχουν πουληθεί 90.225 οχήματα έναντι 82.741 πέρυσι τέτοια εποχή.

Τώρα όσον αφορά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχει ένα ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (58,7%) επιλέγουν μικρό όχημα της κατηγορίας Β. Την ίδια ώρα πάνω από ένας στους δυο επιλέγει SUV (BSUV 36,1%, C SUV 18,6%, DSUV 4,8%) και αν σ’ αυτό προσθέσεις και την υπόλοιπη κατηγορία Β (22,5%) έχoυμε ένα ποσοστό 82% σε μικρό αυτοκίνητο πόλης ή SUV! Δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς πως η κατηγορία C (Hyundai i30) 5,9% και D (Tesla Model 3) 1,7% έχουν συρρικνωθεί στο 7,6% της αγοράς αφήνοντας ένα 12% της αγοράς για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες. Στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων στο 8μηνο βρίσκεται η Toyota με ποσοστό 23.0% (1873 πωλήσεις) με τη Suzuki να ακολουθεί με 661 πωλήσεις.

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:

 

Διαβάστε επίσης

Η πιο ισχυρή Bentley όλων των εποχών (video)