Ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης βρέθηκε στον τελικό του πρωταθλήματος στη Βαλένθια σ΄ ένα πρώτο κύκλο επαφών.

O Πέκο Μπανάια αναδείχτηκε πρωταθλητής Moto GP 2022 σήμερα στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο κατάμεστο Ρικάρντο Τόρμο. Ήταν ένα φινάλε αντάξιο της μεγαλύτερης σεζόν (20 αγώνες) που είχε ποτέ το Moto GP.

1

Όλη η περιοχή της Βαλένθια βρίσκονταν στο ρυθμό του αγώνα με τις κερκίδες να ασφυκτιούν από 120.000 θεατές που ταξίδεψαν απ’ όλο τον κόσμο. Είναι γνωστό ότι η χώρα που φιλοξενεί αγώνα Moto GP έχει σημαντικά οφέλη, εξ’ ου και οι Ισπανοί είχαν φέτος 4.

Οι αγώνες προβάλλονται σε περισσότερες από 200 χώρες και το κοινό που παρακολουθεί τα GP είναι πάνω από μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη. Είναι λοιπόν πολύ σημαντική η προβολή που μπορεί να αποκομίσει μια χώρα από μια τέτοια διοργάνωση.

Τα οφέλη είναι οικονομικά καθώς χιλιάδες άνθρωποι εργάζονται σε μια τέτοια διοργάνωση. Το καραβάνι που ταξιδεύει σε όλες τις πίστες με αθλητές, μηχανικούς, ανθρώπους των ομάδων, δημοσιογράφους, χορηγούς και υποστηρικτές αριθμεί πάνω από 1500 άτομα. Επίσης οι θεατές που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα από άλλες χώρες ξεπερνούν τις 50.000.

Επιπλέον προβάλλεται το τουριστικό προϊόν της περιοχής και κατ’ επέκταση της χώρας, ενώ επικοινωνούνται και καλές πρακτικές για την οδική ασφάλεια. Η Ελλάδα με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης έτσι όπως αυτή εκφράζεται από τις ενέργειας του υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το Ράλι Ακρόπολις αναβίωσε και το ΕΚΟ Acropolis Rally διοργανώθηκε φέτος για 2η φορά με σημαντική επιτυχία. Την ίδια στιγμή στην βόρεια Ελλάδα διεξήχθη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το Rally Greece of Road και στη Νότια Ελλάδα το παγκόσμιο πρωτάθλημα Junior Motocross.

Στον κόσμο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού έγινε αισθητή η επιτυχία της EKO Super Special Stage στο ΟΑΚΑ το Σεπτέμβριο. Η Ελλάδα έδωσε διαπιστευτήρια και σήμερα υπάρχει μια δυναμική που έρχεται να κεφαλοποιήσει με τις ενέργειές του ο υφυπουργός Αθλητισμού. Μπορεί το Moto GP να είναι το επόμενο βήμα; Είναι ξεκάθαρο πως οι ιθύνοντες της Dοrna το θέλουν.

Ο ceo Καρμέλο Εσπελέτα σε δηλώσεις του μετά τη συνάντησή του με το Λευτέρη Αυγενάκη τόνισε: «Ευχαριστούμε τον Έλληνα υπουργό που ήρθε εδώ, είναι μεγάλη χαρά να τον υποδεχτούμε. Η Ελλάδα η πιο αρχαία χώρα του κόσμου στα σπορ, έκανε τους Ολυμπιακούς στην αρχή και είμαστε πολύ χαρούμενοι με την προοπτική να συνεργαστούμε. Έχουμε ένα κοινό σχέδιο που ξεκίνησε σήμερα, η αίσθηση είναι πολύ καλή και το μόνο που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι θα δουλέψουμε σκληρά μαζί, γιατί για μας η πιθανότητα να έρθουμε στην Ελλάδα είναι κάτι πολύ σημαντικό!»

Από την πλευρά του ο Λευτέρης Αυγενάκης ήταν συγκρατημένος: «Έχω μάθει να είμαι πολύ προσγειωμένος και κυρίως ρεαλιστής. Αυτή ήταν άλλωστε η βάση της συζήτησης που κάναμε. Δηλαδή μετρημένα βήματα, κοστολογημένα, βασισμένα στις πραγματικές μας δυνάμεις.

Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε, έχει αποδείξει και ο ιδιωτικός τομέας ότι μπορεί να στηρίξει τέτοια εγχειρήματα, το είδαμε άλλωστε και με το ΕΚΟ Acropolis Rally δύο χρονιές, το είδαμε και με άλλες διοργανώσεις και ναι, είμαστε περισσότερο έτοιμοι από πριν ενάμιση – δύο χρόνια.

Πιστεύουμε στις δυνάμεις μας, πιστεύουμε στη στήριξη της αθλητικής οικογένειας της χώρας μας που μπορεί να μην είναι δυνατή στο μηχανοκίνητο, αλλά αποκτά ο χώρος αυτός διαρκώς και περισσότερους φίλους, πράγμα που το βλέπουμε, το ακούμε, το διαπιστώνουμε στις μετρήσεις μας.

Είναι το 4ο άθλημα, με διαρκή αύξηση της απήχησης στη χώρα μας, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Είμαστε εδώ με πραγματικά πολύ μεγάλη ευθύνη, και με πολύ ικανοποίηση και πολύ χαρά, θα προχωρήσουμε τις συζητήσεις και σύντομα θα έχουμε νέα. Αλλά σε μια βάση – επαναλαμβάνω – ρεαλισμού».

Προφανώς το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι αν είναι οικονομικά εφικτό να διοργανωθεί Ελληνικό Grand Prix; Θέλει προσεκτική μελέτη και πολύ δουλειά για να υπολογιστεί με ακρίβεια πόσο θα κοστίσει και πόσα θα αποφέρει για τη χώρα μας.

Αν το πρόσημο είναι θετικό τότε τίθεται το δεύτερο ερώτημα: Πότε θα μπορούσε να προγραμματιστεί το Ελληνικό Grand Prix; Η απάντηση των ανθρώπων της Dorna ήταν πως θα μπορούσε να γίνει το 2025, δηλαδή σε λιγότερο από τρία χρόνια. Αν παρθούν αυτές οι κρίσιμες αποφάσεις σε κυβερνητικό επίπεδο τότε θα τεθεί και το τρίτο σημαντικό ερώτημα: Που θα μπορούσε να διοργανωθεί το Ελληνικό Grand Prix;

Είναι γνωστό πως για λόγους ασφαλείας οι αγώνες του Moto GP απαιτούν πίστα, δεν μπορούν να γίνουν σε δημόσιους δρόμους όπως οι αγώνες F1. Θα πρέπει λοιπόν να ληφθεί σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο μια απόφαση για την κατασκευή πίστας προδιαγραφών FIA 1 ώστε να φιλοξενηθεί ένας τέτοιος αγώνας.

Η δημιουργία μιας πίστας είναι μια σημαντική επένδυση για την Ελλάδα, ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή που θα κατασκευαστεί. Μια πίστα όπως το Ρικάρντο Τόρμο που φιλοξένησε το σημερινό αγώνα δουλεύει με αγώνες, δοκιμές εξέλιξης, παρουσιάσεις και εκπαιδεύσεις όλο το χρόνο.

Για την υποστήριξη της λειτουργίας της δουλεύουν άμεσα εκατοντάδες άνθρωποι και έμμεσα χιλιάδες. Είναι λοιπόν μια πολύ σημαντική απόφαση για την Ελλάδα μια τέτοια επένδυση.

Αυτό το Σαββατοκύριακο στη Βαλένθια έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα από τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη. Ο χρόνος θα δείξει αν θα αποδειχτεί ιστορικό για το Ελληνικό Grand Prix!

Διαβάστε επίσης:

Το νέο Hyundai Santa Fe ήρθε στην Ελλάδα!

Ιδού το Nissan Z GT4!