Με αφορμή τη χθεσινή pole στο Μοντμελό που αποτέλεσε νέο ρεκόρ για τις μηχανές βλέπουμε που βρίσκονται σε σχέση με τα μονοθέσια.

Όλοι γνωρίζουμε λίγο πολύ ότι οι αγωνιστικές μηχανές είναι πιο αργές από τα μονοθέσια, αλλά το μέγεθος της διαφοράς εντυπωσιάζει. Χτες στις κατατακτήριες δοκιμές των Moto GP στο Μοντμελό της Ισπανίας, μια πίστα όπου πριν λίγες μέρες είχαμε αγώνες F1, F2 και F3 ο Άλεξ Εσπαργκάρο σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:38 χρόνος που αποτελεί νέο απόλυτο ρεκόρ για τα Moto GP. Μάλιστα αξίζει να τονιστεί πως η διαμόρφωση της τελευταίας στροφής είναι διαφορετική χωρίς το σικέιν πράγμα που καθιστά την πίστα πιο γρήγορη από την αντίστοιχη διαμόρφωση της F1.

1

Οι διαφορές όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό γράφημα είναι χαοτικές. Παρότι οι μηχανές είναι σημαντικά πιο ελαφριές έχουν παρόμοια αναλογία kg/ps και υστερούν σημαντικά λόγω αεροδυναμικής και ελαστικών. Τα μονοθέσια έχουν 4 φαρδιά ελαστικά, μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής άρα μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερες δυνάμεις. Ταυτόχρονα η αεροδυναμική του σχήματος πιέζει το μονοθέσιο της F1 με βάρος περίπου 1.5tn στο τέλος της ευθείας του Μοντμελό. Παρότι οι μηχανές ξεπερνούν εκεί τα 360km/h και είναι πολύ πιο γρήγορες από τα μονοθέσια, οι αναβάτες αναγκάζονται να φρενάρουν πολύ νωρίτερα και στρίβουν με λιγότερα km/h λόγω της μικρής επιφάνειας επαφής των ελαστικών.

Οι μηχανές φρενάρουν περίπου 100m πιο νωρίς στο τέλος της μεγάλης ευθείας του Μοντμελό. Τα μονοθέσια της F1 υπερέχουν σημαντικά και στις γρήγορες καμπές όπως η στροφή 3 όπου η ταχύτητα διέλευσής τους αγγίζει τα 240km/h. Οι μηχανές βρίσκονται στο απόλυτο όριο σε πολύ μικρότερη ταχύτητα. Εδώ παίζει κυρίαρχο ρόλο η αεροδυναμική πίεση που κρατά τα μονοθέσια κολλημένα στο έδαφος.

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Lexus UX 300e

Καινούργια BMW X1, 3η γενιά!