Η Ford θα πουλά 600.000 EV ετησίως το 2026, ενώ ταυτόχρονα θα καταστεί ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα έως το 2035.

Ακολουθώντας το δρόμο του εξηλεκτρισμού η Ford τόσο στο σύνολο της Ευρωπαϊκής αγοράς όσο και στη χώρα μας ειδικότερα διαθέτει δύο αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις και δύο plug-in υβριδικές,: Mustang Mach-E και E-Transit αλλά Explorer PHEV, Kuga PHEV.

Η νέα Mustang Mach-E είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φέρνει στο σήμερα τις τεχνολογίες του μέλλοντος ενσωματώνοντας ταυτόχρονα στο DNA της όλη την παράδοση του εμβληματικού ονόματος Mustang.

Με κορυφαίες τεχνολογίες, συνδεσιμότητα επόμενου επιπέδου, μοναδικά στοιχεία σχεδιασμού εντός και εκτός, σπορ χαρακτήρα σε επίπεδο συμπεριφοράς και αμιγή ηλεκτροκίνηση με πέντε διαθέσιμες εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας GT, η νέα Mustang Mach-E έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα και να συναρπάσει τους αγοραστές της. Με λίγα λόγια, η Mustang Mach-E είναι το SUV που γέρνει την ελευθερία, τις επιδόσεις και τον εμβληματικό χαρακτήρα του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και διατίθεται σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις που διαθέτουν αντίστοιχα έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και σε δύο εκδόσεις που σχετίζονται με τη χωρητικότητα της μπαταρίας (Standard Range και Extended Range).

Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη από αυτές εφοδιάζεται με έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 75,7 kWh και η δεύτερη με έναν αντίστοιχο με 98,8 kWh H έκδοση με πίσω κίνηση και την Standard Range μπαταρία αποδίδει 269 ίππους, με την αντίστοιχη με την Extended Range μπαταρία να φτάνει τους 294 ίππους. Οι τετρακίνητες εκδόσεις αποδίδουν 269 και 351 ίππους.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση GT των 487 ίππων, η οποία υπόσχεται μοναδικές συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι, χωρίς συμβιβασμούς στην αυτονομία που φτάνει τα 500 km.

Το E-Transit, ένα έξυπνο όχημα που έρχεται να αυξήσει την παραγωγικότητα των επαγγελματιών και των επιχειρήσεών τους, είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό LCV μηδενικών εκπομπών με τις πιο προηγμένες λύσεις στον τομέα του λογισμικού και μοναδικές υπηρεσίες και επιλογές που έχει εξελίξει για την περίσταση  Ford Pro.

Το E-Transit είναι σχεδιασμένο προκειμένου να καλύπτει μία ευρεία γκάμα περιπτώσεων χρήσης, διαθέτοντας μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 68 kWh, η οποία παρέχει με τη σειρά της ανταγωνιστική αυτονομία έως και 317 km σύμφωνα με τα πρωτόκολλο WLTP.

Οι ικανότητες του E-Transit παρέχονται από τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα του, που αποδίδει ροπή 430 Nm και μέγιστη ισχύ 135 kW ή 198 kW. Οι επαγγελματίες θα εκτιμήσουν δεόντως το ωφέλιμο φορτίο του E-Transit, που δεν επηρεάζεται από τις μπαταρίες, τα πολλαπλά μήκη και ύψη οροφής, καθώς και το εντυπωσιακό μικτό βάρος που κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από 3,5 μέχρι 4,25 τόνους.

Το E-Transit αποτελεί για τις επιχειρήσεις μία πρόταση αγοράς που θα είναι ανταποδοτική ή θα συνεισφέρει στην κερδοφορία τους όσο διάστημα βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία τους.

Εκτός από τη σημαντική εξοικονόμηση κόστος όσον αφορά τα καύσιμα, η Ford Pro εκτιμά ότι το κόστος συντήρησης και επισκευών είναι κατά 40% χαμηλότερο έναντι των ισοδύναμων μοντέλων diesel.

Ταυτόχρονα, η Ford Pro προσφέρει ένα κορυφαίο για την κατηγορία διάστημα συντήρησης ενός έτους, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής κάλυψης, εγγύηση 8 ετών/160.000 km για όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα υψηλής τάσης, καθώς και ένα πακέτο οδικής βοήθειας ηλεκτρικού οχήματος διάρκειας 1 έτους που περιλαμβάνει τη φόρτιση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Προσφέροντας ηλεκτροκίνηση και κατ’ επέκταση την ικανότητα να κινείται αθόρυβα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, άφθονες δόσεις πολυτέλειας για επτά στο σύνολο επιβάτες, αλλά και πραγματικές off-road ικανότητες, το Explorer Plug-In Hybrid είναι ένα επιβλητικό και τολμηρό SUV που είναι σχεδιασμένο για τους φίλους των επιδόσεων και της περιπέτειας.

Το ισχυρότερο υβριδικό μοντέλο της Ford σε ολόκληρη την Ευρώπη συνδυάζει υποδειγματικά έναν V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost, μία μπαταρία 13,6 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα παράγοντας συνολική ισχύ 457 ίππων και ροπή 825 Nm.

Η παράλληλη διάταξη του υβριδικού συστήματος κίνησης επιτρέπει την ταυτόχρονη αξιοποίηση όλης της συνδυασμένης ισχύος και ροπής του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα το νέο Explorer PHEV να είναι σε θέση να προσφέρει επιδόσεις που κόβουν την ανάσα: 0-100 km/h σε 6,0 δευτερόλεπτα και ηλεκτρική αυτονομία 48 km (WLTP).

Συνδυάζοντας την ισχύ των κινητήριων αυτών μονάδων, το Explorer PHEV εντυπωσιάζει και με την ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει έως και τα 2.500 κιλά, χάρη στο πρόγραμμα λειτουργίας Tow/Haul το οποίο εξασφαλίζει στον οδηγό απόλυτο έλεγχο και εμπιστοσύνη.

Tο Intelligent All-Wheel Drive και το Terrain Management System με τα επτά Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes), βοηθούν το μεγάλο SUV της Ford να ανταπεξέρχεται σε όλες τις συνθήκες – από ασφάλτινες διαδρομές και off-road μονοπάτια, μέχρι λάσπη, χιόνι και άμμο. Την ίδια ώρα οι επιβάτες του ταξιδεύουν άνετα σε τρεις σειρές καθισμάτων, απολαμβάνοντας ένα εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό και άπλετους στην κυριολεξία χώρους.

Μάλιστα, με την αναδίπλωση τόσο της δεύτερης όσο και της τρίτης σειράς, το Explorer PHEV εξασφαλίζει πάνω από 2.200lt χώρου φόρτωσης, επίδοση η οποία αποδεικνύεται ιδανική για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού.

Το Kuga PHEV συνδυάζει τον προηγμένο βενζινοκινητήρα 2.5lt της Ford που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, με την αθόρυβη κίνηση μηδενικών εκπομπών ρύπων σε μια ποικιλία οδηγικών σεναρίων που του προσφέρει ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, η γεννήτρια και η μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh.

Η τελευταία μπορεί να φορτίζεται αυτόματα ακόμα και εν κινήσει, μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης της Ford. Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε αλλά και πώς να αξιοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας τα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga PHEV αυτόματα επιστρέφει στη λειτουργία EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας.

Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230V ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση ηλεκτρική αυτονομία 56 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP.

Για να είναι η φόρτιση στο σπίτι όσο το δυνατόν ταχύτερη, μπορεί να εγκαταστήσει κανείς τον επιτοίχιο φορτιστή Ford Wallbox. Από εκεί και πέρα, με δυνατότητα φόρτισης από 0-100% σε λιγότερο από 3,5 ώρες, ο φορτιστής Ford Wallbox είναι σε θέση προσφέρει πολύ μικρότερους χρόνους φόρτισης σε σύγκριση με μια απλή οικιακή πρίζα. Οι οδηγοί του Kuga PHEV μπορούν να εντοπίζουν τους σταθμούς φόρτισης, ακόμα και να ενημερώνονται για το ιστορικό φόρτισης ώστε να έχουν μια συνολική εικόνα της ενέργειας που έχει καταναλωθεί καθώς και της απόστασης που έχει διανύσει το Kuga PHEV αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Διαβάστε επίσης

Επετεύχθη μείωση 89% των εκπομπών CO2!