Δοκιμάζουμε το μικρό της Mitsubishi ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για αστικές μετακινήσεις.
Το Space Star διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας B, τα supermini λόγω του ότι δε φτάνει τα 4m. Αυτοί οι 15 πόντοι ή και παραπάνω για κάποιους ανταγωνιστές του, μπορεί να κάνουν τη διαφορά, καθώς το Space Star δεν υπολείπεται σε χώρους. Οι σχεδιαστές της Mitsubishi έχουν κάνει όλα όσα είναι απαραίτητα ώστε να γίνει η βέλτιστη αξιοποίηση χώρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Πράγματι μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 μεγαλόσωμους επιβάτες χωρίς συμβιβασμούς. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η μεγάλη απόσταση που έχουν τα κεφάλια τους από την οροφή του αυτοκινήτου, απόσταση που συναγωνίζεται αυτή του L200.
Είναι ξεκάθαρο πως στο Space Star έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για εξοικονόμηση ώστε η τελική τιμή να είναι δελεαστική. Μην ξεχνάμε πως το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει το μοντέλο εισαγωγής για έναν νέο άνθρωπο στη γκάμα της Mitsubishi. Επιπρόσθετα η οικογένεια που είναι ευχαριστημένη από το Eclipse Cross ή το Outlander προφανώς θα επέλεγε το Space Star για δεύτερο αυτοκίνητο.
Πράγματι η εταιρική ταυτότητα είναι ξεκάθαρη εμπρός με την χαρακτηριστική “ασπίδα” της Mitsubishi. Το σχήμα είναι μελετημένο αεροδυναμικά πράγμα που συντελεί στο χαμηλό επίπεδο θορύβου στο ταξίδι σε ταχύτητες έως 130km/h, το νόμιμο όριο δηλαδή στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.
Ναι ταξιδέψαμε με το Mitsubishi Space Star, συμπληρώσαμε περισσότερα από 500km πίσω από το τιμόνι του σε Αττική, Οδό, Ολυμπία Οδό, Μορέα. Τηρουμένων των αναλογιών το ταξίδι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθότι το Space Star δεν έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει αλλά για να ελίσσεται εντός πόλης.
Πίσω παρατηρούμε έναν νέο, φαρδύτερο, πιο τονισμένο προφυλακτήρα, που δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας, χάρη στις αναλογίες του συνεπικουρούμενος από τη νέα σχεδίαση των πίσω φώτων (LED) σχήματος L. Η συνολική αίσθηση σφραγίζεται από τη μεγάλη αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο, φως στοπ, ψηλά τοποθετημένο, που συμβάλλει επίσης στην καλύτερη αεροδυναμική του αμαξώματος (Cd: 0.27).
Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση των 1.2lt/80PS που συνδυάζονταν με αυτοματοποιημένο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Υπάρχει και κινητήρας ενός λίτρου με απόδοση 71PS. Αμφότεροι είναι ατμοσφαιρικοί 3κύλινδροι βενζίνης με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi και σύστημα Auto Stop & Go. Από τους μηχανικούς της Mitsubishi έχει γίνει εξαιρετική δουλειά όσο αφορά στην έδραση του μοτέρ, δεν υπάρχουν δευτερογενείς κραδασμοί ή ταλαντώσεις στο ρελαντί. Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για 3κυλινδρο μοτέρ, παρά μόνο από την τραχύτητα του και μόνο στη φάση τέρμα γκάζι.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition κ.λπ. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η έκδοση Invite που φτάνει στις 14.250 ευρώ με το CVT. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονταν ακόμη ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά 175/55 σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης, φιμέ πίσω τζάμια, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οθόνη αφής 7 ιντσών, καρό ύφασμα.
Στο εσωτερικό τα πλαστικά είναι σκληρά όμως ο κάτοχος Mitsubishi είναι βέβαιος για την αντοχή και τη συναρμογή τους. Η οθόνη αφής 7 ιντσών διαθέτει το σύστημα Smartphone-linked Display Audio (SDA) της Mitsubishi που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Απαιτείται σύνδεση με καλώδιο στη θύρα USB. Το σύστημα είναι εύκολο και φιλικό στη χρήση. Η θέση του οδηγού είναι φυσιολογική με καλή ορατότητα. Παρότι το ύψος μου ξεπερνά τα 185 cm δε δυσκολεύτηκα να ρυθμίσω το κάθισμα στα μέτρα μου. Μέσα στην πόλη το Space Star είναι στο στοιχείο του. Όσο δεν πατάς το γκάζι τέρμα, δεν ακούς το μοτέρ, ούτε νιώθεις το αυτόματο κιβώτιο. Όντας ατμοσφαιρικός ο κινητήρας δεν έχει ροπή χαμηλά, οπότε αν θες να προσπεράσεις πρέπει να πατήσεις το γκάζι.
Εκεί αρχίζει ο θόρυβος του κινητήρα που συνδυάζεται με το θόρυβο του κιβωτίου, έχεις την αίσθηση πως κάνεις κάτι παράταιρο. Παραδόξως το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, είναι αρωγός στην προσπάθεια επιτάχυνσης που εν τέλει ολοκληρώνεται με επιτυχία. Εν τέλει δεν σου λείπει το γκάζι. Φρέναρα οριακά από τα 120km/h σε άδειο κατηφορικό βρεγμένο δρόμο. Κανένα δράμα το Space Star είναι σταθερό και ασφαλές. Ο μικρός κύκλος στροφής είναι σημαντικός στην πόλη και η μικρή κατανάλωση καυσίμου οφείλεται στο χαμηλό βάρος και στις χαμηλές στροφές που εν τέλει κινείσαι αποφεύγοντας θορύβους και επιταχύνσεις.
Το Space Star δεν έχει φτιαχτεί για να προσφέρει συγκινήσεις αλλά λύσεις. Σ’ αυτό το πλαίσιο αντιλαμβάνεσαι και το ποσοστό αντίδρασης της ανάρτησης που γίνεται αντιληπτό στο εσωτερικό. Για να μείνει το βάρος κάτω από τα 900kg προφανώς έχουν γίνει θυσίες και στη μόνωση. Εντός πόλης είναι μια λύση πιο οικονομική από τον ανταγωνισμό και έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα: Αξιοπιστία, οικονομία, μέγεθος, ευελιξία. Αν ειδικά έχετε διαθέσιμο χώρο στάθμευσης κάτω από 4m και δεν θέλετε να συμβιβαστείτε με αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας, είναι ίσως η χρυσή τομή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Μitsubishi Space Star 1.2lt/80PS
Κινητήρας: 1200 cc
Ισχύς: 80 PS/6.000 rpm
Ροπή: 10,8 kgm/5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13.5 sec
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.0 l/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 105 gr/km (WLTP)
Βάρος: 905 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.845/1.665/1.505 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Χώρος αποσκευών: 235 lt.
Τιμή: από 10.390 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής 14.250)