Εξαιρετικά σπάνια, έως ποτέ θα πάρω δεύτερη φορά ίδιο όχημα για δοκιμή: Τόσα πολλά μοντέλα, τόσος λίγος χρόνος. Το L 200 παρουσιάστηκε πέρυσι το φθινόπωρο στο Μαίναλο, το πήγα πίσω εκεί στα χιόνια στις γιορτές και το έζησα αρκετά.
Το φετινό καλοκαίρι ήταν προφανώς διαφορετικό: Δεν έπαιζε πλοίο ή αεροπλάνο ή διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο. Οπότε ήταν μια ευκαιρία να πραγματοποιήσω μερικά πράγματα που χρόνια τριβέλιζαν το μυαλό μου, αλλά ποτέ δεν έβρισκα το χρόνο ή δεν είχα τις δυνατότητες.
Το Mitsubishi L200 είναι προφανώς ένα εργαλείο δουλειάς, για τον αγρότη, το κτηνοτρόφο, τον επαγγελματία. Μπορεί όμως να μετατραπεί και σε εργαλείο εναλλακτικού τρόπου ζωής. Κακά τα ψέματα είναι το πιο ικανό/αξιόπιστο off road όχημα που μπορείς να αγοράσεις σήμερα στην Ελλάδα.
Πάνω από την Αλέα κινούμενοι για Φροσιούνα, στο εκκλησάκι ξεκινά ένας κακοτράχηλος χωματόδρομος που σε φέρνει 500m από την κορυφή του Αρτεμισίου. Η θέα από εκεί πάνω σε αποζημιώνει όπως μπορείτε να δείτε στο τέλος του βίντεο.
Πρόκειται για το νέο Pajero με καρότσα. Το Mitsubishi L200 δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει ούτε σε πολυτέλεια, ούτε σε ικανότητα κίνησης off road από το θρυλικό μοντέλο της μάρκας που έγραψε ιστορία στους αγώνες αντοχής. Οι μηχανικοί της εταιρείας αξιοποίησαν όλη τη γνώση που αποκόμισαν στις ειδικές διαδρομές και έφτιαξαν μια ανάρτηση ισοπεδωτική. Τη συνδυάζουν μάλιστα με την πιο αποτελεσματική τετρακίνηση που έφτιαξαν ποτέ την Super Select 4WD-II.
Συμπληρώσαμε πίσω από το τιμόνι του L200 πάνω από 2500km αυτές τις μέρες, τελευταίες των διακοπών. Ταξιδέψαμε σε αυτοκινητόδρομο, κινηθήκαμε σε επαρχιακό δρόμο, σε ήπιο χωματόδρομο, σε απάτητο κακοτράχαλο μονοπάτι γεμάτο νεροφαγώματα, σε αμμόλοφους, βγήκαμε ακόμη και εκτός δρόμου στα οροπέδια του Μαινάλου.
Στο ταξίδι, το L200 δεν υστερεί σε τίποτα σε σχέση με ένα SUV: Δερμάτινο σαλόνι, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, paddles πίσω από το τιμόνι, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, διατηρητής ταχύτητας (cruise control).
Η αεροδυναμική του είναι μελετημένη και σε ταχύτητες σύννομες δεν αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε φορτηγό αλλά σε πολυτελές SUV. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, εάν έχεις την κίνηση μόνο πίσω (2Η) χρειάζεται λίγη σύνεση αλλά σε οικογενειακό ρυθμό δε σε προβληματίζει τίποτα.
Αν επιλέξεις από τον εύχρηστο περιστροφικό διακόπτη 4κίνηση (4Η ακόμη κι αν κινείσαι μέχρι 100km/h) το κράτημα αλλάζει και μπορείς να είσαι πιο επιθετικός (αναίτια, δε φτιάχτηκε γι’ αυτό). Είναι εντυπωσιακό όμως το πως συμπεριφέρεται το θηρίο των 2.2tn και 5.2m. Πατάει καλά, βάζει τη μούρη μέσα και κρατά πεισματικά την πορεία του σε ταχύτητες πέρα από κάθε λογική.
Η ανάρτηση ισοπεδώνει κάθε είδους ανωμαλία και η ροπή του πετρελαιοκινητήρα διαλύει κάθε αμφιβολία για τη συνέχεια. Το L 200 βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, σε βατό χωματόδρομο.
Το Super Select 4WD-II με το κεντρικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H. Το πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος βελτιώνει τις συνολικές off-road επιδόσεις του οχήματος. Επιπλέον υπάρχουν χαρτογραφήσεις GRAVEL, MUD/SNOW, SAND και ROCK (μόνο σε 4LLc). Χρησιμοποιώντας έλεγχο ισχύος, κιβωτίου και πέδησης μέσω των Active Stability Control και Traction Control, το σύστημα ρυθμίζει το ποσοστό ολίσθησης του εκάστοτε τροχού σε δύσκολες συνθήκες.
Τα ελαστικά AT20 της Geoland που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας αποδείχτηκαν ικανά σε τέτοιες συνθήκες: Βυθιστήκαμε στην άμμο της Βοϊδοκοιλιάς δοκιμάσαμε και το HDC (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου) στους αμμόλοφους. ΤΟ HDC διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, στην κατηφόρα μπορείς να επιλέξεις από 2 – 20km/h.
Η επιθυμητή ταχύτητα ρυθμίζεται από την υδραυλική μονάδα ελέγχου των Active Stability Control και Traction Control εφαρμόζοντας την κατάλληλη πίεση πέδησης. Το πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος βελτιώνει τις συνολικές off-road επιδόσεις του οχήματος. Επιπλέον υπάρχουν χαρτογραφήσεις GRAVEL, MUD/SNOW, SAND και ROCK (μόνο σε 4LLc).
Φορτωμένο το L200 αποκτά πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα αποκαλύπτοντας το εύρος δυνατοτήτων της ανάρτησής του. Μάλιστα χάρη στα φύλλα σούστας στον πίσω άξονα, διατηρεί αξιοσημείωτα επίπεδα άνεσης παρά το φορτίο.
Στην καρότσα 2.5m2 μπορείτε να φορτώσετε πράγματα βάρους έως 1 τόνο ή/και να ρυμουλκήσετε βάρος έως 3.5tn. Εμείς βάλαμε καυσόξυλα βάρους 680kg. Προφανώς το πίσω μέρος «έκατσε» και η οδήγηση απέκτησε τελείως διαφορετική διάσταση: Αργά, προσεκτικά, χωρίς φρένο.
Το L 200 διατίθεται τόσο σε Club Cab όσο και σε Double Cab (5θεσιο) με τιμές που ξεκινούν από τις 26 χιλιάδες ευρώ και φτάνουν στις 40 χιλιάδες ευρώ ανάλογα την έκδοση και τον εξοπλισμό.
Το L200 6ης γενιάς κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη – στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της Mitsubishi εκτός Ιαπωνίας. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διαθέτει:
– Βελτιωμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής
– Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει χαρτογραφήσεις (λάσπη, άμμος, βράχοι, χιόνι, χαλίκι) και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης“Hill Descent Control”.
– Νέο πετρελαιοκινητήρα 2.2lt/150PS (προδιαγραφών Euro 6d temp)
– Νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
– Αναβάθμιση πλαισίου, φρένων και ανάρτησης
– Βελτιωμένη οδηγική άνεση
Συστήματα ασφαλείας: ελέγχου τυφλής γωνίας (Blind Spot Warning) με υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist), προειδοποίηση οπίσθιας κίνησης (Rear Cross Traffic Alert), περιορισμού επιπτώσεων εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation), περιορισμού πρόσκρουσης σε στενούς χώρους στάθμευσης (Ultrasonic Misacceleration Mitigation System)
– Νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα
– Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mitsubishi L200 2.2lt
Κινητήρας: 2.246 cc
Ισχύς: 150PS/ 3.500 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2000 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,4 sec
Τελική ταχύτητα: 174 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 9. 1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 2.030 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.225/1.815/1.780 mm
Μεταξόνιο: 3.000 mm
Χώρος αποσκευών: 2,5m2
Εκπομπές CO2: 226 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 105 €
Τιμή: από 26.500€ (αυτοκίνητο δοκιμής 40.100€)
Επιστρέφοντάς το στις εγκαταστάσεις του Σαρακάκη, δίπλα στην ολοκαίνουργια έκθεση, αισθάνθηκα μια πρωτόγνωρη μελαγχολία. Δεν μπόρεσα να ξεκαθαρίσω αν οφείλονταν στο τέλος των διακοπών ή στον αποχωρισμό με το L 200. Προφανώς σε μια άλλη ζωή, μακριά απ’ την Αθήνα, θα ήταν επιλογή μου.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση