Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, φτάσαμε στο μη παρέκει. Οι βροχές ξεκίνησαν τι περιμένετε για να αλλάξετε λάστιχα;

Η αλλαγή ελαστικών είναι επιβεβλημένη αν τα χρησιμοποιείτε ήδη 4 χρόνια ή έχετε ξεπεράσει τις 40.000km. Πιθανόν σε περιπτώσεις σπορ αυτοκινήτων και εξειδικευμένων ελαστικών η αντικατάσταση να πρέπει να γίνει νωρίτερα. Είναι βέβαιο πως δεν πρέπει να γίνει αργότερα σε καμία περίπτωση ακόμη κι αν οι αυλακώσεις των ελαστικών διατηρούν βάθος πάνω από 1.5mm που ορίζει ο νόμος. Αυτό γιατί στη χώρα μας οι θερμοκρασιακές μεταβολές που φτάνουν ή και ξεπερνούν τους 45 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια ενός έτους επηρεάζουν έντονα την ελαστικότητα της γόμας. Οπότε τα ελαστικά πρακτικά δεν προσφέρουν κράτημα. Ξέρω καλά την νοοτροπία- υπεκφυγή «εγώ δεν τρέχω». Ξέρω καλά επίσης ότι την κρίσιμη στιγμή, σε ένα έκτακτο φρενάρισμα ή σε μια απρόβλεπτη κατάσταση πάνω στη στροφή το λάστιχο θα σας προδώσει. Ξέρω καλά ότι μετά θα φταίει η κακιά η ώρα, ο άλλος που πετάχτηκε, αυτός που φύτεψε το δέντρο αλλά σε καμία περίπτωση δε θα φταίτε εσείς που δεν αλλάξατε λάστιχα. Εγώ τα είπα και νίπτω τας χείρας μου.

λάστιχα

Έστω λοιπόν ότι το αποφασίσατε και πάτε να βάλετε λάστιχα. Καλό είναι να διατηρήσετε τις διαστάσεις που όρισε μετά από μελέτη της ανάρτησης ο κατασκευαστής. Αν οπωσδήποτε θέλετε ν’ αλλάξετε διάσταση οφείλετε να διατηρήσετε χωρίς καμία ανοχή τη συνολική διάμετρο του ελαστικού. Αυτή την υπολογίζετε: Συνολική Διάμετρος Ελαστικού= 2 χ (πλάτος χ προφίλ / 100) + (διάσταση ζάντας χ 25.4). Π.χ. για ελαστικό: 255/50 R16: 2χ(255 χ 50 / 100) + (16 χ 25.4) = 661.40mm. Πρέπει να διατηρήσετε το 661.4 mm. Καλό είναι να γνωρίζετε πως το πιο φαρδύ ελαστικό αυξάνει την κατανάλωση. Εντάξει βελτιώνει και το κράτημα, βέβαια προσωπικά θεωρώ πως για σύννομη μετακίνηση σε δημόσιο δρόμο αν ξέρεις να οδηγείς με γραμμές δε χρειάζεσαι φαρδύτερο ελαστικό.

H ενεργειακή ετικέτα δείχνει το θόρυβο, την ικανότητα φρεναρίσματος στο βρεγμένο και την τριβή (αντίσταση κύλισης). Ελαστικό με ΑΑΑ δεν υπάρχει καθώς ο θόρυβος και η αντίσταση κύλισης συνδέονται και αυξάνονται ανάλογα.

Φτάσατε λοιπόν στο πρατήριο ελαστικών. Τι λάστιχο θα βάλετε; Υπάρχουν οι μεγάλοι κατασκευαστές τους αναφέρω αλφαβητικά: Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Hankook, Michelin, Pirelli, Toyo, Yokohama. Διαλέξτε αυτό που σας κάνει. Μην ακούτε το «μάστρο Μήτσο» δεν ξέρει ποιο είναι το καλύτερο δεν τα έχει δοκιμάσει στο αυτοκίνητό σας. Το μόνο που ξέρει είναι το περιθώριο κέρδους που έχει από κάθε εταιρεία. Υπάρχουν και άλλα ελαστικά no name που είναι φθηνότερα. Σας προτρέπω να τα αποφύγετε, γιατί δεν είναι αρκετά εξελιγμένα. Ως αποτέλεσμα ζυγίζουν διπλάσια και αυτό επηρεάζει σημαντικά την αδράνεια του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης, αυξάνουν την κατανάλωση και μετά από 40.000km θα σου έχει κοστίσει σε καύσιμο περισσότερο απ’ ότι εξοικονόμησες.

Αντίθετα αν βάλεις ένα ελαστικό από τους μεγάλους κατασκευαστές με χαμηλή αντίσταση κύλισης τότε μπορείς να εξοικονομήσεις από το καύσιμο την αξία του σετ. Αν θεωρήσουμε μια μέση κατανάλωση τα 10lt/100km τότε θες 170 ευρώ για 1000km και 6800 για 40.000km. Με 5% μείωση της κατανάλωσης λόγω χαμηλής τριβής (κατηγορία Α) έχεις γλυτώσει 340 ευρώ. Να το καινούργιο σετ. Καλοφόρετο!

Διαβάστε επίσης:

EKO ACROPOLIS RALLY: Ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Με Wrangler στο κέντρο της πόλης!

Γιατί θα ακριβύνουν τα αυτοκίνητα – Μεγάλες αυξήσεις και στα μεταχειρισμένα