Η Mini είναι μια μάρκα που εξελίσσεται με διαφορετικό τρόπο μέσα στο χρόνο.
Το βασικό σχήμα παραμένει παρόμοιο τα μοντέλα πληθαίνουν, οι νέες τεχνολογίες εφαρμόζονται και η συναισθηματική σχεδίαση σε συνδυασμό με τη φιλοσοφία του απέριττου διατηρούν έναν μοναδικό χαρακτήρα.
Σημειώστε 3θυρο, 5θυρο, Cabrio, Clubman, Countryman Phev, Mini Electric. Στον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο έχει διαμορφωθεί σ’ ένα κομμάτι της αχανούς έκτασης, το Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου. Στις εγκαταστάσεις του φιλοξενήθηκε η παρουσίαση της Mini.
Για όσους αρέσκονται σε ιστορικά στοιχεία η Cooper ιδρύθηκε από τον Τζον Κούπερ το 1946. Ο συμπατριώτης μας Άλεξ Ισιγόνης σχεδίασε το 1959 το κλασσικό Mini.
Δυο χρόνια αργότερα ο Τζον Κούπερ ξεκίνησε την παραγωγή των Mini Cooper. Το 2000 η Cooper πέρασε στην οικογένεια της BMW.
Σήμερα η φίρμα συνεχίσει να παράγει 3θυρο John Cooper Works το οποίο φορά έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 231PS. Ξεχωρίζει από τα πιο ταπεινά 3θυρα μοντέλα από την κόκκινη οροφή και τους κόκκινους καθρέπτες.
Εκδόσεις JCW υπάρχουν και στα Countryman, Clubman μόνο που εδώ η απόδοση ανεβαίνει στα 306PS.
Το 3θυρο Mini διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με 184PS. Ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιεί τον εμπρός άξονα, δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων και στην διαδρομή με αποφυγή εμποδίου και κύκλο (parkour) πήγαινε πολύ εύκολα, πολύ γρήγορα. Στα χέρια μου δε ήταν το ταχύτερο από όλα τα Mini σ’ αυτή τη διαδικασία. Σε γοητεύει η απλότητά του, κολακεύεται από το χαμηλό κέντρο βάρους καθώς οι μπαταρίες (28.9kwh) βρίσκονται στο πάτωμα και κυρίως είναι σεταρισμένο για να οδηγείται. Ηλεκτρικό μεν, αυθεντικό Mini δε!
Αντίστοιχα το επαναφορτιζόμενο (plug in hybrid) Countryman με μπαταρία χωρητικότητας 10kwh φαντάζει η ιδανική λύση για τον οικογενειάρχη που δε βλέπει τη στιγμή να δραπετεύσει από την πόλη. Εντός αυτής κινείται καθημερινά ηλεκτρικά με αυτονομία 50km, εκτός αυτής έχει ένα τετρακίνητο όχημα 220PS με χώρο αποσκευών που φτάνει σε διθέσια διαμόρφωση τα 1275lt.
Οι τιμές στην οικογένεια των Mini ξεκινούν από τις 20.500 ευρώ για το 3θυρο One, μια τίμια επιλογή με 102PS και φτάνουν τις 54.350 ευρώ για το τετρακίνητο Countryman JCW. Αυτό που διαπιστώσαμε στην παρουσίαση είναι πως όποιο και να επιλέξεις, στοιχεία όπως η καθαρόαιμη οδική συμπεριφορά και η συναισθηματική σχεδίαση κυριαρχούν. Προσωπικά δεν θα το συνδύαζα με ελαστικά προφίλ μικρότερο από 50 ή το πολύ 45 για λόγους άνεσης. Αυτό δε που μου αρέσει περισσότερο είναι το Clubman.
Γνωρίζω καλά πως η οικογένεια των Mini είχε, έχει και θα έχει φανατικούς θιασώτες. Οι περισσότερες τα επιλέγουν για το στυλ, κάποιοι για την απήχηση που έχει και λίγοι (εδώ είμαι εγώ) για την σπορ οδική συμπεριφορά και αίσθηση. Αυτό που διαπίστωσα στην πράξη στο «Mini Together» είναι πως όποιο και να επιλέξεις διαθέτει τα ίδια βασικά συστατικά. Οπότε ελεύθερα…
Ακόμη και το Mini Cabrio διατηρεί όλα τα σπορ χαρακτηριστικά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει