Συμπλήρωσα συνολικά 600km μέσα σε 8 ώρες με το νέο mini Cooper S. Πήγα ήρθα ατσαλάκωτος σα να οδηγούσα BMW. Στη νέα ανανεωμένη του μορφή είναι εξαιρετικά άκαμπτο και δεν κοπανάει (πολύ). Τολμώ να πω στην normal χαρτογράφηση (MID) δεν κοπανάει καθόλου ενώ στο Sport θέλει λίγο αντοχή αν ο δρόμος είναι κακός.
Οφείλω να θυμίσω πως δεν βρίσκομαι στην πρώτη μου νιότη. Είμαι ένας τυπικός 50αρης, ύψους 1.85cm, 100kg προφανώς το lifeystyle του 3θυρου Mini αφορά περισσότερο την κόρη μου απ’ ότι εμένα. Τούτου δοθέντος δεν μπορεί να σε αφήσει ασυγκίνητο, η προσοχή στην λεπτομέρεια, η ποιότητα της κατασκευής, η στιβαρότητα. Το Mini ανανεώθηκε πρόσφατα, παραμένοντας Mini.
Μεγάλωσε η εμπρός μάσκα, οι προφυλακτήρες έχουν περισσότερη δραματοποίηση με έντονες ακμές, έχει νέους χρωματικούς συνδυασμούς τα πίσω φώτα LED παραπέμπουν στην βρετανική σημαία ενώ ο μη λειτουργικός αεραγωγός στο καπό παραμένει σήμα κατατεθέν των εκδόσεων S.
Στο εσωτερικό εντυπωσιάζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων – το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και head up display – το ανασχεδιασμένο τιμόνι με τους νέους διακόπτες. Η στρογγυλή οθόνη πολυμέσων είναι αφής και φωτίζεται περιμετρικά ανάλογα το πρόγραμμα χαρτογράφησης. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι υποφερτές, η εργονομία πολύ καλή, όπως και η ποιότητα κατασκευής.
Η σχεδίαση συναισθηματική εγκλωβίζει και εθίζει. Ρύθμισα το κάθισμα του οδηγού στις διαστάσεις μου και προσπάθησα ανεπιτυχώς να καθίσω πίσω. Οι πίσω θέσεις αφορούν μικρόσωμα άτομα, με την προϋπόθεση ότι και ο οδηγός θα είναι ανάλογων διαστάσεων.
Βέβαια αν θες χώρους υπάρχει το 5θυρο, υπάρχει και το Clubman ή το Countryman. Το 3θυρο με μήκος κάτω από 4m δεν απευθύνεται σε οικογένειες, αυτό έπεται. Ειδικά στην δίλιτρη έκδοση Cooper S με τα 178PS απευθύνεται σε ανήσυχους/ες που ενδιαφέρονται για την οδήγηση:
«Γιατί μείωσαν την ισχύ κατά 14PS;» με αιφνιδιάζει μια σικίσιμη πιτσιρίκα. Δεν την έπεισα πως τώρα είναι πιο ομοιογενές το σύνολο, ούτε ότι μειώθηκαν αντίστοιχα κατανάλωση/ρύποι, έφυγε αναψοκοκκινισμένη. Η αλήθεια είναι όμως ότι πουθενά δε λείπει η δύναμη ή το τράβηγμα, τουναντίον.
Έφυγα από Αθήνα αξημέρωτα (σ.σ: πατέρα τα μνημόσυνα ξεκινούν πάντα δέκα παρά δέκα) με κατεύθυνση προς Κάστρο, Λειβαδιά, Αράχωβα, Δελφούς, Άμφισσα, Βουνιχώρα. Στην Εθνική Οδό με ταχύτητες στα όρια του ΚΟΚ ήτοι 130 – 140km/h το 3θυρο Mini θυμίζει BMW στο ταξίδι: Αθόρυβο, άκαμπτο, άνετο ναι δεν κοπανάει πουθενά με την χαρτογράφηση στο normal.
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε ελαστικά 235/40/18 μια καλή ισορροπία κρατήματος – άνεσης. Μάλιστα φορούσε καλαίσθητες ζάντες που έδιναν την αίσθηση της ταχύτητας/κίνησης ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο.
Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι μια ποιοτική επιλογή που αποδίδει. Βγαίνοντας από το Κάστρο οι ανομοιομορφίες του δρόμου, δίνουν μια άλλη αίσθηση της ρύθμισης που έχει η ανάρτηση: Όχι δεν είναι δυσάρεστο, τουναντίον πρόκειται για ευχάριστη έκπληξη. Ούτε τα σφραγίσματα ξαναμέτρησα, ούτε πέτρα στα νεφρά ένιωσα, εκτός κι αν δεν έχω! Το μόνο που μέτρησα ήταν η ικανοποιητική ταχύτητα αλλαγής σχέσεων στο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Αρχίζουν οι στροφές, αρχίζουν τα ωραία: Ανηφορίζοντας για Αράχωβα, κατηφορίζοντας μετά τους Δελφούς, από Άμφισσα για Βουνιχώρα, ευχαριστήθηκα οδήγηση! Μεστό γεμάτο γκάζι, ακριβές τιμόνι, απίστευτο κράτημα, ρυθμίσιμο πίσω μέρος, γραμμικά ανθεκτικά φρένα σου εμπνέει εμπιστοσύνη να πιέσεις στο όριο. Το οποίο για να είμαστε ειλικρινείς είναι πολύ πάνω από τα όρια του ΚΟΚ, του άδειου δρόμου και της λογικής.
Το Mini Cooper S είναι καθαρόαιμο έχει φτιαχτεί για να οδηγείται. Για να βρεις τέτοια αίσθηση οδήγησης πρέπει να επενδύσεις τριπλάσια χρήματα και να έχεις ανάλογο κόστος χρήσης: Φρενάρεις, δε μπρουμουτίζει, κοιτάς που θες να πας, στρίβεις το τιμόνι, ακολουθεί, δίνεις γκάζι σταδιακά, λυσσά στην έξοδο εκτοξεύοντάς σε στην επόμενη ευθεία. Ανάσα και πάμε πάλι…
Κατηφορίζοντας από Βουνιχώρα για Γαλαξίδι ο δρόμος έχει φοβερή θέα αλλά και προκλητικά πέταλα. Από Γαλαξίδι για Ιτέα ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους, περνώντας από πανέμορφα κολπάκια: «Ωραία καταπράσινα νερά» ακούω από τη συνοδηγό, δεν πρόλαβα να τα δω. Ανηφορίζοντας προς Δεσφίνα, απολαμβάνω την κορυφαία κατευθυντικότητα του τιμονιού τηρώντας γραμμές και χαράζοντας τροχιές.
Η χαρά του οδηγού: «Στρίψε κι άλλο θα τ’ αντέξω» μου ψιθυρίζει το Mini και με παρασύρει. Το ψιλόβροχο και τα πρώτα σπίτια του Διστόμου μ’ επαναφέρουν στην τάξη: «Τι ωραία, τραλαλά είμαστε καλά παιδιά». Ευθύβολο, ρυθμίσιμο, παιχνιδιάρικο, άξιο της εμπιστοσύνης που του έδειξα, τι άλλο να πω, δε ξέρω…
Το Mini Cooper S απαλλαγμένο από τα προβλήματα νεότητας (άνεση, ακαμψία) απευθύνεται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για σπορ οδήγηση. Μη γελιέστε πρόκειται για καθαρόαιμο με τρέντι εμφάνιση που ελκύει ετερώνυμα και μιλά σε μη μυημένους. Παρότι η οικογενειακή υποχρέωση που είχα στη Βουνιχώρα δεν ήταν ευχάριστη γύρισα στην Αθήνα χαμογελώντας.
Δύσκολο στις μέρες μας να σου φτιάξει τη διάθεση η οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, σε τέτοια τιμή μάλιστα: Mini Cooper S έχεις τον θαυμασμό ενός 50αρη που μεγάλωσε σε μια άλλη εποχή. Τότε που μιλούσαν για κινητήρες και αναρτήσεις και όχι για οθόνες και συνδεσιμότητα. Ταυτόχρονα έχεις και το θαυμασμό της κόρης του, για τη σχεδίαση, το συναίσθημα και την τεχνολογία.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Mini Cooper S
Κινητήρας: 1.998 c.c
Ισχύς: 178 PS/5.000 – 5.500
Ροπή: 28,7 kgm/1.350 – 4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 140 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 168 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3876 x 1.727 x 1.414 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Βάρος: 1.281 kg
Χώρος αποσκευών: 211 – 731lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: 26.560 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq
- Αριστείδης Πίττας: Η EuroDry ενισχύει τον στόλο της με δύο σύγχρονα ultramax
- Θεοδωρικάκος, ενόψει Black Friday: Ελέγχονται πάνω από 100 μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων – Αφορούν πάνω από 10.000 κωδικούς»