H Μεθώνη της Μεσσηνίας απέχει 300km από την Αθήνα και αποτελεί έναν εξαιρετικό καλοκαιρινό προορισμό. Βρίσκεται σ’ ένα μοναδικό σημείο στο νοτιοδυτικό άκρο της ηπειρωτικής Ελλάδος. Αν κάθεσαι στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου που βρίσκεται εντός του κάστρου μπορείς να δεις την πανσέληνο του Αυγούστου να αναδύεται από τη Φοινικούντα την ώρα που ο ήλιος δύει στο Ιόνιο.

Το κάστρο της Μεθώνης έχει ιστορία αιώνων και στα μάτια μου είναι έναν μοναδικό ακίνητο που θα μπορούσε να διαμορφωθεί σε θεματικό πάρκο για να φιλοξενεί συνέδρια, παρουσιάσεις, εκδηλώσεις, εκπαιδεύσεις και αναπαραστάσεις. Η Μεθώνη αποτελεί εξαιρετικό γαστρονομικό προορισμό και φημίζεται για τις μελιτζάνες, τα φραγκόσυκα και το λάδι της.

Το Mini στην παραλία της Μεθώνης με φόντο το κάστρο.
Το Mini στην παραλία της Μεθώνης με φόντο το κάστρο.

Υπάρχουν αρκετές επιλογές διαμονής και παραθαλάσσιας διασκέδασης κυρίως για οικογένειες. Φτάνεις σχετικά εύκολα κινούμενος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο ως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και από κει οπλίζεσαι με υπομονή για τα τελευταία 75km επαρχιακού δρόμου που έχει βελτιωθεί τελευταία, χρειάζεται όμως ακόμη υπομονή. Με αφετηρία τη Μεθώνη υπάρχουν εξαιρετικοί προορισμοί τριγύρω, από την Πύλο, τη Γιάλοβα, τη Σφακτηρία, το Ρωμανό αλλά και την Σαπιέντζα απέναντι από το κάστρο.

Ταξιδέψαμε προς αυτό τον αγαπημένο προορισμό με το ανανεωμένο 5θυρο Mini. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τον 3κυλινδο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 136PS που συνδυάζονταν με αυτοματοποιημένο κιβώτιο τύπου Steptronic. Είχα την ευκαιρία να φωτογραφήσω το Mini με φόντο το κάστρο. Η διαδικασία μου δημιούργησε το εξής ερώτημα: Το απέριττο στυλ σχεδίασης είναι ανάγκη ή άποψη; Κατέληξα στο πρώτο, σκεφτόμενος τις κατασκευαστικές δυσκολίες των μηχανικών της εποχής που χτίζονταν το κάστρο (1209μ.Χ.). Κατέληξα στο δεύτερο παρατηρώντας το Μini.

Η μεγαλύτερη γρίλια με πάνελ στο χρώμα του αμαξώματος πλαισιώνεται από εισαγωγές αέρα και φώτα με νέα γραφικά LED, ενώ μικρότερες είναι οι αλλαγές πίσω στον προφυλακτήρα και στα Union Jack φώτα. Διατηρείται επίσης η διχρωμία της οροφής με τις γυάλινες επιφάνειες να ενοποιούνται στο μάτι.

Στο ταμπλό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, με τη συνολική εικόνα να παραμένει σύγχρονη αν και λίγο φορτωμένη για τα δεδομένα της εποχής. Τα μαλακά πλαστικά έχουν υψηλή ποιότητα και συναρμογή. Η στρογγυλή οθόνη αφής 8,8” συνδυάζεται με ψηφιακός πίνακας οργάνων και το αναβαθμισμένο infotainment με σύγχρονα γραφικά είναι εύκολο στη χρήση. Η καμπίνα του Mini είναι μίνι όμως στο πεντάθυρο μπορεί να φιλοξενήσει μια 3μελή ή 4μελη οικογένεια, ή δυο νεαρά ζευγάρια. Ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα φτάνει τα 278 lt (+67 lt) οπότε οι επιλογές αποσκευών πρέπει επίσης να είναι απέριττες.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Mini ταξίδευε αθόρυβα και οικονομικά. Το 7αρι αυτόματο κιβώτιο ανεβοκατέβαζε σχέσεις χωρίς να γίνεται αντιληπτό. Ο οδηγός έχει τα περιθώρια ισχύος που του επιτρέπουν να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο προσπέρασμα. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7 lt/100 km, όμως στον αυτοκινητόδρομο έπεσε κάτω από 6,5 lt/km. Το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι χαμηλό και η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ανωμαλίες όσο δεν είναι πολύ έντονες.

Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη η κατευθυντικότητα εθιστική και πολύ γρήγορα παρασύρεσαι σε ρυθμό Works. Το τιμόνι διαθέτει την απαραίτητη πληροφορία αλλά όχι τόσο μεγάλη γωνία στροφής πράγμα που περιορίζει στις επιτόπιες μανούβρες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Pirelli P Zero 205/40 R18, καλύτερα να προτιμήσετε πιο ψηλό προφίλ πιθανόν με μικρότερη ζάντα.

Υπάρχουν αρκετά πακέτα εξατομίκευσης για όσους θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους απέριττο στυλ. Η πληθώρα συνδυασμών κάνει τη διαμόρφωση ενδιαφέρουσα διαδικασία. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα LED, οροφή και καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 15”, οθόνη αφής 8,8”, σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων. Καλό ταξίδι!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mini Cooper 5d

Κινητήρας: 1.499cc
Ισχύς: 136 ps/ 4.500 – 6.500rpm
Ροπή: 220 Nm/1.500 – 4100 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο Steptronic 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 207km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Βάρος: 1275 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4036/1727/1.425 mm
Μεταξόνιο: 2567 mm
Χώρος αποσκευών: 278lt (+67lt κάτω από το δάπεδο)
Τιμή: 22.265 ευρώ