Δεν έχει trendy εστιατόρια, δε συχνάζουν influencers, δεν σερβίρετε σούσι, δεν υπάρχουν ξαπλώστρες. Ναι καταλαβαίνω πως πιθανόν δεν αρέσει σε πολλούς, γι’ αυτό παραμένει σχετικά έρημη, μαγεύοντας αυτούς που κυνηγούν το αυθεντικό, το πρωτότυπο όχι το επίπλαστο, το δήθεν, το μοντέρνο.
Δεν έχει συγχρωτισμό η Μάνη, δε θα δείτε δημοσιεύματα από VIP που λιάζονται στις παραλίες της, δεν χρειάζεται η ταλαιπωρία του πλοίου ή του αεροπλάνου, δεν απαιτούνται rapid test ή PCR. Δεν έχει beach bar, ούτε bar! Αρκεί να δεις ένα ηλιοβασίλεμα στη Βάθεια για να είσαι φτιαγμένος για μέρες. Στη Μάνη καταλαβαίνεις έντονα ότι υπάρχουν τόσα πολλά σ’ αυτό τον κόσμο που δεν καταλαβαίνεις.
Ο δρόμος περνάει πια έξω από τη Σπάρτη και δε χρειάζεται να φτάσεις Γύθειο. Μόλις 4 χιλιόμετρα νωρίτερα κάνεις δεξιά για Αρεόπολη και μετά αριστερά για Κότρωνα. Λίγο πριν φτάσεις το τοπίο αλλάζει. Ξεραΐλα, φραγκοσυκιές, πέτρες, κολπάκια, άγρια φύση. Μοσκοβολάει το θυμάρι και η ρίγανη.
«Εδώ δεν πάτησε πόδι Τούρκος ή Γερμανός», σκέφτεσαι και ψάχνεις το λόγο. Δρόμοι έγιναν τη δεκαετία του ’70 πιο πριν να δρασκελίσεις τα βουνά και να φτάσεις που; Στο πέτρινο τείχος με τις πολεμίστρες που από μέσα σε περίμενε ταμπουρωμένος ο Μανιάτης; Όχι δεν είχαν συναγερμό τότε, ούτε security, επιβίωσαν με την πέτρα και το μαχαίρι.
Κάτω από το Κότρωνα θέλει προσοχή ο δρόμος, είναι τόσο στενός που σε πολλά σημεία δεν χωρούν δυο αυτοκίνητα. Σαν πρώτη αντίδραση αναρωτιέσαι γιατί δεν φαρδαίνουν λίγο τους δρόμους, μετά μαθαίνεις πως ο Μανιάτης μεγαλώνει με τη διδαχή: «Ούτε σπιθαμή γης». Ποιος να δώσει τόπο; Η Mercedes GLC Coupe de είναι ένα αυτοκίνητο αντισυμβατικό.
Παρότι γερμανικό παρατηρώντας το περιμετρικά είσαι βέβαιος πως κάποιος Ιταλός έχει βάλει το χεράκι του στη σχεδίαση, έστω θιασώτης της Ιταλικής σχολής. Σπάνια μου αρέσει SUV, είναι το μόνο coupe SUV που μου αρέσει και μάλιστα πολύ.
Πέρα από το σχήμα της όμως έχει και ένα άλλο μοναδικό στοιχείο: Συνδυάζει έναν υπερσύγχρονο δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος (plug in hybrid). Το κάνει δε με τέτοια επιτυχία που ξεχωρίζει απ’ όλα τα υπόλοιπα plug in hybrid μοντέλα της εταιρείας που χρησιμοποιούν βενζινοκινητήρα. Αρκεί να πατήσεις μια το γκάζι στο πρόγραμμα Sport και να νιώσεις την ώθηση των 71.6kgm στους 2.1tn του αμαξώματος.
Το ταξίδι μαζί της είναι μια ευχάριστη αποκάλυψη στους τομείς της οικονομίας, της άνεσης και της ικανότητας να προσπερνάει αστραπιαία. Όχι ότι υστερεί σε κράτημα καθώς έχει διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και τροχούς 235/55/19 σε συνδυασμό με πραγματική τετρακίνηση 4Matic. Σημειώστε πως το υψηλό προφίλ (55) συντελεί αρκετά και στην παροιμιώδη άνεση του αυτοκινήτου. Λακκούβες ανωμαλίες, ανομοιομορφίες εξαφανίζονται, ισοπεδώνονται με τρόπο μοναδικό.
Με πλάτος λοιπόν 1.9m για την GLC Coupe και τους δρόμους με φάρδος 5m, εύχεσαι να μην απαντήσεις αντίθετα διερχόμενο αυτοκίνητο κάτω από τον Κότρωνα. Οι δρόμοι είναι στενοί, με αρκετές λακκούβες, πολλές στροφές και τυφλά σημεία. Η καλή κατευθυντικότητα της Mercedes και η παχιά στεφάνη του τιμονιού που ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης του οδηγού είναι σύμμαχοι στην προσπάθεια να φτάσεις μέχρι το Πόρτο Κάγιο.
Στο διάσελο από την Ανατολική στη Δυτική Μάνη ο δρόμος διασχίζει το ιστορικό χωριό της Λάγιας. Στην πλατεία δεσπόζει η εκκλησία Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Συμβολίζει την αλλαγή σκέψεως των Μανιατών που αποφάσισαν να ομονοήσουν. Αντί να έχει η κάθε οικογένεια την εκκλησία της και τη βεντέτα της, συνασπίστηκαν έφτιαξαν την εκκλησία του χωριού και μέσα από τη δουλειά αυτή συμφιλιώθηκαν ώστε να εκκλησιάζονται όλοι μαζί. Μπήκα μέσα άναψα κερί, έκανα το σταυρό μου, παρακάλεσα το Θεό να έχω την υγειά μου.
Προχωρώντας πιο κάτω ο δρόμος έχει διακλαδώσεις, αριστερά για Πόρτο Κάγιο και Κοκκινόγεια, δεξιά για Γερολιμένα, Μέζαπο, Αρεόπολη. Η περιοχή δεν έχει 5στερα μεγαθήρια all inclusive, ούτε εναλλακτικές επιλογές. Έχει πολλά πεζοπορικά μονοπάτια, μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, το σπήλαιο του Δυρού και πολλούς μικρούς κόλπους. Έχει ταβέρνες με τίμια συμπεριφορά, φρέσκα θαλασσινά, καλά ψάρια, ντόπια κρέατα. Θα φας καλά, δε θα σε γελάσουν, κανείς δεν κλέβει. Οι Μανιάτες είναι περήφανοι και η εγκληματικότητα στην περιοχή στο μηδέν, για προφανείς λόγους.
Οι ξένοι που επισκέπτονται αυτό τον τόπο, γίνονται θιασώτες σε μεγάλο ποσοστό, έρχονται ξανά και ξανά μέχρι που αγοράζουν έναν πύργο και τον ανακαινίζουν. Η δουλειά μου με πήγε και στις πέντε ηπείρους, έχω ταξιδέψει σε 73 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Ξέρω πως αυτό που λέω είναι υποκειμενικό, δεν μπορώ να το τεκμηριώσω, αλλά από τον Κότρωνα μέχρι το Γερολιμένα και από την Παλιόχωρα μέχρι τα Σφακιά βρίσκονται τα ωραιότερα μέρη που έχω δει.
Έτυχε τώρα να συνδυάσω ένα διήμερο σ’ αυτό το μέρος, με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο όπως η GLC de coupe. Άνετα συμπλήρωσε στα χέρια μας 850km χωρίς να ζητήσει καύσιμο με τρεις φορτίσεις της μπαταρίας (5 ώρες σε οικιακή πρίζα). Διανυκτερεύσαμε ένα βράδυ στην Κοκκάλα, πάνω από την παραλία του Μάραθου. Πήγα και μέχρι την Άμπελο εκεί που τελειώνει ο δρόμος.
Κολύμπησα στην Κοκκινόγεια, εκεί που ξεκινά το μονοπάτι για το ακρωτήριο Ταίναρο, το νοτιότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης. Ζήλεψα μια παρέα με ιστιοπλοϊκό, αυτό της κεντρικής φωτογραφίας του κομματιού, που είχαν δέσει σ’ ένα κολπάκι μαγικό πιο δίπλα. Αφουγκράστηκα την αγωνία του τοπικού πλανόδιου πραγματευτή: «Κύριε ξέρετε αν θα έρθει φέτος κόσμος εδώ;» και έγινα σοφότερος όταν ξεκινώντας του έπεσε ένα καρπούζι: «Δε πειράζει, θα φάνε και τα πουλιά, έχει ο Θεός».
Δείπνησα σούρουπο στο Γερολιμένα, πρώτο τραπέζι κύμα: Γαύρο μαρινάτο, χταπόδι, σαλάτα, μύδια. Όχι σούσι δεν είχε! Προσπάθησα να σας μεταφέρω την αίσθηση απ’ αυτή τη βόλτα στη Μάνη μέσα από λόγια και φωτογραφίες. Αν τα κατάφερα μάλλον θα βρεθούμε εκεί σύντομα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mercedes GLC Coupe
Κινητήρας: 1.950 cc
Ισχύς: 194 PS/3800 rpm
Ηλεκτρική Ισχύς: 122 PS
Συνδυαστική ισχύς: 306PS
Συνδυαστική Ροπή: 71.6 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.2 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 4.7 lt + 18kwh/100 km
Εκπομπές CO2: από 45 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2.135 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.731/1.890/1.600 mm
Μεταξόνιο: 2.873 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Τιμή: από 70.650 €