Καλοκαιράκι, βραδινό μπανάκι με ανοιχτό Mazdaκι και οι μυρωδιές να σε ταξιδεύουν. Ψυχοθεραπεία μόνο για δύο.

Αναχώρηση από το σπίτι λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα. Μικρό στο μάτι, «μεγάλο» στον δρόμο. Διθέσιο, δίπορτο, δικίνητο στους πίσω τροχούς, συνεχίζοντας στα χνάρια του δημοφιλούς Μiata roadster. Καθώς πλησιάζουμε και πριν επιβιβαστούμε, το βλέμμα αναπόφευκτα σμιλεύει τις καμπύλες και τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα led της νέας μάσκας.

1

Νέας σχεδίασης πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 16″ ασημί χρώματος, με χαμηλού προφίλ ελαστικά διαστάσεων 195/50 R16, ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του. Ανυπομονούμε να ανοίξουμε την υφασμάτινη οροφή. Ο ήλιος είναι χαμηλά και η αφόρητη ζέστη της ημέρας φθίνει.

Κατεβαίνουμε προς το Φάληρο… το παλιό και συνεχίζουμε δίπλα στην θάλασσα. Οδηγούμε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και σε κάθε φανάρι που σταματάμε έχουμε λίγο χρόνο να απολαύσουμε τις καλοσχηματισμένες γραμμές στο καπό και τα μυώδη φτερά τα οποία είναι ορατά ακόμη και όταν βρισκόμαστε μέσα. Εκεί κάπου στο Ελληνικό, τα φανάρια λιγοστεύουν και το αεράκι αρχίζει να ομορφαίνει την ατμόσφαιρα και να μας δροσίζει.

Με τον ήλιο να πέφτει, έτοιμος να δύσει, η δερμάτινη επένδυση μπεζ χρώματος στο ταμπλό και στα καθίσματα φωτίζεται, φέρνοντας την ηρεμία. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά, με μικρή απόσταση από το έδαφος αλλά και από το κάθισμα του συνοδηγού, δίνοντας την ευκαιρία για αναθέρμανση των σχέσεων πριν φτάσουμε Βουλιαγμένη για το βραδινό μας μπανάκι.

Η λιτότητα αποτελεί κλασσικό στοιχείο των MX-5, όπου διατηρούν ρετρό και μίνιμαλ αισθητική. Κόντρα στην ψηφιακή εποχή, ο πίνακας οργάνων με το αναλογικό ταχύμετρο – στροφόμετρο, έχει μόνο μια μικρή και διακριτική οθόνη στην άκρη, με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού. Στο κέντρο του ταμπλό και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό έχει τοποθετηθεί η νέα οθόνη 8,8″ για το σύστημα ψυχαγωγίας με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple Car play & Android auto. Φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό με τους αεραγωγούς να παραμένουν στο σχήμα και στην φιλοσοφία των προκατόχων του. Οι πόρτες στο εσωτερικό και πάνω μέρος τους έχουν ίδιο χρώμα δίνοντας μια ωραία σχεδιαστική πινελιά. Πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων και το κλασσικό χειρόφρενο, διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους στο υποβραχιόνιο και ένα ντουλαπάκι ανάμεσα στις πλάτες των καθισμάτων. Δύο θύρες usb-C για φόρτιση κινητών συσκευών, θερμαινόμενα καθίσματα και δύο ποτηροθήκες με δυνατότητα τοποθέτησης είτε κοντά στα πόδια του συνοδηγού, είτε πίσω από το υποβραχιόνιο.

Η χειροκίνητη ανοιγόμενη μαλακή οροφή, μπεζ χρώματος στο αυτοκίνητο δοκιμής, εσωτερικά έχει δεχθεί βελτιώσεις όσον αφορά τη συναρμογή και την ηχομόνωση. Με μία εύκολη και γρήγορη κίνηση με το ένα χέρι την ανοίγουμε και την κλείνουμε σε 3 δευτερόλεπτα. Ο ανεμοθραύστης ανάμεσα στα καθίσματα επιτρέπει στον αέρα να περάσει εντός, χωρίς όμως να ανακατεύει τα μαλλιά της κυρίας, σημαντικό.

Κάτω από το καλλίγραμμο καπό εμπρός, υπάρχει ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.5lt τεχνολογίας Skyactiv G. Αποδίδει 132 PS με μέγιστη ροπή 152 Nm και ως είθισται η κίνηση μεταδίδεται στου πίσω τροχούς. Πατώντας το κουμπί εκκίνησης οι στροφές ανεβαίνουν στιγμιαία περίπου στις 2000 rpm, ξυπνώντας συναισθήματα από τον ήχο που σε «ξεσηκώνει». Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων μακριάς κλιμάκωσης, κοντός επιλογέας ταχυτήτων για γρήγορη αλλά και σίγουρη αλλαγή σχέσης με την ακρίβεια να αποτελεί ένα από τα δυνατά του στοιχεία.

Με το πεντάλ του γκαζιού να είναι άμεσο και η ανταπόκριση του κινητήρα γραμμική, βοηθά το ελαφρύ αμάξωμα του ενός τόνου (1.003 kg) να επιταχύνει με σβέλτους ρυθμούς. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,3 sec και τελική ταχύτητα στα 204 km/h. Σε κερδίζει, ειδικά όταν με ένα απλό πάτημα του «μαγικού» κουμπιού απενεργοποιείται το ESP και χαρίζει χαμόγελα. Μάλιστα στο ανανεωμένο MX-5 προστέθηκε και κουμπί ESP με μια καρό σημαία για χρήση εντός πίστας και μόνο. Η κατανάλωσή του παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, στα 7,2 lt/100km, κυρίως σε ήρεμους ρυθμούς βόλτας και εντός πόλης.

Απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα, κάναμε την βουτιά μας σε μια μικρή, ήρεμη παραλία κοντά στην Βουλιαγμένη και αφού δροσιστήκαμε, πάμε πίσω προς το αυτοκίνητο για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Κάπου εκεί, αφού μπήκαμε μέσα και αμέσως ξανανοίξαμε την οροφή, τα σχέδια άλλαξαν. Παρόλο που είχε πάει αργά, χωρίς πολλά λόγια κατευθυνθήκαμε προς Σούνιο, παίρνοντας την αντίθετη κατεύθυνση δηλαδή.

Αυτό το αυτοκίνητο σε ελκύει να το οδηγήσεις, να απολαύσεις την καλοκαιρινή αύρα, να κινηθείς στην φιδίσια διαδρομή δίπλα στην θάλασσα υπό το φως του φεγγαριού πάντα με την κατάλληλη μουσική και παρέα. Το σύστημα διεύθυνσης νιώθεις πως είναι προέκταση των χεριών σου. Η ακρίβεια και η πληροφορία του τιμονιού καθιστούν το MX-5 προβλέψιμο, πλήρως ελέγξιμο και βεβαίως ασφαλές. Εδώ να αναφέρουμε πως η ανάρτηση διαθέτει ισορροπία, ώστε να καλύπτει εκείνους που πάνε την βόλτα τους ήρεμα και ωραία, αλλά και εκείνους που επιθυμούν να κινηθούν σε λίγο πιο σβέλτους ρυθμούς. Υπάρχουν μικρές κλίσεις στις συνεχείς εναλλαγές πορείας σε μια διαδρομή στριφτερή, όχι όμως ότι σε κουράζουν ούτε σε προβληματίζουν. Νιώθεις συνεχώς πως το αυτοκίνητο είναι βιδωμένο στο οδόστρωμα και τα ελαστικά ήσυχα κάνουν αυτό που πρέπει.

Ασφαλώς τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού είναι διαθέσιμα και ευτυχώς δεν είναι ενοχλητικά στην παρέμβασή τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε: σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ελέγχου της δυναμικής σταθερότητας (DSC), σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, κάμερα οπισθοπορείας, παρακολούθηση πίεσης ελαστικών. Αυτό το «στρίμωγμα», ειδικά για τους πιο μεγαλόσωμους και ψηλούς, στα μπάκετ καθίσματα, σε κάνει να νιώθεις ένα με το αυτοκίνητο έχοντας τον πλήρη έλεγχο.

Οι διαστάσεις του με μήκος στα 3,9m, το καθιστούν ευέλικτο εντός πόλης και εύκολο στο παρκάρισμα. Σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο, οι μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις, σε κάνουν να νιώθεις πως ξεγλιστράς μες τον αέρα καθώς έχει μικρή μετωπική επιφάνεια και μικρό ύψος στα 1,22m. Το MX-5 παραμένει ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, διαθέτει μια κομψή και παράλληλα δυναμική εξωτερική εμφάνιση με σπορ στοιχεία, όπου σε συνδυασμό με το λιτό του εσωτερικό, προσελκύει τους πιο ανήσυχους οδηγούς ανεξαρτήτως ηλικίας. Δεν θα ασχοληθεί κανείς με τους χώρους του, ούτε με την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ίσως ούτε και με την κατανάλωση καυσίμου.

Είναι αυτοκίνητο για να κάνεις βόλτες και όσο δεν υπάρχει οικογένεια και υποχρεώσεις, εξυπηρετεί και τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Η εξαιρετική κατανομή βάρους, η ακρίβεια του τιμονιού, η άψογη ισορροπία του, η βελτίωση στην ηχομόνωση της μαλακής ανοιγόμενης οροφής και τα απαραίτητα σύγχρονα «καλούδια» είναι χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν τους λάτρεις της οδήγησης να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία οδηγώντας ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που αναδεικνύει την μαεστρία της Mazda.. Αν και θεωρητικά αλλά και λόγω ιστορίας, το MX-5 είναι μόνο του στην κατηγορία και το πιο προσιτό οικονομικά. Οξύμωρο είναι ότι η κατηγορία έχει συρρικνωθεί, ταξινομήθηκαν φέτος 67 Mini Cabrio και 26 MX5. Στην Ελλάδα που ταιριάζει γάντι στα cabrio, δεν πουλιούνται cabrio. Μετά από δύο ώρες βόλτας, έχοντας διανύσει περίπου 200 km μέσα σε ένα βράδυ, γεμάτοι όμορφα συναισθήματα και στιγμές που θα μείνουν στη μνήμη μας, επιστρέψαμε. Μέχρι την επόμενη βόλτα μας, θα θέλαμε να σημειώσουμε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτελεί επένδυση κάνοντας ψυχοθεραπεία με το δικό του τρόπο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda MX-5 1.5 KAZARI edition
Κυβισμός: 1.496 cc
Ισχύς: 132 PS
Ροπή: 152 Nm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 3.915/ 1.735/ 1.225 mm
Μεταξόνιο: 2.310mm
Χώρος αποσκευών: 130 lt
Βάρος: 1.003 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,2 lt/100km
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 99 ευρώ
Τιμή: από 30.715 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Το αυτοκίνητο του καλοκαιριού! (video)

Mazda MX-5: Ανανέωση ενόψει καλοκαιριού!

ΟΛΠ: Δύο βραβεία για τη συμβολή της Εταιρείας στην ελληνική οικονομία