Έξι στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μπορούν να καταναλώσουν αλκοόλ και να οδηγήσουν καθώς θεωρούν ότι γνωρίζουν και νιώθουν αν είναι κάτω από το όριο! Εξωφρενικά είναι τα δείγματα που κατέγραψαν οι 600 εθελοντές του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» στη 15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα σε 40 πόλεις πανελλαδικά με τη συμμετοχή 2.500 πολιτών.
Σε μια περίοδο όπου, η Οδική Ασφάλεια είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης και υπάρχει μεγάλη ανησυχία για τους δείκτες των τροχαίων δυστυχημάτων που αυξάνουν, βλέπουμε ότι πανευρωπαϊκά 1 στους 4 θανάτους από Τροχαία, οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Κεντρικό μήνυμα της 15ης Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα ήταν: «Αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί». Οι εθελοντές προέτρεπαν τις παρέες, να ορίσουν το άτομο που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ προκειμένου να είναι ο «οδηγός της παρέας». Αυτός φορώντας ένα αναγνωριστικό βραχιολάκι στο τέλος της βραδιάς θα κάνει ένα φιλικό αλκοτέστ επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του. Συμμετείχαν με τη θέλησή τους 2.500 οδηγοί. Από αυτούς επέστρεψαν για να κάνουν αλκοτέστ μετά την έξοδο από το νυχτερινό κέντρο διασκέδασης οι 1970.
Πιθανόν κάποιοι απ’ αυτούς να απέφυγαν το αλκοτέστ γιατί είχαν καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Τα αλκοτέστ έγιναν σε 40 διαφορετικά σημεία σε 40 πόλεις. Παρά τον ενθουσιασμό των εθελοντών και το μεγάλο ενδιαφέρον των προσερχόμενων οδηγών για να ενημερωθούν, σε κάποιες περιοχές «οι οδηγοί …μάλλον τα ήπιαν», αφού αρκετοί δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους. Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα όσων δέχτηκαν να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ ήταν:
Στα θετικά είχαμε ποσοστό 88% να είναι ΚΑΤΩ από το όριο ενώ 53% εξ’ αυτών ΔΕΝ κατανάλωσε ΚΑΘΟΛΟΥ αλκοόλ ενώ στα αρνητικά είχαμε ποσοστό 12% να είναι ΠΑΝΩ από το όριο (65% άνδρες, 35% γυναίκες) με μέσο όρο ηλικίας τα 32,5 έτη. Δηλαδή οι μισοί απ’ αυτούς που γνωρίζουν το πρόβλημα και δέχτηκαν να υποβληθούν σε φιλικό αλκοτέστ κατανάλωσαν αλκοόλ προτού οδηγήσουν.
Απ’ αυτούς που κατανάλωσαν αλκοόλ αλλά νόμιζαν ότι είναι εντός ορίων το 25% δηλαδή 1 στους 4 ή αν προτιμάτε το 12% του συνόλου, είχε υπερβεί το όριο και θα οδηγούσε μεθυσμένος. Ξαναλέμε το δείγμα αφορά ανθρώπους που συμμετέχουν εθελοντικά έχοντας μια ευαισθητοποίηση για το θέμα.
Από τις πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά ήταν η Λαμία, η Άρτα και η Κέρκυρα ενώ οι πόλεις με τα πιο ανησυχητικά ποσοστά (συμμετέχοντες που δέχτηκαν να δεσμευτούν ως οδηγοί της παρέας αλλά βρέθηκαν πάνω από το όριο) ήταν: τα Τρίκαλα και το Χαλάνδρι με ποσοστό 38% και 29% αντίστοιχα. Δηλαδή σ’ αυτές τις πόλεις ένας στους τρεις θα οδηγούσε μεθυσμένος. Τρομακτικό!
Στην έρευνα που υλοποίησε το Ι.Ο.ΑΣ. το ίδιο βράδυ στους οδηγούς που θέλησαν να συμμετάσχουν φάνηκε ότι:
- Το 50% είχε προγραμματίσει από πριν να γίνει οδηγός της παρέας
- Το 28,9% ενθαρρύνθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. για να γίνει ο οδηγός της παρέας
- Το 87% θεωρεί ότι διασκέδασε εξίσου χωρίς κατανάλωση αλκοόλ.
Στη 15η Ευρωπαϊκή νύχτα χωρίς Ατυχήματα συμμετείχαν ως συνδιοργανωτές: Περιφέρεια Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Κρήτης.
Διαβάστε επίσης:
Ατύχημα στα Γιαννιτσά: Συνέντευξη με την πρόεδρο της ΑΜΟΤΟΕ
Mini Cooper S: Ευχαριστήθηκα οδήγηση!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Νέες κυρώσεις του Λονδίνου κατά του Ιράν για τη στήριξή του στη Ρωσία
- MSC Cruises: Πρεμιέρα για την πρώτη χειμερινή της σεζόν στην Ελλάδα
- Attica Group: Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ για την απόσχιση του κλάδου θαλάσσιας μεταφοράς
- ΣτΕ: Απορρίφθηκαν οι προσφυγές των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης κατά της διάκρισής τους σε επίπεδα