Η νέα CLE Coupé αξιοποιεί σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες της C-Class και της E Class.

Μακρύ μεταξόνιο, εμπρός κολώνες οροφής με έντονη κλίση, κοντό μπροστινό τμήμα και ελαφρώς μακρύτεροι πίσω πρόβολοι, τονισμένοι ώμοι και μεγάλοι τροχοί: οι αναλογίες αυτές ασκούσαν πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία και είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη μάρκα Mercedes-Benz. Η νέα CLE Coupé συνδυάζει αυτές τις σπορ, κομψές αναλογίες με τη μοντέρνα σχεδιαστική γραμμή της Mercedes Benz. Η CLE μοιάζει με γλυπτό αποπνέει ισχύ και δυναμισμό και υπόσχεται συγκινήσεις από κάθε άποψη. Η παρουσίαση της CLE Coupé στην αγορά ξεκινά στην Ευρώπη τον Νοέμβριο. Θα ακολουθήσει η CLE Cabrio το επόμενο έτος για τους λάτρεις της ανοικτής οδήγησης. Με αυτή τη νέα σειρά, η Mercedes-Benz εκπληρώνει τις επιθυμίες πολλών πελατών της.

Το μπροστινό τμήμα με την προοδευτική κλίση προς τα εμπρός («ρύγχος καρχαρία») και το χαμηλωμένο καπό κινητήρα, οι επίπεδοι προβολείς LED με μοναδική σχεδίαση και η ολοκαίνουργια τρισδιάστατη μάσκα ψυγείου εξασφαλίζουν μια άκρως αθλητική και ταυτόχρονα κομψή εμφάνιση. Οι μύες με τα έντονα περιγράμματα στο μακρύ καπό του κινητήρα παραπέμπουν στους πανίσχυρους κινητήρες έως έξι κυλίνδρων που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο. Στην πλαϊνή όψη, μία χαρακτηριστική ακμή τονίζει το ισχυρό προφίλ. Η χαρακτηριστική αυτή γραμμή διατρέχει το αμάξωμα από τον προβολέα μέχρι τον εξωτερικό καθρέφτη και από το πίσω φως μέχρι τη λαβή της πόρτας. Το μυώδες πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες, ομαλές μεταβάσεις και πίσω φώτα LED δύο τμημάτων με νέα περιγράμματα και τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα.

Με μήκος 4.850 χιλιοστά, πλάτος 1.860 χιλιοστά και ύψος 1.428 χιλιοστά, η νέα δίθυρη coupé είναι σαφώς η μεγαλύτερη στη μεσαία κατηγορία. Χάρη στις διαστάσεις της – ιδίως το κατά 25 χιλιοστά μακρύτερο μεταξόνιο – η CLE Coupé προσφέρει σημαντικά περισσότερο χώρο από τη C-Class Coupé. Οι πίσω επιβάτες ειδικότερα απολαμβάνουν 10 χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος, 19 χιλιοστά περισσότερο χώρο στο ύψος των αγκώνων και 72 χιλιοστά περισσότερο χώρο στο ύψος των γονάτων. Το πορτ μπαγκάζ προσφέρει 60 λίτρα περισσότερα και χωράει άνετα τρεις σάκους του γκολφ.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, την προσοχή προσελκύουν αμέσως η ανεξάρτητη, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, η κεντρική οθόνη οδηγού 11,9 ιντσών σε κατακόρυφη διάταξη, ώστε να είναι πιο φιλική προς τον χρήστη, και ο δυναμικός ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 επιλογές χρωμάτων. Κατόπιν επιθυμίας, μπορεί να επεκταθεί από την κεντρική κονσόλα μέχρι κάτω από τους αεραγωγούς στις άκρες του ταμπλό. Σε κάθε πόρτα, μία λωρίδα φωτός διατρέχει το περίγραμμα των υποβραχιόνιων και τη γραμμή στη βάση των παραθύρων μέχρι τον χώρο των πίσω επιβατών. Άλλο ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι τα σπορ, ενιαία μπροστινά καθίσματα που αναπτύχθηκαν ειδικά για τη CLE. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό ηχοσύστημα 3D surround Burmester, διαθέτουν δύο ηχεία στο ύψος των προσκέφαλων, δημιουργώντας έτσι μια πολύ ιδιαίτερη και συναρπαστική εμπειρία ήχου με Dolby Atmos. Η CLE Coupé αποκτά πολλές από τις ψηφιακές καινοτομίες της νέας E-Class. Με τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών και την τρίτη γενιά του συστήματος infotainment MBUX, είναι το ευφυέστερο coupé με το αστέρι. Προσφέρει διαδραστική εμπειρία ψυχαγωγίας με εφαρμογές και ένα νέο επίπεδο προσωπικών ρυθμίσεων με αυτοματοποιημένες λειτουργίες άνεσης.

Το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm ήδη από τον βασικό εξοπλισμό. Η προαιρετική ανάρτηση DYNAMIC BODY CONTROL, με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση στον μπροστινό και πίσω άξονα, σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, που περιλαμβάνονται στο πακέτο Τεχνολογίας, εξασφαλίζουν εξαιρετικά ευκίνητη και ταυτόχρονα άνετη οδήγηση. Η γωνία διεύθυνσης είναι έως 2,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 50 εκατοστά. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις της, η CLE Coupé με κίνηση στους πίσω τροχούς έχει μικρότερο κύκλο στροφής από τη C-Class Coupé (10,7 αντί των 11,2 μέτρων).

Πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, μερικά εκ των οποίων έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, προσφέρουν υποστήριξη ανάλογα με τις συνθήκες για μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST, την ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, την υποβοήθηση τήρησης ορίων ταχύτητας και το πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας. Στη Δυτική Ευρώπη, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC περιλαμβάνεται επίσης στον βασικό εξοπλισμό.

Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και την έξυπνη μείωση του κυβισμού, η νέα CLE Coupé θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης περιλαμβάνει τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα και ένα εξακύλινδρο κινητήρα από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες είναι ήπια υβριδικά σύνολα. Εκτός από στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) δεύτερης γενιάς, η οποία υποστηρίζει τον κινητήρα στο χαμηλό εύρος στροφών και προσφέρει εξαιρετική ανάπτυξη ισχύος. Χάρη στη νέα μπαταρία, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε από 15 σε 17 kW σε σύγκριση με άλλες σειρές. Η ροπή ενίσχυσης είναι 200 Nm.

Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε περαιτέρω για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό (ISG) και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα CLE. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή επάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι σωληνώσεις και καλωδιώσεις που απαιτούνταν στο παρελθόν καταργούνται, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά τον χώρο εγκατάστασης και το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, Μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού, κατέστη εφικτή η μείωση του όγκου παροχής της μηχανικής αντλίας κατά 30 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας πολύ καλή αποδοτικότητα. Επίσης, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα τεχνολογία συναρμολόγησης και σύνδεσης.

 

Διαβάστε επίσης

Οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο