Η γερμανική εταιρεία προωθεί συστηματικά την χρήση και άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων μπαταρίας φέτος και τα προσεχή έτη.

Για τη σημαντική κατηγορία μεγάλων αποστάσεων, το eActros LongHaul, με αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024. Τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα του φορτηγού 40 τόνων υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές και οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος δοκιμές του ηλεκτρικού φορτηγού στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Το eActros LongHaul θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης υψηλής απόδοσης – το λεγόμενο «megawatt charging».

Επιπλέον, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει κι άλλες εκδόσεις του eActros – ειδικότερα το eActros 300 και το eActros 400 – και, τον προσεχή Ιούλιο, θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Wörth η παραγωγή του eEconic για δημοτική χρήση, το οποίο θα είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Στόχος της Mercedes-Benz Trucks είναι να αυξήσει σε άνω του 50 τοις εκατό το ποσοστό των νέων οχημάτων με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2030.

Για να παρουσιάσει την ηλεκτρική κινητικότητα στους πελάτες φορτηγών από όλη την Ευρώπη, η εταιρεία διοργανώνει μια εκδήλωση διάρκειας αρκετών εβδομάδων κοντά στο εργοστάσιο του Wörth. Ειδικοί από τη Mercedes-Benz Trucks θα ενημερώσουν συνολικά 1000 συμμετέχοντες για τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας, από τις υποδομές και τις υπηρεσίες έως τα ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπρόσθετα, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το eActros 300 σε απαιτητικές διαδρομές και με ρεαλιστικά ωφέλιμα φορτία.

Για φόρτιση στο αμαξοστάσιο, η Mercedes-Benz Trucks συνεργάζεται με τη Siemens Smart Infrastructure, την ENGIE και την EVBox Group. Όσον αφορά τη δημόσια φόρτιση για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η Daimler Truck, η TRATON GROUP και ο όμιλος Volvo υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας. Η κοινοπραξία αυτή προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία ενός δημόσιου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαριά ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη.

Το δίκτυο φόρτισης αυτών των τριών εταίρων θα είναι διαθέσιμο σε διαχειριστές στόλων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως μάρκας. Στόχος του έργου «High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport» (HoLa), με τη συμμετοχή της Daimler Truck και υπό την αιγίδα της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), είναι ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία μιας εκλεκτής υποδομής φόρτισης υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Δύο σταθμοί φόρτισης υψηλής απόδοσης με το σύστημα Megawatt Charging System (MCS) πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις τοποθεσίες στη Γερμανία και να δοκιμαστούν σε πραγματικές εφαρμογές. Στο έργο συμμετέχουν διάφοροι άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας από τη βιομηχανία και την έρευνα.

Η Daimler Truck φιλοδοξεί να προσφέρει καινούρια οχήματα σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Βόρεια Αμερική μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα («tank-to-wheel») έως το 2039. Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro και Mercedes-Benz eActros παράγονται ήδη μαζικά από το 2018 και το 2021, αντίστοιχα. Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, ενώ προγραμματίζονται ήδη κι άλλα οχήματα με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, η εταιρεία σχεδιάζει να συμπληρώσει τη γκάμα των οχημάτων της με οχήματα μαζικής παραγωγής που θα κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Ο απώτερος στόχος είναι να εξασφαλιστούν οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.

Διαβάστε επίσης

F1 Μπακού: Οι Αζέροι έχουν αγώνα!