To Renault Clio αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μέσα σε 30 χρόνια, έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 15 εκατ. αυτοκίνητα, να γίνει το γαλλικό best seller όλων των εποχών, αλλά και το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της ίδιας της Renault, την ώρα που για πολλά χρόνια βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του πανευρωπαϊκά.
H Renault έχει μακρά παράδοση στα compact αυτοκίνητα πόλης, δηλαδή αυτά που κατηγοριοποιούνται ως μοντέλα του B segment. Πρόκειται για την κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις πανευρωπαϊκά, αφού συγκεντρώνει μοντέλα με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και πολλά χαρίσματα, που είναι ικανά να παίξουν το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μίας οικογένειας.
Το Renault Clio κατέχει σταθερά την πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας πανευρωπαϊκά, ενώ, εφέτος, κατά τη διάρκεια του έτους, δεν ήταν λίγοι οι μήνες εκείνοι που έφτασε στην πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, ασχέτως κατηγορίας. Αντίστοιχη θέση κατέλαβε και στη χώρα μας τον Αύγουστο που μας πέρασε, καθώς ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στο σύνολο της ελληνικής αγοράς.
Η διαχρονική επιτυχία του Renault Clio οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Το Renault Clio 1ης γενιάς, παρουσιάστηκε το 1990 και είχε πολλά στοιχεία από μεγαλύτερα Renault, κερδίζοντας και τον αξιοζήλευτο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1991. Tο Clio ήταν ο αντικαταστάτης του θρυλικού Renault 5. Από τότε και μετά, τα μοντέλα της μάρκας έπαψαν να ονοματίζονται με αριθμούς και άρχισαν να έχουν κανονικά ονόματα, προκειμένου να γίνουν πιο ευκολομνημόνευτα, αλλά και να αποκτήσουν ένα πιο φιλικό και πιο ανθρώπινο προφίλ.
Θυμάμαι το Clio Williams που στοίχειωνε τότε τα όνειρά μας. Ήταν ένα σύμβολο του ανίκητου συνδυασμού Williams Renault, που σάρωνε τίτλους και νίκες στη F1, στις αρχές εκείνης της δεκαετίας. Το ίδιο το μοντέλο εξοπλιζόταν με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, των 147 ίππων, ενώ αποτέλεσε ένα από δημοφιλέστερα rally cars εξαιτίας του αποτελεσματικού του στησίματος.
Με την πάροδο των χρόνων, το Clio κατάφερε να διατηρήσει το DNA που του χάρισε πρωταγωνιστικό ρόλο, φτάνοντας στη σύγχρονη, 5η γενιά του, καλύτερο από ποτέ, πιο μοντέρνο από ποτέ, πιο αθλητικό από ποτέ. Στην πραγματικότητα, το νέο Renault Clio βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.
Θυμάμαι σα να ήταν τώρα την πρώτη μου επαφή με το Renault Clio εκείνης της εποχής. Ήταν πιο στιβαρό, άνετο και γρήγορο από τον ανταγωνισμό, γι’ αυτό και αγαπήθηκε τόσο. Η πρώτη συγκίνηση που προκαλούσε η εμφάνισή του, συνοδεύονταν από αντίστοιχα συναισθήματα στην οδήγησή του. Δυνατό του σημείο η άνεση της ανάρτησης. Όμως με έναν τρόπο μαγικό, το Renault Clio είχε και αξιόλογο κράτημα, πράγμα σπάνιο για την εποχή. Αν βάλει κανείς στην εξίσωση και το μικρό μεταξόνιο που χάριζε ευελιξία, έχει την εικόνα ενός ευκολοδήγητου, καλαίσθητου, άνετου και οδηγοκεντρικού μοντέλου. Το Renault Clio 1ης γενιάς διέθετε ABS, A/C, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υδραυλικό τιμόνι και ηλεκτρικά θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Το 1998 παρουσιάστηκε το Renault Clio 2ης γενιάς. Το νέο μοντέλο ήταν 7 εκατοστά μακρύτερο από το μοντέλο 1ης γενιάς, για αυξημένη ευρυχωρία, ενώ κατέστησε τον εξοπλισμό ασφαλείας προσιτό στο ευρύ κοινό, καθώς όλες του οι εκδόσεις εφοδιάζονταν με ABS και αερόσακους. Παράλληλα, προσέφερε και αυξημένα επίπεδα άνεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα του Clio 2ης γενιάς επεκτάθηκε ώστε κάθε πελάτης να έχει τη δυνατότητα να βρει αυτό που του ταιριάζει. Το χαρακτηριστικό του Clio II ήταν ότι, στην προσπάθεια για περιορισμό του βάρους, έκανε χρήση ιδιαίτερων υλικών. Για παράδειγμα τα εμπρός φτερά του ήταν κατασκευασμένα από πλαστικό, ενώ, σε ορισμένες εκδόσεις, το καπό ήταν αλουμινένιο!
Τo Clio Williams της δεκαετίας του ’90, αντικαταστάθηκε από την έκδοση R.S. (Renault Sport) των 169 ίππων, με 2λιτρο 16βάλβιδο κινητήρα, ενώ παρουσιάστηκε και μία extreme έκδοση του μοντέλου, με 3λιτρο βενζινοκινητήρα V6, τοποθετημένο στο κέντρο, την κίνηση στον πίσω άξονα, 230 ίππους και τελική ταχύτητα της τάξης των 235 χλμ./ώρα!
Η 3η γενιά του Renault Clio παρουσιάστηκε το 2005 και το μήκος αυξήθηκε κι άλλο, φτάνοντας τα 4m., καθιστώντας το ακόμα πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, ενώ τοποθετήθηκε στο άνω άκρο της κατηγορίας σε θέματα ποιότητας και φινιρίσματος. Στον εξοπλισμό άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες ηλεκτρονικές ευκολίες: κάρτα εισόδου χωρίς κλειδί (hands-free), σύστημα πλοήγησης, cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Παράλληλα, σκόραρε κορυφαία βαθμολογία στις αξιολογήσεις παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας, καθώς ήταν διαθέσιμο μέχρι και με 8 αερόσακους. Έτσι, έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που αξιολογήθηκε με 5 αστέρια στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Επίσης, ήταν και το πρώτο Clio που διατίθετο σε έκδοση station (estate).
Όλα αυτά τα προτερήματα του χάρισαν, για ακόμα μια φορά, τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2006. Μάλιστα, αυτή ήταν και η πρώτη φορά που, σε ένα μοντέλο, αποδόθηκε ο αξιοζήλευτος τίτλος για δεύτερη φορά. Το 2006 ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε και το Clio R.S. 2ης γενιάς, με ατμοσφαιρικό, 2λιτρο κινητήρα 197 ίππων.
Η 4η γενιά Renault Clio παρουσιάστηκε το 2013, εισάγοντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Η σχεδίαση ενέπνεε πάθος, ενώ το νέο μοντέλο ήταν αισθησιακό, είχε έντονη προσωπικότητα και δυνατό χαρακτήρα. Ο εξοπλισμός ήταν ακόμα πιο πλούσιος, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σύστημα infotainment R-LINK, με τα ηχεία «Bass Reflex».
Παράλληλα, το Clio 4ης γενιάς είχε πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, μέσω της ευρείας γκάμας στοιχείων διακόσμησης τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, αλλά και με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα, συνολικά, μοτίβα διαμόρφωσης του εσωτερικού. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το Clio 4ης γενιάς αναβαθμίστηκε με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος (Easy Park Assist). Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις του αυξάνονταν κάθε χρόνο, από το 2013 έως και το 2019 που αντικαταστάθηκε από το σύγχρονο μοντέλο 5ης γενιάς.
Το Clio 4 ήταν το τελευταίο που κυκλοφόρησε σε έκδοση Sports Tourer, ενώ στην σπορ έκδοση R.S. 3ης γενιάς, εξοπλιζόταν με κινητήρα turbo 1.6 λίτρου, με 200 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Μέχρι ώρας, αυτή είναι και η τελευταία έκδοση R.S. του μοντέλου που έχει κυκλοφορήσει. To Clio 4ης γενιάς ψηφίστηκε και ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014 για την Ελλάδα.
Το νέο Renault Clio 5ης γενιάς ξεχωρίζει τόσο στους τομείς της άνεσης και της ευρυχωρίας, όσο και σ’ αυτούς της οικονομίας και της οδικής συμπεριφοράς. Με μήκος στα 4m., θερμικά σύνολα βενζίνης, πετρελαίου και διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), διαθέτει μια πλήρη γκάμα επιλογών που μπορεί να καλύψει ποικίλες ανάγκες. Τα στάνταρ του παραμένουν ψηλά και στην ασφάλεια, καθώς το νέο Clio, συνεχίζοντας την παράδοση Renault, κέρδισε τη διάκριση του Best in Class μοντέλου στην κατηγορία του, στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, έχοντας αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων, επιτυγχάνοντας κορυφαίες βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης (ασφάλεια ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών, πληρότητα και αποτελεσματικότητα συστημάτων ασφαλείας). Μάλιστα, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει τα Clio να εξοπλίζονται με τεχνολογία που συναντά κανείς σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας, διαθέτει το σύστημα ημι-αυτονόμης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion.
Το νέο Renault Clio είναι, πλέον, έτοιμο να γράψει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία του, κάνοντας προσιτή σε όλους την πλήρως υβριδική τεχνολογία E-TECH. Οι μηχανικοί της Renault υιοθέτησαν μία πρωτοποριακή λύση, με πάνω από 150 πατέντες, που βασίζεται στη σειριακή-παράλληλη υβριδική αρχιτεκτονική, διασφαλίζοντας πλήθος συνδυασμών μεταξύ των κινητήρων που την απαρτίζουν. O νέος βενζινοκινητήρας του 1,6 λίτρου, πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων, χωρίς συμπλέκτη, συνδυαστικής απόδοσης 140 ίππων. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα – όπως και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – σε συνδυασμό με την μεγάλη ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας και τον υψηλό βαθμό οικονομίας του συστήματος E-TECH, συμβάλλουν στη επίτευξη της βέλτιστης εκμετάλλευσης της ενέργειας, προσφέροντας πλεονέκτημα στην κατανάλωση σε ποσοστό έως και 40%, στον κύκλο πόλης, σε σύγκριση με μοντέλα που έχουν κινητήρες βενζίνης. Αμιγώς ηλεκτρικά, το νέο Clio Hybrid μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 70-75 χλμ./ώρα.
Με το νέο Clio Hybrid ολοκληρώνεται η πρώτη φάση μιας επιτυχημένης πορείας για το γαλλικό best seller, το οποίο κοιτάει με αισιοδοξία το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης, έτσι όπως αυτό αποτυπώνεται και στα πλάνα της Renault για τις επόμενες δεκαετίες.
- ΟΗΕ: Οι ερευνητές ζητούν εξουσιοδότηση για να ξεκινήσουν το έργο τους επί του πεδίου στη Συρία
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του