Η αγορά αυτοκινήτου τρέχει με εντυπωσιακούς ρυθμούς το πρώτο 6μηνο. Ο Ιούνιος έκλεισε με άνοδο 20,8%, πουλήθηκαν 13.394 οχήματα έναντι 11.091 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η άνοδος αυτή παρά την αύξηση των τιμών οφείλεται στην επάρκεια νέων μοντέλων και στην επίσπευση των παραδόσεων.
Προφανώς δεν λύθηκαν τα προβλήματα αμετάκλητα αλλά έχει αρχίσει πλέον να είναι ορατός ο χρονικός ορίζοντας επίλυσής των.
Το ρεπορτάζ λέει πως σταδιακά έρχονται επιπλέον οχήματα που πιθανόν θα δώσουν μια πρόσθετη ώθηση στις πωλήσεις.
Την ίδια στιγμή οι διελεύσεις από τις εκθέσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, όπως και οι παραγγελίες. Εκτιμήσεις φέρουν την αγορά πάνω από τις 125 χιλ. οχήματα φέτος.
Τώρα όσον αφορά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχει ένα ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (52%) ψωνίζουν μικρό όχημα της κατηγορίας Β.
Την ίδια ώρα πάνω από ένας στους δυο επιλέγει SUV (BSUV 27%, C SUV 20%, DSUV 5%) και αν σ’ αυτό προσθέσεις και την υπόλοιπη κατηγορία Β (25%) έχεις ένα ποσοστό 77% σε μικρό αυτοκίνητο πόλης ή SUV!
Δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς πως η κατηγορία C (BMW 1) και D (Tesla Model 3) έχουν συρρικνωθεί στο 13,3% της αγοράς αφήνοντας ένα 10% της αγοράς για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Όσον αφορά στη μορφή καυσίμου η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται (-3.2%) καθώς είναι η πιο ακριβή επιλογή όσον αφορά στην κατανάλωση, το diesel λογικά ανεβαίνει (+2.8%) ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες είναι σταθερές ή ανοδικές (επαναφορτιζόμενα +2.8%).
Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις είναι το Opel Corsa που έχει περάσει τις 4000 ταξινομήσεις φέτος.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Ιούνιο, έχει ως εξής:
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα αυγά μειώνουν τη χοληστερόλη, υποστηρίζει νέα μελέτη
- Μητσοτάκης σε εκδήλωση Bloomberg: Η πλειοψηφία μας είναι σταθερή, εκλογές θα γίνουν το 2027
- Βορίδης: Δεν κινδυνεύει η κυβερνητική σταθερότητα μετά τη διαγραφή Σαμαρά
- AEGEAN: Πιστοποίηση του Extra Schengen cip lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την TÜV AUSTRIA