Το πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4 powered by Abarth συνεχίζεται, αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα της Ίμολα.

Μετά τα πολύτιμα μαθήματα στους απαιτητικούς αγώνες της Βαλλελούνγκα, ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης επιστρέφει στο τιμόνι του μονοθεσίου της CRAM Motorsport, στοχεύοντας στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα! Αυτή τη φορά ο 16χρονος θα αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις τον ανταγωνισμό.

Παρά τις αυξημένες σχολικές υποχρεώσεις του ως μαθητής της Β’ Λυκείου, δεν περιορίστηκε στη δουλειά στον προσομοιωτή αλλά την περασμένη εβδομάδα ταξίδεψε στην Ίμολα που βρίσκεται 40 χιλιόμετρα ανατολικά της Μπολώνια όπου συμμετείχε σε δοκιμές εξέλιξης!

Ένα πολύτιμο διήμερο τεστ για τον ταλαντούχο οδηγό, ώστε το επικείμενο αγωνιστικό τριήμερο σε αυτό το απαιτητικό σιρκουί, να μην είναι «ταξίδι στο άγνωστο». O Τζώρτζης μοιράστηκε τις εντυπώσεις του από το τεστ στη θρυλική πίστα αλλά και τις προσδοκίες του για τους τρεις αγώνες του Σαββατοκύριακου 24 -25/7.

Πόσο χρήσιμες ήταν οι δοκιμές που έκανες στην Ίμολα;

Με δεδομένο ότι ήταν μια άγνωστη για εμένα πίστα, έχοντας ολοκληρώσει ένα διήμερο δοκιμών υπό συνθήκες παρόμοιες με αυτές του επικείμενου αγώνα, θεωρώ ότι έχω πλέον ολοκληρωμένη αντίληψη των μυστικών της πίστας, καθώς και μια εκτενή σειρά μετρήσεων και δεδομένων τα οποία μελέτησα και θα αξιοποιήσω στον αγώνα.

Τι έμαθες;

Πρόκειται για μία ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνική πίστα, με διαφορετικών ειδών στροφές. Τα δύο chicane που αποτελούν το πρώτο τμήμα της χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Στη συνέχεια, το δεύτερο κομμάτι διακρίνεται για τις υψομετρικές διαφορές που αλλάζουν διαρκώς τα σημεία φόρτισης του αυτοκινήτου. Τέλος, το τελευταίο τμήμα της περιέχει το πασίγνωστο κράσπεδο της Variante Alta το οποίο απογειώνει πλήρως το αυτοκίνητο για μερικά δευτερόλεπτα, καθώς και ένα κατηφορικό σημείο φρεναρίσματος, στο οποίο παρατηρούνται συχνά μπλοκαρίσματα των μπροστινών τροχών λόγω της υπερβολικής φόρτισης.

Μίλησέ μας για τις ιδιαιτερότητες της θρυλικής πίστας…

Το σύμπλεγμα στροφών Aqua Minerali αποτελεί μία πασίγνωστη παγίδα για οδηγούς, καθώς πρόκειται για κατηφορική ζώνη φρεναρίσματος η οποία υπερφορτίζει το μονοθέσιο στην αριστερή του πλευρά λόγω της δεξιάς στροφής που προηγείται. Ακόμη, η τυφλή έξοδος της γρηγορότερης στροφής της πίστας (Piratella) χρειάζεται ιδανική γραμμή καθώς παραμονεύει ο τοίχος. Τέλος, ο ακριβής υπολογισμός της απογείωσης στο κράσπεδο της Variante Alta, ώστε να τοποθετηθεί σωστά το μονοθέσιο για την αριστερή στροφή που ακολουθεί αμέσως μετά την προσγείωση, αποτελεί μεγάλη πρόκληση με δεδομένο ότι δεν υπάρχει οπτική επαφή, λόγω του ύψους του κερμπ και της καμπύλης του δρόμου.

Ποιο σημείο της πίστας σε δυσκολεύει περισσότερο;

Το δεύτερο τμήμα της πίστας είναι αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο, καθώς για να επιτευχθεί υψηλή απόδοση απαιτείται η λήψη μεγάλων ρίσκων. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη πίστα και θεωρώ πως επιδέχεται βελτίωσης η εξοικείωσή μου, όμως ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα κατά την διάρκεια του διημέρου δοκιμών. Η αίσθηση που προδίδει το άλμα στην Variante Alta δεν αντανακλάται τόσο έντονα στον προσομοιωτή, όπως άλλωστε και οι έντονες υψομετρικές διαφορές. Με προβλημάτισε η δυσκολία να βελτιώσω την επίδοσή μου κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας, όμως μετά από έντονη μελέτη και ορισμένες αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου, η δεύτερη μέρα αποδείχθηκε πολύ καλύτερη από άποψη αποτελεσμάτων.

Γνώρισες ένα κορυφαίο Ιταλό οδηγό αγώνων, τον Γιάρνο Τρούλι, καθώς ο γιος του έκανε δοκιμές μαζί με σένα. Τι έμαθες απ’ αυτόν;

Σε συζήτηση με τον θρύλο της Formula 1, Γιάρνο Τρούλι μας εκμυστηρεύτηκε πως ο τεχνικός χαρακτήρας της πίστας απαιτεί ιδιαίτερη επιμονή για να αποκαλύψει κανείς τα μυστικά της. Οποιαδήποτε βιασύνη ενδέχεται να αποβεί επικίνδυνη.

Ποιος είναι ο στόχος που θέτεις στον επικείμενο τέταρτο γύρο της σεζόν;

Κύριο κομμάτι που επιδέχεται βελτίωση είναι η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών, που εξασφαλίζει μία ικανοποιητική θέση εκκίνησης από την οποία μπορώ να αναρριχηθώ στην κατάταξη με μεγαλύτερη ευκολία και λιγότερο κίνδυνο. Στόχος μου είναι να τερματίσω τους τρεις αγώνες χωρίς εγκατάλειψη, σε μία καλή θέση σε αυτήν την άγνωστη μέχρι προχθές για εμένα πίστα, γεγονός που θα μου δώσει αυτοπεποίθηση για τους επόμενους αγώνες που θα λάβουν μέρος σε πίστες που γνωρίζω καλά.

Φαντάζομαι πως οι συνομήλικοί σου αυτή την εποχή είναι διακοπές, πόσο δύσκολο είναι να συνεχίσεις να δουλεύεις σκληρά;

Η συμμετοχή σε αυτούς τους παγκοσμίου επιπέδου αγώνες είναι συναρπαστική αλλά απαιτεί σημαντικές θυσίες σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Μετά την Imola όμως, υπάρχει η καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος για τον Αύγουστο, οπότε θα έχω την ευκαιρία να δω την οικογένειά μου και να διασκεδάσω με τους φίλους μου. Χρειάζεται όμως ακόμη υπομονή, προς το παρόν το μυαλό μου είναι επικεντρωμένο στους αγώνες!

Πληροφορίες Πίστας:

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari
Γύρος 4, 23-25.07.2021
Μήκος: 4.909m
Στροφές: 19
Διάρκεια αγώνων: 30’ + 1 γύρο

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 23/7, 12.20 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 1
Παρασκευή 23/7, 17.40 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 24/7, 10.40 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες Δοκιμές 1
Σάββατο 24/7, 11.05 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες Δοκιμές 2
Σάββατο 24/7, 17.10 ώρα Ελλάδας Αγώνας 1
Κυριακή 25/7, 11.20 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 2
Κυριακή 25/7, 18.15 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 3

Οι αγώνες θα μεταδοθούν LIVE από τις επίσημες σελίδες της Ιταλικής Formula 4 σε YouTube και Facebook. Η επίσημη ιστοσελίδα του Έλληνα οδηγού, www.georgismarkogiannis.com είναι σε πλήρη λειτουργία και εκεί μπορείτε να βρείτε κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τον Τζώρτζη, την Ιταλική Formula 4, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, αποτελέσματα αλλά και όλα τα νέα που αφορούν στις προσπάθειές του!

Διαβάστε επίσης:

Πρεμιέρα διαρκούς αναρρίχησης για τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη!

H Ford στο Ράλι Ακρόπολις!

Νεντ Κούριτς: Από την Amazon στη Stellantis!