Διασχίζουμε τα υψίπεδα του Μαινάλου από το Λεβίδι στην Αλωνίσταινα μ’ ένα όχημα που φτιάχτηκε για ν’ ανοίγει δρόμους και προοπτικές.

Το Land Rover Defender 90 έχει μια ιστορία 37 ετών απόλυτα συνυφασμένη μ’ αυτή της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς αναμφίβολα αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές και εμπορικά πετυχημένες στιγμές της. Δημιουργήθηκε άλλωστε ως αντιστάθμισμα στη αμερικάνικη Jeep.

Κατεβαίνοντας στη Συγγρού για να παραλάβω από τη Ford Καρανικόλα κάποιο αυτοκίνητο για δοκιμή έβλεπα κατά καιρούς έξω από τη γειτονική έκθεση JLR Σπανός, ένα κοντό Defender 90 και πάντοτε αναρωτιόμουν αν όντως είναι τόσο ικανό εκτός δρόμου όσο έδειχνε. Χάρη στο Μάκη Χόνδρο παραλάβαμε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, για δοκιμή την προηγούμενη βδομάδα. Μάλιστα φορούσε και κατάλληλα ελαστικά μεικτών συνθηκών για χιόνι, λάσπη (Goodyear Wrangler All Terrain) . Ταξίδεψα ως την ορεινή Αρκαδία σε μια εκδρομή λίγων ημερών.

Στο ταξίδι το Defender χάρη στην διακριτικότητα του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, τη ροπή του τρίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα και την αερανάρτηση που διαθέτει είναι αγχολυτικό. Κάθεσαι ψηλά και βλέπεις πανοραμικά. Κινηθήκαμε σε ταχύτητες εντός νόμιμων ορίων και η αεροδυναμική του σχήματος δεν ήταν πρόβλημα. Δεν υπήρχε έντονος θόρυβος από τους μεγάλους καθρέπτες ή τις μπροστινές κολώνες. Δεν έχω καμία διάθεση να υπερβώ τα όρια ταχύτητας πόσο μάλλον να επιβεβαιώσω την τελική του οχήματος. Οπότε σ’ αυτό τον τομέα για μένα που είμαι σύννομος το Defender είναι απροβλημάτιστο. Σε κάθε περίπτωση, το εξαιρετικό ηχοσύστημα 8 ηχείων (Meridian) κάλυπτε τις λεπτομέρειες.

To εσωτερικό αποπνέει πολυτελή αίσθηση χάρη στα ποιοτικά υλικά. Εντυπωσιάζουν οι ορατές βίδες που τονίζουν το χαρακτήρα της κατασκευής. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, υποστηρίζοντας μάλιστα και υπηρεσίες δικτύου 5G. Θύρες USB βοηθούν στη συνδεσιμότητα και στη φόρτιση. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διάμετρο 12.3 ιντσών.

Οι πίσω θέσεις ενέχουν κάποιους περιορισμούς για μεγαλόσωμα άτομα, ενώ και το μπες βγες είναι ένα θέμα αν έχεις την αερανάρτηση σηκωμένη. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένας χώρος αποθήκευσης που λειτουργεί και ως ψυγείο.

Φτάνοντας στο Μαίναλο, διανυκτερεύσαμε στο ιστορικό Λεβίδι. Την άλλη μέρα το πρωί πήραμε τον ανήφορο: Ευθεία πάνω από την πλατεία του χωριού ξεκινά ένας δασικός δρόμος παρατημένος στην τύχη του. Νεροφαγώματα, καθιζήσεις, πεσμένα δέντρα απ’ όλα έχει. Λίγα μέτρα μετά έχεις την ευκαιρία να θαυμάσεις τη θέα που έχουν τα Ορχομένια Πεδία και το Λεβίδι από πάνω. Όλη η περιοχή έχει ανάλογη διαμόρφωση.

Στην αρχή φτάνεις στο οροπέδιο της Κάπελης και μετά σ’ αυτό των Ρουχών. Εκεί μπήκαμε μέσα και βάλαμε μερικά δύσκολα στο Defender. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μέσω του Terrain Response 2, 6 προγράμματα χαρτογράφησης ανάλογα την περίσταση: Κανονικό, χώμα/χαλίκι/χιόνι, λάσπη (το οποίο επιλέξαμε), άμμο, βράχια, νερό. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι διέρχεται από 90 cm νερού, δεν έχω λόγο να αμφιβάλλω.

Κομβικό ρόλο παίζει η αερανάρτηση που «στρογυλεύει» τα πάντα εμπνέοντας εμπιστοσύνη (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και αυξάνει κατά 10cm την απόσταση από το έδαφος. Οι εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (37,5 μοίρες, 31 μοίρες, 40 μοίρες) συντελούν στην υλοποίηση κάθε διεστραμμένης σκέψης.

Ο ροπάτος πετρελαιοκινητήρας φροντίζει να μην μένεις πουθενά από γκάζι. Εύκολα κοντρολάρεις το βαρύ αυτοκίνητο και το κατευθύνεις όπου θες παρά το ολισθηρό τερέν.  Από τους Ρουχούς προχωρήσαμε προς τη Κεχρωτή Μαινάλου το πιο κρύο σημείο της Ελλάδος. Από εκεί πέσαμε πίσω στην δυτική πλευρά του βουνού και βγήκαμε στην άσφαλτο στο ύψος της Πιάνας.

Από εκεί Αλωνίσταινα και στάση στη κοσμική Βυτίνα για έναν καφέ στην πλατεία. Πιάνω τα βλέμματα πολλών στο λασπωμένο Land Rover. Έχει τις ικανότητες ενός σκληροπυρηνικού off road, αλλά και την πολυτέλεια ενός χλιδάτου SUV. Δυο σε ένα μ’ έναν αντικομφορμιστικό χαρακτήρα που εμπνέει σεβασμό χωρίς να προκαλεί. Ναι τα λεφτά είναι πολλά, όπως και οι δυνατότητές του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Land Rover Defender 90 3.0lt diesel

Κινητήρας: 2995 cc
Συνδυαστική Ισχύ: 300PS/ 4.000rpm
Ροπή: 650 Nm/1500 -2500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 209 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 390 ευρώ
Βάρος: 2.300 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.323/2.008/1.969 mm
Μεταξόνιο: 2.587 mm
Γωνίες προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής: (37,5 μοίρες, 31 μοίρες, 40 μοίρες)
Χώρος αποσκευών: 397 lt
Τιμή: Από 87.000 ευρώ

 Διαβάστε επίσης:

CES: Μια ματιά στο μέλλον!

Volvo και Google επεκτείνουν τη συνεργασία τους!