Η έβδομη γενιά της BMW M5 είναι η πρώτη που βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης: Το ειδικό για το μοντέλο σύστημα M HYBRID συνδυάζει έναν κινητήρα V8 με ηλεκτροκινητήρα, με την απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 727 ίππους, οι οποίοι του εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.
Η μπαταρία υψηλής τάσης, με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 18,6 kWh, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 67 έως και 69 χιλιόμετρα (WLTP), τιμές που είναι μοναδικές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Είμαστε υπερήφανοι που κατασκευάζουμε την τελευταία γενιά της εμβληματικής M5 εδώ στο Dingolfing», δηλώνει ο Διευθυντής του Εργοστασίου, Christoph Schröder.
Το εργοστάσιο παρέδιδε ήδη από τη δεκαετία του 1980 τα προ-συναρμολογημένα αμαξώματα για τα πρώτα μοντέλα BMW M5, τα οποία στη συνέχεια ολοκληρώνονταν στο χέρι στην M GmbH στο Garching.
Από τη δεύτερη γενιά – ή, για να ακριβολογούμε, από το 1988 – το σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της Κάτω Βαυαρίας.
Τα βασικά εξαρτήματα για τη νέα BMW M5 κατασκευάζονται επίσης εντός του εργοστασίου ή παρέχονται από κοντινά εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων. Ο Schröder αναφέρεται σε αυτό ως μία «φιλοσοφία παραγωγής κάτω από την ίδια στέγη».
Για παράδειγμα, το ειδικά προσαρμοσμένο στο μοντέλο πλαίσιο της BMW M5 προέρχεται από το εργοστάσιο εξαρτημάτων του Dingolfing, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης συναρμολογείται στην παρακείμενη μονάδα, το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Συστημάτων E-Drive.
Την οροφή από ανθρακονήματα προμηθεύει το εργοστάσιο στο Landshut, που απέχει 30 χιλιόμετρα. Ένα μοναδικό στοιχείο της παραγωγής στο εργοστάσιο οχημάτων είναι οι τροποποιήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στο τμήμα αμαξωμάτων.
Βασισμένη στο αμάξωμα του στάνταρ μοντέλου παραγωγής της BMW Σειράς 5, η BMW M5 υιοθετεί πρόσθετα μέτρα για την ενίσχυση της δομής του αμαξώματος και ένα διευρυμένο αμάξωμα με φουσκωμένους θόλους τροχών, που επιτρέπει την ενσωμάτωση του ειδικού για μοντέλα M πίσω άξονα.
Στο βαφείο, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δέκα στάνταρ και 150 φινιρίσματα κατά παραγγελία για τη νέα τους BMW M5. H πρώτη που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής είχε χρώμα κίτρινο, η δεύτερη πράσινο.
Η νέα BMW M5, όπως και η προκάτοχός της, συναρμολογείται μαζί με άλλα μοντέλα BMW Σειρά 5, Σειρά 4 και BMW M4 στην ίδια γραμμή παραγωγής, όπου ολοκληρώνεται με συγκεκριμένες επιλογές εξοπλισμού, όπως η πίσω αεροτομή από CFRP, το τιμόνι M και τα καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M.
Τις επόμενες εβδομάδες, η παραγωγή της BMW M5 στο εργοστάσιο θα αυξηθεί σταδιακά σε μερικές δεκάδες οχήματα ανά ημέρα. Το λανσάρισμα του νέου μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει από τις 2 Νοεμβρίου 2024. Μέχρι τότε, ένα άλλο νέο μοντέλο θα έχει γιορτάσει την πρεμιέρα του στο εργοστάσιο του Dingolfing: η νέα BMW M5 Touring, η οποία έρχεται να εμπλουτίσει την οικογένεια μοντέλων της BMW M GmbH και να συμπληρώσει τη γκάμα της νέας BMW Σειράς 5.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης: Αύξηση 10% σε επενδύσεις Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα – Ξεπέρασαν τα 3 δισ.
- Τσουκαλάς: Ο κ. Μαρινάκης συνεχίζει την ψευδολογία, αλλά είναι η πολιτική της κυβέρνησης που απαξιώνει τη δημόσια υγεία
- Μπορέλ: Προτείνει την «αναστολή του πολιτικού διαλόγου» με το Ισραήλ
- Ζαχαράκη: Στεγαστικό, δημογραφικό και παιδική προστασία οι βασικοί άξονες της πολιτικής μας