Πρωτόγνωρη ταλαιπωρία για πολλούς οδηγούς σε Κηφισίας, Μεσογείων, Αττική Οδό και στα βόρεια προάστια.
Απίστευτες εικόνες χάους στο μισό λεκανοπέδιο με τους δρόμους κλειστούς λόγω ότι κάποιος γλιστράει και σταματάει. Είτε πρόκειται για φορτηγό, είτε για λεωφορείο, είτε για ταξί, είτε για Ι.Χ. η εικόνα είναι παντού ίδια: Ακατάλληλα ελαστικά γλιστράει το όχημα σταμάτα στη μέση του δρόμου. Μπλοκάρει ο δρόμος δημιουργείται μποτιλιάρισμα, αδιέξοδο.
Δεν είναι λύση να σπρώχνουμε το αυτοκίνητο για ν’ ανέβει την ανηφόρα, υπάρχουν κατάλληλα ελαστικά ή βοηθητικά πρόσφυσης (αλυσίδες δέστρες γι’ αυτό).
Στην Αττική Οδό που έχουν εγκλωβιστεί χιλιάδες οχήματα δημιουργήθηκε πρόβλημα στις εξόδους ή όπου αλλού είχε ανηφόρα στον αυτοκινητόδρομο. Γιατί έγινε αυτό; Γιατί γλιστρούσαν τα αυτοκίνητα καθώς είχαν ακατάλληλα ελαστικά. Επίσης οι οδηγοί είναι ανεκπαίδευτοι και δεν γνωρίζουν να οδηγήσουν σ’ αυτές τις συνθήκες. Ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί άνθρωποι γιατί δεν υπήρχε ενημέρωση μέσω μηνυμάτων της Πολιτικής Προστασίας για το ποιοι δρόμοι είναι κλειστοί και τι απαιτείται για να κινηθείς με ασφάλεια.
Δεν υπήρχε ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς μέσω ραδιοφώνων και τηλεοράσεων στον κόσμο, δεν υπήρξαν προειδοποιητικά μηνύματα στις φωτεινές πινακίδες των λεωφόρων ή στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου.
Ανακοίνωση από τους αρμόδιους έγινε στις 17:00. Οι περισσότεροι πιάστηκαν εξ απήνης γύρω στις 10:00 το πρωί προσπαθώντας να φτάσουν στη δουλειά τους. Να καταγραφεί ότι την ευθύνη για τον εκχιονισμό της Αττικής Οδού τον έχει η εταιρεία διαχείρισης που λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι έκλεισε το μισό λεκανοπέδιο γιατί μπλόκαρε η Αττική Οδός, ο περιφερειακός της Κατεχάκη και όλα τα βορειοανατολικά προάστια σε λεωφόρους όπως η Μαραθώνος, η Λαυρίου, η Σπατών. Από τη μια η έντονη χιονόπτωση και από την άλλη η ανάγκη μετακίνησης των ανθρώπων που ήθελαν να πάνε στην δουλειά τους. Όμως το πρόβλημα είναι πάντα το ίδιο: «Γλιστράω στην πρώτη ανηφόρα ή κατηφόρα, σταματώ κλείνω το δρόμο και πίσω μου το χάος». Αυτό έγινε σήμερα και έτσι μπλόκαρε η μισή Αθήνα.
Πιθανόν όλοι κατανοούμε πως σε όλες τις Βόρειες χώρες που έχει χιόνι 6 μήνες το χρόνο, η ζωή δε σταματά, ούτε ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι, απλά τοποθετούν (υποχρεούνται) τα κατάλληλα ελαστικά στα αυτοκίνητά τους. Τα χειμερινά ελαστικά εξασφαλίζουν πρόσφυση σ’ αυτές τις συνθήκες. Βέβαια στη χώρα μας δεν ενδείκνυνται. Γι’ αυτό καλό είναι προτού ξεκινήσουμε να πάμε κάπου να έχουμε κάποιο βοήθημα πρόσφυσης (αλυσίδες, κουβέρτες, δέστρες ή ότι άλλο). Να ξέρουμε όμως και να τις χρησιμοποιούμε.
Επίσης τις τοποθετούμε με ασφάλεια χωρίς να εμποδίζουμε τους άλλους οδηγούς. Δεν προσπαθούμε να τις βάλουμε όταν γλιστρήσουμε, κλείνοντας το δρόμο. Αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε χάος σήμερα στους δρόμους της Αθήνας. Οχήματα με ακατάλληλα ελαστικά ή οδηγοί που σταμάτησαν να βάλουν αλυσίδες εκεί που γλιστρούσαν, κλείνοντας την κυκλοφορία πίσω τους.
Ένας άλλος μύθος είναι το αλάτι, νομίζουν κάποιοι ότι αν κάνουμε το δρόμο μπακαλιάρο θα αποφευχθεί η χιονόστρωση. Το αλάτι διασπά την κρυσταλλική δομή του νερού σχηματίζοντας υδροχλωρικό οξύ και υδροξείδιο του νατρίου. Το ρίχνουμε για να μην παγώσει ο δρόμος αφού τελειώσει η χιονόπτωση ή πριν την χιονόπτωση.
Δεν μπορείς να αποφύγεις σε ένα τόσο ακραίο φαινόμενο όπως το σημερινό την χιονόστρωση αλατίζοντας το δρόμο, ακόμη κι αν έχεις την μεγαλύτερη αλατιέρα του κόσμου. Καλό είναι να έχουμε υπόψη μας ότι από αύριο το απόγευμα που θα ξαστερώσει θα παγώσουν οι δρόμοι και τότε θα είναι πραγματικά πολύ επικίνδυνο.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο