Με μήκος 4.7m, τετρακίνηση, ιπποδύναμη έως 585PS και τάση 800V το EV6 ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία του Κορεάτη κατασκευαστή.
Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Η ικανότητα φόρτισης υψηλής τεχνολογίας 800V σημαίνει ότι το EV6 μπορεί να ολοκληρώσει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 % έως το 80 % σε μόλις 18 λεπτά. Το EV6 είναι το πρώτο BEV χτισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (EGMP). Η Kia στοχεύει το 2030 να αυξήσει τις πωλήσεις BEV στις 920.000 μονάδες και να γίνει ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής.
Τα περισσότερα BEV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά περιορίζονται σε δυνατότητες καθώς φιλοξενούνται σε πλατφόρμες που αρχικά δημιουργήθηκαν για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το EV6 έχει βελτιστοποιηθεί από την αρχή ως πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατανομή βάρους ανά άξονα στο 53:47, που συντελεί στην ομοιογενή οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου συντελεί στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης.
Το EV6 διαθέτει τέσσερα προγράμματα ηλεκτρονικής χαρτογράφησης: Eco, Normal, Sport, Snow, τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός
διακόπτη. Μέσω αυτών μεταβάλλονται η ροπή, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, το ESC και τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας. Για τις τετρακίνητες εκδόσεις ένα σύστημα (Disconnector Actuator System ή DAS) εξασφαλίζει την ομαλή μετάβαση από κίνηση στους δυο τροχούς σε κίνηση στους 4 τροχούς. Το αυτοκίνητο είναι κατά βάση πισωκίνητο, ο εμπρός άξονας εμπλέκεται όταν απαιτείται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η ενεργοποίηση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μπορεί να γίνει μέσα σε 4 δέκατα του δευτερολέπτου. Όσο χρησιμοποιείται η πίσω κίνηση είναι μεγαλύτερο κατά 8% το προσδόκιμο αυτονομίας.
Εξοπλισμένο με δύο υψηλούς απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες ως 430 kW (585PS), το EV6 GT ανάγει τις ηλεκτρικές επιδόσεις σε άλλο επίπεδο. Το EV6 GT διατίθεται αποκλειστικά με τη μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 77,4 kWh επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5sec και μπορεί να φτάσει τα 260 km/h. Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης μεγιστοποιεί την πρόσφυση στο EV6 GT. Υπάρχει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία 58,0 kWh. Η έκδοση 2WD 77,4 kWh μπορεί να διανύσει έως και 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 PS).
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, σε όλες τις εκδόσεις παραλλαγές, ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh. Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή (ICCU).
Το EV6 μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως power bank και να φορτίσει οτιδήποτε: από εξωτερικές οικιακές συσκευές έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες. Επιπλέον, μπορεί να ρυμουλκήσει φορτίο έως και 1.600 κιλά (μπαταρία 77,4 kWh), σε εκδόσεις RWD και AWD. Για όσους επιλέξουν την έκδοση μπαταρίας 58 kWh, το EV6 προσφέρει έως και 750 κιλά δυνατότητα έλξης ρυμούλκησης.
Το EV6 είναι εξοπλισμένο μία αποδοτική αντλία θερμότητας της πιο πρόσφατης γενιάς, η οποία εκμεταλλεύεται τις απώλειες θερμότητας από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό εξασφαλίζει ότι ακόμη και στους -7 βαθμούς Κελσίου, το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει το 80% της αυτονομίας του, όπως σε συνθήκες με 25 βαθμούς Κελσίου. Επίσης διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο λειτουργεί με διακόπτες πίσω από το τιμόνι μπορείς να μεταβάλλεις το ρυθμό ανάκτησης (καθόλου ή από 1 έως 3, ή i-PEDAL ή auto mode). Η λειτουργία i-PEDAL επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και ταυτόχρονα επιβραδύνει ήπια το αυτοκίνητο δίχως να χρειάζεται να πατήσει το πεντάλ φρένου ο οδηγός.
Διαβάστε επίσης:
Ηyundai Motorsport: Νέα υβριδική εποχή WRC
Formula E: Αυτοκίνητο ασφαλείας η Taycan!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας