Δυστυχώς η ιταλική ομάδα μπαίνει σε μια φάση περιδίνησης, πάνω που κατάφερε να έχει μια ανταγωνιστική σεζόν μετά από χρόνια.
H παραίτηση του επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, έρχεται ως αντίδραση στη μη στήριξη από τον Τζον Έλκαν. Ο εγγονός του Ανιέλι, πρόεδρος της Stellantis και της Ferrari, δεν στήριξε το έργο του Ιταλού μηχανικού. Μάλιστα πολλές φορές διαμέσου του ceo της εταιρείας, Μπενετέτο Βίνια έστελνε αντιφατικά μηνύματα που κάθε άλλο παρά βοηθούσαν στην πρόοδο της ομάδας. Ο Βίνια με τη σειρά του δεν πίστευε στο Μπινότο και αυτό ήταν ορατό. Ο 53χρονος Ιταλός μηχανικός είναι γέννημα θρέμμα της Ferrari. Σπούδασε μηχανικός στο πανεπιστήμιο της Λοζάνης και έκανε μάστερ στο Πανεπιστήμιο της Μόντενα. Τελειώνοντας πήγε στο τμήμα κινητήρων της Ferrari και από εκεί σταδιακά και μεθοδικά ανέβηκε στην ιεραρχία. Το 2013 ήταν επικεφαλής του τμήματος μηχανών, το 2016 έγινε τεχνικός διευθυντής και το 2019 αγωνιστικός διευθυντής. Η Ferrari φέτος για πρώτη φορά μετά από χρόνια είχε το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid, πήρε 4 νίκες 12 pole και είχε 20 εμφανίσεις στο βάθρο.
Δεν κατάφερε βέβαια να πάρει τον τίτλο αλλά προσωπικά θεωρώ πως αν άφηναν την ομάδα στην ησυχία της χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις ίσως το 2023 να ήταν η χρονιά τους εφόσον η υβριδική μηχανή φανεί αξιόπιστη. Ο Μπινότο ήταν ξεκάθαρα επιλογή του μακαρίτη Σέρτζιο Μαρκιόνε που ασπάστηκε ο πρώην ceo της Scuderia, Λούκα Καμιλιέρι όσο έμεινε στο τιμόνι της Ferrari. Φεύγοντας στα τέλη του 2020 ο Καμιλιέρι όσοι γνώριζαν καταλάβαιναν πως είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση και για τη διαδοχή του Μπινότο. Ανεξαρτήτως απόδοσης και αποτελεσμάτων! Προφανώς τα προβλήματα της πανδημίας και η απόδοση του φετινού μονοθεσίου καθυστέρησαν αυτή την εξέλιξη. Ο Μπινότο γνωρίζει άριστα κάθε μέλος της ομάδας, κάθε δυνατό και αδύνατο σημείο. Κατάφερε να την νοικοκυρέψει και να την οδηγήσει ξανά σε επιτυχίες. Αναβάθμισε την αεροσήραγγα έφτιαξε τον καλύτερο προσομοιωτή και σήμερα η Ferrari έχει κορυφαίο εξοπλισμό. Η θητεία του είναι πετυχημένη θεωρώ βέβαιο πως θα βρει άμεσα δουλειά ξανά, στη F1. Προφανώς αφού μείνει ένα διάστημα (6 μήνες;) εκτός, όπως προβλέπει το συμβόλαιο κάποιου που έχει πρόσβαση σε όλα τα μυστικά μιας ανταγωνιστικής εταιρείας.
Ο Ματία Μπινότο με τον Τζον Έλκαν
Ο Έλκαν (πρόεδρος) και ο Βίνια (CEO) έκαναν λοιπόν τη χειρότερη επιλογή που θα μπορούσε να γίνει ενόψει της νέας χρονιάς. Αποσταθεροποίησαν την ομάδα χωρίς να ξεκαθαρίζουν το τοπίο. Ο Μπινότο θα φύγει στο τέλος του χρόνου από επικεφαλής, θα δούμε μέχρι τότε ποιον θα βάλουνε στη θέση του. Ως τότε χαμένος ένας μήνας καθοριστικός, στον οποίο ο Ιταλός, ωσεί παρών θα διστάζει να υπογράψει ακόμη και άδεια στην γραμματέα του. Πόσο μάλλον να λάβει καθοριστικές αποφάσεις, σ’ αυτό το τόσο κρίσιμο χρονικό σημείο. Ότι χειρότερο για τη Ferrari. Την ίδια στιγμή ακούγεται το όνομα του Γάλλου, Φρεντ Βασέρ για αντικαταστάτη. Ο Βασέρ είναι επικεφαλής της Alfa Romeo Sauber και έχει μια καλή σχέση με το Λεκλέρκ καθώς από εκεί ξεκίνησε ο Μονεγάσκος πριν 5 χρόνια. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν έχει το ανάστημα που απαιτείται για μια εξόχως πολιτική θέση όπως αυτή του αγωνιστικού διευθυντή της Ferrari. Ένα εκτόπισμα που δεν είχε ούτε ο Μπινότο, ο Ιταλός όμως είναι κορυφαίος μηχανικός, εξαίρετος στην επιστήμη του. Μηχανικός είναι και ο 54χρονος Γάλλος με μακρά καριέρα σε αγώνες μονοθεσίων. Ο Βασέρ έχει στενή σχέση με το Νίκολας Τοντ από την εποχή της ART Grand Prix. Θυμίζουμε ότι ο Τοντ είναι μάνατζερ του Λεκλέρκ.
Ο Μπινότο με τους οδηγούς της Ferrari, αποχαιρετούν το Φέτελ. Ο Μπινότο πήρε την απόφαση να διώξει τον Γερμανό πρωταθλητή το 2020 και να φέρει στη Ferrari το 2021, το Σάινθ. Η εξέλιξη τον δικαίωσε απόλυτα.
Θα είναι μια ακόμη αρνητική έκπληξη ν’ αναλάβει τη Ferrari, ο Βασέρ. Για να μην παρεξηγηθώ, αποσαφηνίζω: Δεν είμαι σε θέση να μιλήσω για τις γνώσεις ή την ικανότητά του, δεν τα αμφισβητώ. Θέμα μου είναι η πολιτική βαρύτητα που απαιτεί η θέση, η πληθωρική προσωπικότητα και το όραμα. Δε βλέπω αυτά τα στοιχεία στο Βασέρ. Φεύγοντας από την ονοματολογία ακόμη κι ένας θαυματοποιός ν’ αναλάβει στη Ferrari δύσκολα μπορεί να μαζέψει το χαμένο χρόνο και να άρει τον αποσυντονισμό της ομάδας. Απομένουν 85 μέρες για το ξεκίνημα του νέου πρωταθλήματος και η Ιταλική ομάδα είναι ξανά καταδικασμένη – λόγω επιλογών διοίκησης – σε αποτυχία. Τούτων δοθέντων δε θα με εκπλήξει αν τα καθήκοντα του Μπινότο μοιραστούν εσωτερικά μέχρι νεωτέρας: ο Βίνια στο διοικητικό κομμάτι και ο Μέκις στο αγωνιστικό/τεχνικό. Όσον αφορά σε νίκες και πρωταθλήματα οι κόκκινοι θα ξεκινήσουν από τώρα τη σχεδίαση του μονοθεσίου για το 2026 με τους νέους κανονισμούς και βλέπουμε…
Διαβάστε επίσης
BMW: Επένδυση 2 δισ. ευρώ σε μπαταρίες!
#allforsafety: H Mercedes-Benz στα social media!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike