Περιεχόμενα
Μόλις δύο χρόνια μακριά από την γνωστή ως «αυτονομία 3», δηλαδή τη δυνατότητα ο οδηγός να μην έχει συνέχεια τα μάτια του στον δρόμο και τα χέρια του στο τιμόνι, βρίσκεται η Ford.
Σύμφωνα με τον CEO, Jim Farley «είμαστε πολύ κοντά». Σε δηλώσεις του στο Bloomberg TV, ο Farley ανέφερε ότι η Ford μπορεί να φτάσει σε αυτό το επίπεδο μέχρι το 2026, γεγονός που θα την καθιστούσε την πρώτη μάρκα αυτοκινήτων μαζικής κυκλοφορίας που θα προσφέρει την αυτονομία επιπέδου 3.
Προβλήματα με τα αυτόματα συστήματα
«Αυτό θα σας επιτρέψει να απομακρύνετε τα χέρια και τα μάτια σας από τον δρόμο, την ώρα που οδηγείτε σε αυτοκινητόδρομο. Το αυτοκίνητό σας θα μπορεί να είναι σαν το γραφείο σας. Να κάνετε για παράδειγμα μια τηλεδιάσκεψη, την ώρα που οδηγείτε», σημείωσε ο Farley.
Μέχρι στιγμής, η Ford παρέχει σύστημα οδήγησης χωρίς χέρια, υπάρχει όμως συσκευή που παρακολουθεί τον οδηγό και ελέγχει αν έχει τα μάτια του στον δρόμο. Το σύστημα BlueCruise, βέβαια είναι υπό έρευνα από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, καθώς έχει κατηγορηθεί ότι έχει συμβάλλει σε θανατηφόρα τροχαία.
Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρουν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής κυκλοφορίας όμως η General Motors. Η Tesla, εδώ και κάποια χρόνια έχει κατηγορηθεί από τις ομοσπονδιακές αρχές ότι τα ημιαυτόνομα συστήματά της ευθύνονται για κάποια τροχαία.
Η αισιόδοξη πρόβλεψη του Farley, έρχεται δύο χρόνια μετά το κλείσιμο της θυγατρικής εταιρείας Argo AI, με την Ford τότε να σημειώνει ότι το όραμα της πλήρους αυτοοδήγησης είναι ακόμα πολύ μακρινό.
Ούτε και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταφέρει να προσφέρουν ένα απόλυτα ασφαλές σύστημα αυτοοδήγησης. Η Mercedes-Benz στα τέλη του περασμένου έτους άρχισε να λανσάρει μια λειτουργία οδήγησης χωρίς να είναι τα μάτια του οδηγού στον δρόμο. Μόνο που οι ταχύτητες ήταν κάτω από 40 μίλια την ώρα και σε συγκεκριμένους δρόμους.
Ευκαιρίες ανάπτυξης από το νέο λογισμικό
Ο Farley από την άλλη ανέφερε ότι το σύστημα της Ford θα προσφέρεται σε ταχύτητες έως και 80 μίλια την ώρα. Ξεκαθάρισε όμως ότι θα πρέπει να υπάρχουν καλές καιρικές συνθήκες.
«Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο τις ηλιόλουστες ημέρες. Η έντονη βροχή και άλλα καιρικά φαινόμενα δυσκολεύουν αυτό το εγχείρημα στα 80 μίλια την ώρα», ανέφερε.
Ο Farley θεωρεί ότι αυτές τις υπηρεσίες λογισμικού, όπως το BlueCruise, έχουν υψηλό περιθώριο κέρδους και είνια μία ευκαιρία να εξομαλυνθούν οι διακυμάνσεις μεταξύ των κύκλων άνθησης και ύφεσης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Το BlueCruise ήταν πολύ πιο δημοφιλές από ό,τι περιμέναμε. Είναι ένα σύστημα hands free», δήλωσε ο Farley. «Είναι το ακριβώς προηγούμενο βήμα από το eye off».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επίτιμος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της Κίνας
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τρόλεϊ και σιδηρόδρομος
- ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση του οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο – Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
- Διαβητική Μυοκαρδιοπάθεια: Μια επιπλοκή που επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία