Αρκετά μετά το αμιγώς ηλεκτρικό i3 και αφού επένδυσαν σε οχήματα plug in hybrid οι Βαυαροί επανέρχονται με την iX3.
Η BMW iX3 είναι αμιγώς ηλεκτρική. Πρόκειται για την ηλεκτρική έκδοση της BMW X3 που γίνεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρες βενζίνης, diesel, plug-in υβριδικό σύστημα και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το λανσάρισμα της iX3 στην αγορά θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, με την έναρξη των πωλήσεων στην Κίνα όπου και παράγεται. Μάλιστα είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα κατασκευάζεται και για εξαγωγές στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.
Η νέα BMW iX3 συνδυάζει την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα με βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση των μπαταριών υψηλής τάσης που διαθέτει και την ταχύτητα φόρτισης. Είναι προϊόν πολυετούς και συνεχούς ενασχόλησης του BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Οι καινοτομίες που έφερε στην αγορά η BMW i3 συνδυάζονται έξυπνα με την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, επιτυγχάνοντας βελτιώσεις στη λειτουργική αυτονομία μέσω αυξημένης απόδοσης.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Στην 5η γενιά της, η τεχνολογία BMW eDrive έχει αποκτήσει ένα υψηλό επίπεδο εξέλιξης. Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας BMW iX3 λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την πλήρη αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του κινητήρα.
Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3 φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με το έως 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/286 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm που, αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες, διατηρείται στις υψηλές στροφές.
Η νέα BMW iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Η μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία κλασική οδηγική εμπειρία BMW σε συνδυασμό με ανώτερη ελκτική πρόσφυση – χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB – και εξαιρετική απόδοση.
Η προηγμένη τεχνολογία κυψελών μπαταριών διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης μπαταριών υψηλής τάσης.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών στη νέα BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα.
Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh – με ωφέλιμο 74 kWh – και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, επιτρέπουν στη νέα BMW iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 km στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 km σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.
Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.
Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες όπως περιγράφονται από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.
Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η ειδική ρύθμιση του πλαισίου χαρίζουν στη νέα BMW iX3 σπορ και ευέλικτη συμπεριφορά. Το καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, γνωστό από το BMW i3 και ένα υψηλό επίπεδο κατευθυντικής ευστάθειας προσφέρουν εκπληκτική ελκτική πρόσφυση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε χαλαρά εδάφη για ένα Sports Activity Vehicle με ένα κινητήριο άξονα. Η BMW iX3 εφοδιάζεται στάνταρ με την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος ID7, που επιτρέπει ασύρματες (over the air) ενημερώσεις λογισμικού των συστημάτων οχήματος.
Οι διακριτικές μπλε πινελιές στο εσωτερικό και το εξωτερικό της νέας BMW iX3 παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Σε συνδυασμό με σαφή χειριστήρια, υλικά υψηλής ποιότητας και κομψές επιφάνειες, συνθέτουν κλασικό ‘SAV’ περιβάλλον με διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός τέτοιου είδους οχήματος – η ευελιξία – αντανακλάται στην ευρυχωρία που είναι εφάμιλλη των συμβατικών εκδόσεων BMW X3. Χάρη στη διαιρούμενη 40 : 20 : 40 / αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 510 σε 1.560 λίτρα το μέγιστο, εάν χρειαστεί.
Διαβάστε επίσης:
Η μάνα μου δεν έχει δίπλωμα, ούτε «φορτώνεται» παραβάσεις!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας