array(0) {
}
        
    
Menu
-0.26%
Τζίρος: 448.88 εκατ.

Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι

AUTO

Renault Clio Hybrid: Παιδί της πόλης!

Αφιέρωμα Charge N Go

Εκμεταλλευόμενη την πολυετή τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στη Formula1, η Renault παρουσιάζει ένα εξαιρετικά αποδοτικό, πλήρως υβριδικό σύνολο, που κορυφώνει, εξηλεκτρίζοντας, τη γκάμα του 1ου σε πωλήσεις μοντέλου της κατηγορίας Β στην Ευρώπη. Το νέο Renault Clio Hybrid είναι γεγονός.

Το νέο Renault Clio Hybrid είναι ένα πλήρως υβριδικό μοντέλο τελευταίας γενιάς. Φέρει όλη την τεχνογνωσία που απέκτησε η Renault, από το 2014 έως σήμερα, στις υβριδικές μηχανές, μέσω της Formula 1, αλλά και από την δεκαετή και πλέον εμπειρία στην κατασκευή και διάθεση ηλεκτρικών μοντέλων, με πάνω από 300.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Renault να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα.

Στην περίπτωση του νέου Renault Clio Hybrid, το βασικό ηλεκτρικό μοτέρ έχει τάση 230V και ισχύ 35kW/48 PS. Υπάρχει και ένας δεύτερος μικρότερος ηλεκτροκινητήρας τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) που εμπλέκει τον θερμικό κινητήρα και διατηρεί το ελάχιστο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός κύκλου Otto, 4κύλινδρος 1.6lt/90 PS. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 140PS.

Η ανακτώμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων-λιθίου υψηλής τάσης (230V) χωρητικότητας 1,2 kWh και βάρους 38 kg, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Το νέο Renault Clio Hybrid, ζυγίζει 10 kg παραπάνω από την πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου (1.5 Blue dCi). Με βάση τις ρυθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το νέο Renault Clio Hybrid μπορεί να κινηθεί, αμιγώς ηλεκτρικά, σε ταχύτητες μέχρι και 75km/h, ενώ επιτυγχάνει εντυπωσιακές επιταχύνσεις εν κινήσει (80-120km/h σε 6.9sec). Και όλα αυτά, ενώ δεν καταναλώνει πάνω από 4,3lt/100km, με τις εκπομπές CO2 να μην ξεπερνάνε τα 96gr/km.

Η τεχνολογία που διαθέτει το νέο Renault Clio Hybrid του επιτρέπει να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια στο 80% των διαδρομών εντός πόλης. Έτσι εξοικονομεί 40% καύσιμο, σε σχέση με έναν θερμικό κινητήρα ίδιας απόδοσης (140PS). Το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί το νέο Renault Clio Hybrid εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της εταιρείας, με αρχιτεκτονική παράλληλης-σειριακής διάταξης και φέρει περισσότερες από 150 πατέντες.

Αν ανατρέξει κανείς πίσω στο 2013, θα δει ότι στην έδρα της Renault F1, στο Viry Châtillon, υπήρξε μια τεράστια προσπάθεια από τους κορυφαίους μηχανικούς της αγωνιστικής ομάδας για να φτιάξουν την υβριδική μηχανή της F1. Κοινός τόπος, ανάμεσα στο σύνολο που χρησιμοποιούν φέτος οι Ricciardo, Ocon και στην υβριδική μηχανή του νέου Renault Clio Hybrid, είναι η βελτιστοποίηση του βαθμού απόδοσης.

Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team RS20. Spanish Grand Prix, Sunday 16th August 2020. Barcelona, Spain.

Όταν ο Ocon αφήνει το πόδι του από το γκάζι και φρενάρει, το υβριδικό σύστημα της Renault F1, ανακτά μέρος της κινητικής ενέργειας και την αποθηκεύει στη μπαταρία. Στο νέο Renault Clio Hybrid, η διαχείριση των στροφών του θερμικού κινητήρα έχει σα στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της χημικής ενέργειας του καυσίμου.

Όταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη επιτάχυνση, του προσφέρεται ηλεκτρική υποβοήθηση, όταν αφήνει το πόδι του από το γκάζι ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το υβριδικό σύστημα ανακτά ενέργεια. Αν δει κάποιος την διάταξη της υβριδικής μηχανής στη F1, έχει έναν θερμικό κινητήρα, δυο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία, που συνδέονται μέσω ενός κιβωτίου. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το Renault Clio Hybrid. Καθώς το κιβώτιο του διαθέτει προκαθορισμένες σχέσεις και δεν υπάρχει συμπλέκτης, η εκκίνηση είναι πάντα ηλεκτρική και η αισθητή μείωση της διακοπής επιτάχυνσης, ανάμεσα στις αλλαγές σχέσεων, εξασφαλίζει άνεση στην οδήγηση και καλές επιδόσεις.

Συνολικά το νέο Renault Clio Hybrid:

• Εκκινεί πάντοτε ηλεκτρικά
• Είναι ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη, χωρίς αλλαγές σχέσεων.
• Εξοικονομεί καύσιμο, χάρη στην ανάκτηση ενέργειας και την ικανότητα αποθήκευσης της στις μπαταρίες, ένας τομέας ιδιαίτερα απαιτητικός στη F1.

 

Εξωτερικά, το νέο Renault Clio Hybrid διακρίνεται από τον διαφορετικό πίσω προφυλακτήρα και το σήμα E-TECH στα εμπρός φτερά και το πορτμπαγκάζ. Διατίθεται επίσης και ειδικό πακέτο εσωτερικής & εξωτερικής διακόσμησης με την ονομασία ‘Hybrid Blue’.

Εσωτερικά, το ‘Smart Cockpit’ του, περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7” TFT και το νέο σύστημα infotainment Renault Easy Link, με οθόνη αφής έως 9.3” (κάθετα τοποθετημένη). Το νέο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει νέα γραφικά και εικόνες που σχετίζονται αποκλειστικά με την υβριδική λειτουργία, όπως είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διαδικασία της φόρτισης και κατά τη διάρκεια χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Επιπρόσθετα, ο ειδικά σχεδιασμένος μοχλός ταχυτήτων είναι διακοσμημένος με το λογότυπο ‘E-TECH’.

 

Τέλος, το μπουτόν Stop&Start, που βρίσκεται κάτω από την οθόνη πολυμέσων, έχει αντικατασταθεί από το πλήκτρο ‘EV’ (Electric Vehicle), το οποίο επιλέγει τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης, κάτι που προϋποθέτει να είναι ικανοποιητικά φορτισμένη η μπαταρία.

 

Το νέο Renault Clio Hybrid θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα, μέχρι το τέλος του χρόνου.

 

Διαβάστε ακόμα:

Το πρόβλημα των ρύπων, αστυφιλία, υπερπληθυσμός

Ενεργειακό αποτύπωμα, απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα και το παράδειγμα Αστυπάλαιας

Επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας, V2G, χρήση παλιών μπαταριών

Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

F1: Ο Μπότας επιστρέφει!
F1: Ως τη Σελήνη μ’ ένα λάστιχο!
ΕΕ: Ξεκινά έρευνα για την mega συμφωνία εξαγοράς του MotoGP από την F1
F1: Ο Πέρεζ έφυγε από τη Red Bull!
Renault 5 Turbo: Με όνομα βαρύ και ιστορία!
F1 Άμπου Ντάμπι: Νίκη Νόρις, τίτλος McLaren!
F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Νόρις στην pole!
F1 Άμπου Ντάμπι: O τελευταίος χορός!
Οδηγούμε το Renault Captur Eco-G 100 με διπλό καύσιμο!
F1: Αυθεντικό μάνατζμεντ Μπριατόρε!