Το μικρό crossover της Nissan θα διατίθεται πλέον και με υβριδικό σύστημα σημειώνοντας μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση.

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης της Nissan, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Παράγει 69 kW (94 ίππους) και 148 Nm ροπής. Στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, η Nissan ενσωμάτωσε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που παράγει 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής, ενώ από τη Renault προέρχεται το σύστημα με τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με το εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό.

1

Το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συγχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 σχέσεις του θερμικού κινητήρα και τις 2 σχέσεις “EV”. Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση. Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων και την φόρτιση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική.

Το έξυπνο σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke Hybrid έχει πολλές παραμέτρους, με στόχο την αύξηση της ηλεκτρικής λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80% της αστικής οδήγησης με λειτουργία EV. Το Juke Hybrid ξεκινάει ηλεκτρικά και μπορεί να φτάσει έως και τα 55km/h χωρίς να ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας  λειτουργεί ως γεννήτρια και ανακτά την ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική που αποθηκεύεται στην μπαταρία. Η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει την ανάκτηση με το φρενάρισμα χωρίς ο οδηγός να αισθάνεται διαφορά στην απόδοση των φρένων.

Το Juke Hybrid διαθέτει χαρτογραφήσεις Eco/Normal/Sport οι οποίες μεταβάλλουν τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας και φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η ανάκτηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.

Όπως το Leaf έτσι και το Juke Hybrid εξοπλίζεται με το σύστημα e-Pedal που επιτρέπει τον έλεγχο της κίνησης του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού. Όταν το πόδι σηκωθεί από το γκάζι, εφαρμόζεται μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15 g) και επιβραδύνει το Juke. Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται ο φόρτος του οδηγού κατά την αστική οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια ομαλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης και μεγιστοποιείται η ανάκτηση.

Στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα «Hybrid». Η μπροστινή μάσκα του JUKE Hybrid φέρει το νέο λογότυπο της Nissan, ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος για βελτιστοποίηση της ψύξης με αέρα μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση. Η πίσω αεροτομή που είναι τοποθετημένη πάνω από το πίσω παρμπρίζ έχει επανατοποθετηθεί για καθαρότερη ροή αέρα, πίσω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον,  μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς, τα σπόιλερ των ελαστικών έχουν αναδιαμορφωθεί και επανατοποθετηθεί για να εξομαλύνουν τη ροή του αέρα, ενώ ο πίσω άξονας έχει αποκτήσει ένα κάλυμμα που εξομαλύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.

Οι ολοκαίνουργιες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17″ όπως και οι δίχρωμες ζάντες 19″ προερχόμενες από το NISSAN Ariya, που προσφέρουν εξαιρετική εμφάνιση και αποτελεσματικότητα. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι 354 λίτρα, έχοντας υποστεί μια μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση, ως συνέπεια της αποθήκευσης της μπαταρίας 1,2 kWh. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα, ενώ ο χώρος για τα πίσω γόνατα παραμένει αμετάβλητος στα 553 χλστ.

Διαβάστε επίσης

KIA EV6: Αυτοκίνητο της Χρονιάς